کد ۱۲ رقمی ایثارگری
نوشته شده توسط : دانتل

دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگری ارتش و سپاه ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ از سامانه ایثار و آجا امکان پذیر می باشد. طبق شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1400، از سهمیه‌های تاثیرگذار در کنکور سراسری سهمیه ایثارگران 5 درصد و 25 درصد می‌باشد و داوطلبانی که متقاضی استفاده از سهمیه کنکور سراسری ۱۴۰۰ هستند، می‌بایست در زمان تکمیل فرم ثبت نام کنکور، کدپیگیری 12 رقمی مربوط به سهمیه خود را که از ارگان ذیربط دریافت نموده اند، وارد کنند و در غیراین‌صورت سهمیه برای آنها اعمال نخواهد شد. در ادامه این مطلب، نحوه دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری 1401 شرح داده ایم. 

منبع: کد ۱۲ رقمی ایثارگری

 

کد 12 رقمی سهمیه ایثارگری

یکی از سهمیه های کنکور سراسری سهمیه های ایثارگری 25 درصد و 5 درصد می باشد. همسر و فرزندان شهدا، داوطلبان ایثارگر و جانباز،  همسر و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد و داوطلبان آزاده و همسر و فرزندانشان جز سهمیه 25 درصد ظرفیت ایثارگری می باشند. رزمندگان دارای بیش از 6 ماه سابقه در جنگ، همسر و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد نیز جز سهمیه 5 درصدی ایثارگران می باشند.

داوطلبان برای استفاده از سهمیه خود باید یک کد 12 رقمی را از نهاد مربوطه دریافت و زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ آن را در فرم نام نویسی وارد کنند. متقاضیان با تکمیل پرونده خود در سازمان مربوطه و ثبت درخواست در سایت می توانند کد 12 رقمی ایثارگری خود را دریافت کنند. در ادامه نحوه دریافت این کد در سایت ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایت ایثارگری سپاه پاسداری انقلاب اسلامی را شرح داده ایم. 

 

بخوانید: مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰

 

 

دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری ارتش

برای دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری نیروهای مسلح در سهمیه کنکور ۱۴۰۰ باید به وبسایت رسمی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آدرس aja.ir مراجعه کنید و از منوی سمت راست سامانه وارد بخش “ کدرهگیری ایثارگران ” شوید.

1️⃣ از قسمت کد رهگیری ایثارگران باید یکی از گزینه‌های ایثارگران پایور یا نظام وظیفه را انتخاب کنید.

 

2️⃣ در این مرحله کدملی، شماره کارگزینی و شماره کارت را درج کنید. درصورتی که شماره پرسنلی شما کمتر از نه (9) رقم است در ابتدای آن به تعداد کسری هر رقم یک عدد صفر قرار دهید. برای مثال اگر کد پایوری شما 63013407 باشد به شکل (063013407) باید وارد شود.

 

3️⃣ همچنین جهت دریافت کدرهگیری کارکنان نظام وظیفه نیز باید کدملی خود را وارد کنید. این بخش صرفا برای ایثارگرانی است که دارای کارت ایثار بوده و سابقه 6 ماه حضور در مناطق عملیاتی (بازه زمانی 1359/06/31 تا 1367/05/27) دارند.

 

 

دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری سپاه

1️⃣ سامانه دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری سپاه برای ثبت نام در کنکور سراسری به نشانی isaar.ir می‌باشد و داوطلبانی که متقاضی استفاده از سهمیه خود هستند، باید پس از مراجعه به این سامانه مطابق تصویر زیر وارد بخش “خدمات پرکاربرد” شوند.

 

 

2️⃣سپس از بخش خدمات الکترونیک عمومی گزینه ” استعلام ایثارگر یا وابسته “ را انتخاب کنید.

 

3️⃣ در مرحله آخر باید کدملی شخص مورد نظر را درج کنید تا کد ایثارگری صادر شود.

 

4️⃣ پس از درج کدملی و کلیک بر روی استعلام یکی از دو پیام زیر را از سامانه دریافت می‌کنید :

✅ شما مجاز به استفاده از این سهمیه می‌باشید که در این صورت باید کد 12 رقمی ارائه شده را یادداشت کنید.

✅ تقاضای شما در حال بررسی می‌باشد که لازم است حداقل 15 روز منتظر بمانید تا کد صادر شود اگر پس از 15 روز کدی دریافت نکردید، باید به بنیاد مربوطه مراجعه و مشکل خود را پیگیری کنید.

 

شرایط استفاده کد ۱۲ رقمی ایثارگری

5 درصد ظرفیت کل هر رشته ای در هردانشگاهی مختص به داوطلبان دارای سهمیه 5 درصد ایثارگران می‌باشد.

سهمیه 5 درصدی ایثارگران شامل جانبازان پایین تر از 25 درصد و همسر و فرزندان آنها، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه

25 درصد ظرفیت هر رشته محل نیز به داوطلبان دارای سهمیه 25 درصد ایثارگران اختصاص دارد.

سهمیه 25 درصدی ایثارگران شامل همسر و فرزندان شهدا، آزادگان همسر و فرزندان آنها، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنها

داوطلبان برای استفاده از سهمیه خود در قدم اول باید طبق آنچه شرح داده شد کد ۱۲ رقمی ایثارگری را دریافت و در فرم ثبت نام درج کنند و سپس در جلسه کنکور شرکت نمایند تا برای آنها رتبه جداگانه ای با عنوان رتبه در سهمیه ایثارگران اعلام شود.

داوطلبانی که از سهمیه ایثارگران استفاده می‌کنند، حداقل باید 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در هر رشته و دانشگاهی را به دست آورند تا مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگری شوند. 

 

نکات مهم پایانی

❌ کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگری و رزمندگان برای هر آزمون متفاوت است و اگر برای بار دوم در کنکور شرکت می‌کنید، باید کد جدیدی را دریافت کنید.

❌ داوطلبانی که با کمک سهمیه رزمندگان و ایثارگری یکبار در دانشگاه روزانه قبول شده اند، برای بار دوم مجاز به استفاده از این سهمیه نیستند.

برای دریافت اطلاعات کامل در زمینه سهمیه های کنکور سراسری و دریافت کد 12 رقمی ایثارگری خود میتواند با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید.

 

بخوانید: دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری سهمیه کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :91005066-021

منبع: کد ۱۲ رقمی ایثارگری





:: برچسب‌ها: کد ۱۲ رقمی ایثارگری ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: