کد نظام وظیفه کنکور
نوشته شده توسط : دانتل

کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱ مخصوص داوطلبان آقا می باشد. داوطلبان آقا که قصد شرکت در کنکور سراسری و البته انتخاب رشته های با آزمون و همینطور ورود به دانشگاه به صورت آزمون را دارند بایستی پیش از ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت کنند و علاوه بر مطالعه شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در آن، شرایط و ضوابط مربوط به نظام وظیفه را نیز مطالعه کنند که دارای معافیت و کد نظام وظیفه عمومی باشند. در ادامه به ارائه مطالبی پیرامون وضعیت نظام وظیفه پشت کنکوری ها و دریافت کد نظام وظیفه عمومی کنکور سراسری 1401 می‌پردازیم.

منبع: کد نظام وظیفه کنکور

 

کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱

سازمان سنجش آموزش کشور که مسئول برگزاری آزمون‌های سراسری در تمامی زیرگروه ها است، در زمان ثبت نام از داوطلبان آقا می‌خواهد با توجه به شرایط نظام وظیفه خود، کد نظام وظیفه ای را که از پیش تعریف شده است را در فرم ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ وارد کنند. برای دریافت دریافت کد ایثارگری کلیک کنید.

هر داوطلب می‌تواند کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱ خود را با توجه به لیستی که در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری وجود دارد، بدست آورد در واقع هر کد در این دفترچه بیان کننده شرایط خاصی از داوطلب می‌باشد که در فرم ثبت نام برای ادامه تحصیل قرار می‌گیرد.

 

لیست کد های نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱

در دفترچه کنکور سراسری، برای هر وضعیت یک داوطلب آقا از نظر نظام وظیفه یک کدی تعریف شده است که بایستی هر داوطلب با توجه به شرایط خود یکی از این کدها را در کادر مربوط به کد نظام وظیفه در فرم ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ وارد نماید.

در ادامه جدولی را ارائه کرده ایم که شامل این کدها همراه با تعاریفشان می‌باشد و داوطلبان آقا بایستی به دقت آن ها را مطالعه کنند و کد نظام وظیفه خود را مشخص کنند.

کد توضیح وضعیت کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱
 1 تمامی داوطلبان آقا که دارای کارت پایان خدمت هوشمند هستند.
2 تمامی داوطلبان آقا که دارای کارت معافیت هوشمند هستند.
3 تمامی داوطلبان آقا که دارای برگ معافیت موقت هولوگرام دار در مدت اعتبار آن هستند و بدون غیبت سربازی می‌باشند.
4 تمامی داوطلبان آقا که متولد سال 54 و پیش از آن هستند در صورتی که در کدرشته محلی قبول شوند بایستی در زمان ثبت نام، کارت معافیت دائم هوشمند که طبق معافیت سنی عنایت مقام معظم رهبری می باشد را ارائه کنند.
5 دانش آموزان مقطع دوازدهم که مشغول به تحصیل هستند و تا شهریور همان سال آزمون فارغ التحصیل می‌شوند.
6 تمامی داوطلبان آقا که دارای مدرک دیپلم و یا دارای مدرک پیش دانشگاهی هستند در صورتی که دوره تحصیل خود را به صورت پیوسته و حضوری حداکثر تا 20 سال بگذرانند و غیبت سربازی نیز نداشته باشند.
7 کد نظام وظیفه 7 کنکور سراسری ۱۴۰۱ برای تمامی داوطلبان آقا که قبل از 18 سالگی وارد دانشگاه شوند.
8 سربازان در حال خدمت که هیچ گونه غیبت اولیه ای نداشته اند و دارای مدرک پیش دانشگاهی حضوری و پیوسته هستند و در مقطع کارشناسی و یا بالاتر پذیرفته شده اند.
9 سربازانی دوره خدمتشان حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه سالی که آزمون دارند، پایان یابد باید کد نظام وظیفه 9 را انتخاب نمایند.
10

کد 10 مختص طلاب علوم دینی دارای مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی هستند و دارای معافیت تحصیلی حوزه می‌باشند. ادامه تحصیل این داوطلبان در صورتی مجاز است که مرکز مدیریت حوزه های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان تایید کنند که طلبه می‌تواند هم زمان با تحصیل در حوزه، به تحصیل دانشگاهی نیز مشغول شود.

هر زمان که حوزه علمیه، معافیت تحصیلی طلبه ای را پایان یافته اعلام کند، ادامه تحصیل داوطلب در دانشگاه، در صورتی امکان پذیر است که سازمان نظام وظیفه عمومی برای او صدور گواهی معافیت تحصیلی دانشگاهی صادر کند. این داوطلبان باید در هر ترم موافقت نامه حوزه علمیه مربوطه را به هنگام ثبت نام ارائه دهند.

11 کارمندان پایور که در نیروهای مسلح مشغول به کار هستند و گواهی اشتغال به خدمت آنها، از سوی سازمان مربوطه برای ادامه تحصیل تایید شده است.
12 دانشجویان انصرافی در سقف سنوات تحصیلی اولیه، که از زمان انصراف آنها در رشته و دانشگاه سابق تا تاریخ پذیرش در دانشگاه و رشته جدید ، بیش از یک سال، سپری نشده باشد باید کد نظام وظیفه 12 را انتخاب نمایند.

 

بخوانید: کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۱

 

 

نکات نظام‌ ظیفه داوطلبان

✅ داوطلبان آقا که دارای کد نظام وظیفه 7 می‌باشند یعنی کسانی هستند که قبل از شروع 18 سالگی وارد دانشگاه می‌شوند. این گروه از داوطلبان که مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را در سن کمتر از حد معمول دریافت کرده اند، در صورتی مجاز به ادامه تحصیل و ورود به دانشگاه هستند که حداكثر تا شش ماه پس از رسيدن به سن مشموليت، یعنی 18 سالگی تمام وارد دانشگاه شوند.

 

چنانچه داوطلبی در این بازه زمانی اقدام به ثبت نام در دانشگاه نکرد؛ مجاز به ادامه تحصیل نیست و باید خود را از طريق يكی از دفاتر پليس +10 به وظيفه عمومی معرفی نماید.

 

✅ داوطلبان با کد نظام وظیفه 8 که سربازان در حال خدمت هستند و در موعد مقرر نیز به خدمت اعزام شده اند و بدون غیبت می‌باشند در صورت قبولی در مقطع كارشناسی و بالاتر، جهت ادامه تحصيل می‌توانند ایست خدمت بگیرند. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های درج شده تماس بگیرید.

 

 

بخوانید: نحوه دریافت کد 13 رقمی اتباع خارجی

 

 

شرایط معافیت تحصیلی

✅ آن دسته از داوطلبانی که غیبت در سربازی دارند. در صورت قبولی و پذیرفته شدن در دانشگاه نیز قبولی آن ها لغو خواهد شد و هیچگونه معافیت تحصیلی برای آن ها صادر نخواهد شد.

✅ داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده و تاريخ اعزام به خدمت آنها قبل از اعلام نتایج قبولی در دانشگاه است، باید طبق مقررات زمان اعزام به سربازی خود را تمدید کند چرا که در غير اين صورت به دليل غيبت، مجاز به ادامه تحصيل نخواهند بود. این داوطلبان پس از اعلام نتایج و قبولی، می‌توانند معافیت تحصیلی گرفته و وارد دانشگاه شوند. برای مشاهده نحوه دریافت کد دانش آموزی کلیک کنید.

✅ ایست خدمت فقط برای پذیرفته شدگان مقاطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی و دکتری صادر می شود و داوطلبانی که در دوره کاردانی پذیرفته می شوند نمی توانند از ایست خدمت استفاده کنند.

✅ دانشجویان اخراجی در صورتی می توانند دوباره دانشجو شوند که کارت پایان خدمت یا معافیت دائم داشته باشند. یک مورد استثنا برای آن دسته از داوطلبانی است که اخراجی آن ها قبل از سن مشمولیت باشد. این افراد باید کد نظام وظیفه 1 یا 2 را انتخاب نمایند.

✅ سربازان وظیفه در صورت قبولی ایست خدمت خواهند خورد و امکان ادامه تحصیل در حین خدمت برای آن ها وجود ندارد.

 

مشاوره کد نظام وظیفه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

داوطلبان پس از قبولی در دانشگاه، باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و نسبت به ثبت درخواست و تایید معافیت تحصیلی خود اقدام کنند. چنانچه پذیرفته شدگان معافیت تحصیلی خود را در این دفاتر انجام ندهند، در صورت قبولی نیز از ادامه تحصیل آن ها ممانعت خواهد شد.

دانشجویان فارغ التحصیل در مقاطع پایی تر از دوره قبولی خود یعنی مقطع کارشناسی پیوسته (یا كارشناسی ارشد پیوسته یا دكتری پیوسته) در صورتی مجاز به ادامه تحصیل هستند که سقف سنوات مجاز در مقطع تحصیلی فارغ التحصیلی خود را رد نکرده باشند. کد نظام وظیفه ثبت نام کنکور سراسری 1401 این افراد 12 می باشد.

مدت زمان سنوات تحصیل برای دانشجویان در هر مقطع به صورت زیر می باشد:

مقطع کاردانی کارشناسی پیوسته كارشناسی ارشد پیوسته دكتری پیوسته 
مدت 2.5 سال  5 سال 6 سال 8 سال

در صورت هر گونه ابهام درباره وضعیت نظام وظیفه خود و راهنمایی برای آن دسته داوطلبانی محروم یا مجاز به تحصیل در دانشگاه نیستند می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :91005066-021

منبع: کد نظام وظیفه کنکور





:: برچسب‌ها: کد نظام وظیفه کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: