ویرایش ثبت نام کنکور ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ در سه مرحله امکان پذیر می باشد. داوطلبان کنکور سراسری باید در زمان تکمیل فرم ثبت نام آزمون 1401 تمام دقت خود را به کار بگیرند تا اطلاعات را به درستی درج کنند. با وجود آنکه فرم پیش نویس ثبت نام در انتها دفترچه راهنما قرار داده شده است تا داوطلبان از طریق تکمیل کردن آن از اطلاعات لازم و نحوه ثبت نام آگاهی یابند، اما همچنان هرساله تعدادی از داوطلبان هستند که به دلیل عدم اطلاع یا بی دقتی، مشخصات خود را به درستی در فرم ثبت نام ثبت نام کنکور سراسری 1401 وارد نمی‌کنند. 

 

❌❌ داوطلبان باید توجه داشته باشند تعداد دفعات برای محدود می باشد. پس در صورت اطمینان کامل از تصحیح اطلاعات ویرایش خود را ثبت کنند ❌❌

 

منبع:‌ ویرایش ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

سازمان سنجش آموزش کشور با فراهم کردن فرصت ویرایش اطلاعات ثبت نامی کنکور سراسری این امکان را ایجاد کرده است تا اشتباهاتی در فرم ثبت نام کنکور درج شده است، توسط داوطلبان اصلاح شوند. فرصت ویرایش ثبت نامی کنکور سراسری 1401 در چند بازه زمانی فراهم است:

زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ 

داوطلبانی که ثبت نام کنکور سراسری را انجام می‌دهند، تا آخرین روزی که برای ثبت نام درنظر گرفته شده است فرصت دارند که فرم ثبت نام را دریافت و با چند بار بررسی کردن آن اشتباهات موجود را اصلاح کنند.

با توجه به آغاز ثبت نام در ۱۱ بهمن داوطلبان از همان روز اول تا پایان زمان ثبت نام که طبق اطلاعیه در ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ می باشد می توانند نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

تمدید مهلت ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ 

سازمان سنجش معمولا پس از اتمام بازه زمانی ثبت نام کنکور سراسری، فرصت مجددی را برای داوطلبان جامانده از ثبت نام در نظر می‌گیرد تا بتوانند در این آزمون نام نویسی کنند. در این فرصت داوطلبانی که قبلا ثبت نام کرده اند می‌توانند با مراجعه به سایت سنجش و درج اطلاعاتی همچون شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام، فرم ثبت نام را دریافت و نسبت به رفع اشتباهات آن اقدام کنند.

در سال گذشته مهلت ثبت نام ۲ روز تمدید شد و داوطلبان امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون 1401 خود را داشتند. تا کنون اطلاعیه از خصوص تمدید مهلت ثبت نام آزمون سراسری منتشر نشده است. به محض در یافت اطلاعات جدید در این مقاله بروزرسانی خواهیم کرد.

مهلت مجدد ثبت نام جاماندگان

سازمان سنجش برای آن دسته از داوطلبانی که حتی در زمان تمدید مهلت ثبت نام نیز موفق به ثبت نام نمی شوند، فرصتی دوباره به آن ها می دهد تا ثبت نام خود را در کنکور سراسری انجام دهند. از این رو آن دسته از داوطلبانی که قبلا ثبت نام کرده اند می توانند با مراجهخ به سایت سنجش نسبت به تحصیح اطلاعات و ویرایش ثبت نام کنکور سراسری 1401 اقدام کنند.

تا کنون زمان ثبت نام جاماندگان کنکور سراسری ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض مشخص شدن تاریخ در این بخش اعلام خواهد شد.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور

آخرین فرصت درنظر گرفته شده برای ویرایش ثبت نام کنکور سراسری، در زمان دریافت کارت ورود به جلسه است. به داوطلبان توصیه می‌شود که پس از مشاهده کارت ورود به جلسه چنانچه مغایرتی را در آن مشاهده نمودند، از طریق بخش ویرایش اطلاعات سازمان سنجش اشتباهات آن را رفع کنند. همچنین دانش آموزان پایه دوازدهم نیز باید با دریافت فرم ثبت نام، معدل کتبی خود را درج کنند زیرا در زمان ثبت نام کنکور به دلیل آنکه کارنامه برای آنها صادر نشده بود، معدل پایه دوازدهم را در دسترس نداشتند و باید در زمان انتشار کارت ورود به جلسه، معدل واقعی خود را وارد فرم کنند.

 

برخی از ایرادات کارت ورود به جلسه کنکور سراسری مثل اشتباهات عکس، عدم اعمال سهمیه و … فقط از طریق مراجعه به باجه‌های رفع نقص کنکور قابل اصلاح است.

 

 

نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

برای ویرایش ثبت نام کنکور سراسری 1401 باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه فرمایید و از طریق لینک مربوط به ویرایش اطلاعات، فرم ثبت نام را دریافت کنید. مراحل کلی ویرایش به صورت زیر است:

✅ مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org و ورود به بخش سراسری

✅ انتخاب ثبت نام آزمون سراسری 1401

✅ انتخاب گزینه ویرایش ثبت نام کنکور سراسری

✅ وارشدن با استفاده از شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام

✅ ویرایش اطلاعات مندرج در فرم ثبت نام

 

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org کنید.

2️⃣ گزینه ” سراسری ” از منوی سمت راست سایت انتخاب کنید.

 

3️⃣ بر روی لینک ” ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ” کلیک کنید.

 

4️⃣ به بخش ” ویرایش ثبت نام کنکور سراسری 1401 ” در سمت راست سایت وارد شوید.

 

5️⃣ در این صفحه شماره پرونده 7 رقمی وکد پیگیری ثبت نام و عبارت امنیتی را وارد کنید و بر روی تایید کلیک کنید.

 

6️⃣ تعیین نوع مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی

7️⃣ وارد کردن کد مدرک تحصیلی و کد دانش آموزی

8️⃣ دریافت فرم ثبت نام و کنترل تمامی مشخصات و سپس تایید نهایی

 

راهنما تصویری سال جدید به محض فعال شدن لینک قرار داده می شود.

 

برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی کنکور سراسری نیازی به واریز هزینه و خرید کارت اعتباری ندارید و فقط باید شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام خود را در دسترس داشته باشید. توجه شود که پس از اعمال اصلاحات لازم در فرم ثبت نام، حتما ذخیره نهایی را در انتهای فرم را تایید کنید. 

 

موارد مجاز برای ویرایش اطلاعات

هرآنچه که در زمان نام نویسی کنکور سراسری وارد فرم ثبت نام کرده اید، قابل ویرایش و اصلاح است از جمله:

  • مشخصات شناسنامه ای
  • مشخصات تحصیلی
  • مشخصات سهمیه ها
  • عکس
  • آدرس و شماره تماس
  • علاقه مندی به گزینش در دانشگاه های مختلف

 

ویرایش در زمان دریافت کارت ورود به جلسه

البته در زمان دریافت کارت ورود به جلسه برای ویرایش برخی از اطلاعات از طریق سایت سنجش محدودیت وجود دارد و حتما باید به صورت حضوری به باجه‌های رفع نقص مراجعه کنید و مدارک لازم را ارائه دهید. این اطلاعات عبارتند از :

  • مشکلات مربوط به عکس (عکس اشتباه، واضح نبودن عکس، مهر نداشتن عکس، فاقد عکس بودن)
  • اشتباه در اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگری
  • اشتباه در اعمال سهمیه بهیاری
  • اشتباه در نظام تحصیلی
  • اشتباه در موارد دین، جنسیت، زبان خارجی امتحانی و معلولیت

چنانچه پیرامون ویرایش ثبت نام کنکور 1401 سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مشاوران مجموعه دانتل  استفاده کنید و در کم ترین زمان و با کم ترین هزینه پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ویرایش ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :91005066-021

منبع:‌ ویرایش ثبت نام کنکور ۱۴۰۱





:: برچسب‌ها: ویرایش ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: