نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ چه زمانی آغاز می شود؟ همواره هستند دانش آموزان بااستعدادی که برای شکوفایی هر چه بیشتر استعداد هایشان قصد شرکت در آزمون تیزهوشان و ادامه تحصیل در این مدارس را دارند به همین منظور سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان که با نام اختصاری سمپاد در بین خانواده ها و دانش آموزان شناخته می‌شود، هر ساله آزمونی را برای ورود به این مدارس برگزار می‌کند که تمامی دانش آموزان می‌توانند با اطلاع از تمامی موارد مربوط به این آزمون، نسبت به ثبت نام آزمون مدارس 1401 – 1402 اقدام کنند. در این مقاله به بررسی کامل این موضوع می پردازیم پس با ما همراه باشید.

منبع:

ثبت نام تیزهوشان

ثبت نام آزمون تیزهوشان

ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۱

ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱

ثبت نام تیزهوشان 1401

ثبت نام تیزهوشان 1401 1402

 

ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

بسیاری از دانش آموزان در هر مقطعی که در حال تحصیل هستند به دلایل امکانات و کیفیت آموزشی مدارس تیزهوشان، به دنبال راه یابی به این مدارس می‌باشند اما نکته ای که باید بدان توجه داشته باشند این است که این آزمون تنها در دو مقطع برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند در دو مقطع از تحصیل خود شانس خود را برای ورود به این مدارس امتحان کنند. برای مشاهده و مطالعه بخشنامه آزمون تیزهوشان کلیک کنید.

 

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

مهمترین موردی که دانش آموزان متقاضی ثبت‌نام در آزمون تیزهوشان باید بدان توجه داشته باشند این است که از زمان ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۱ مطلع باشند و در تاریخ های اعلام شده، ثبت‌نام خود را قطعی کنند. در سال گذشته زمان ثبت‌نام از تاریخ 1 تا 25 فروردین 1400 بود.

 

تا کنون زمان ثبت نام آزمون تیز هوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ اعلام نشده است.

 

داوطلبان بایستی در این تاریخ به پروفایل شخصی خود مراجعه کنند و ضمن تکمیل فرآیند ثبت‌نام مبلغ تعیین شده را هم بابت هزینه شرکت در آزمون پرداخت کنند. برای اطلاع از زمان و دانلود دفترچه ثبت نام تیزهوشان کلیک کنید.

پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان برای دریافت کارت ورود به جلسه الزامی است و چنانچه داوطلبی هزینه مربوط به ثبت‌نام مدارس تیز هوشان را پرداخت نکند، امکان شرکت در این آزمون را نخواهد داشت.

لازم به ذکر است، هر دو آزمون ششم به هفتم و نهم به دهم در یک بازه زمانی انجام می‌شود و تمامی متقاضیان هر دو آزمون بایستی در زمانهای مقرر و تعیین شده، نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند اما توجه داشته باشند تاکنون اطلاعیه های دقیقی از زمان ثبت نام در اختیار نداریم اما به محض دریافت اخبار جدید، این مقاله نیز بروزرسانی خواهد شد.

سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

ثبت نام برای مقاطع ششم و نهم در یک بازه زمانی اما از طریق دو سایت مجزا انجام می‌شود؛ به طوری که دانش آموزان پایه ششم ابتدایی بایستی برای تکمیل مراحل به سایت سنجش و پذیرش پایه هفتم دبیرستان های استعداد درخشان به نشانی اینترنتی ” hoosh.medu.ir ” و دانش آموزان پایه نهم نیز باید به سایت مربوطه به نشانی اینترنتی ” azmoon.medu.ir ” مراجعه کنند. برای اطلاع از زمان و نحوه ویرایش ثبت نام تیزهوشان کلیک کنید.

تمامی دانش آموزان توجه داشته باشند که با مراجعه به سایت ثبت نام تیزهوشان می‌توانند علاوه بر پرداخت هزینه ثبت‌نام آزمون و تکمیل فرآیند ثبت‌نام، کارت ورود به جلسه خود را نیز دریافت کنند و همینطور پس از اتمام برگزاری آزمون، نتایج خود را نیز از طریق همین سایت ها دریافت کنند.

 

بخوانید: نحوه ثبت نام تیزهوشان

 

 

نحوه ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

تمامی دانش آموزان برای ثبت نام در آزمون تیز هوشان مقطع ششم و نهم 1401 – 1402 بایستی یک نام کاربری که همان کد ملی داوطلب است و یک رمز عبور با عنوان رمز ورود همگام داشته باشند که این رمز ورود همگام به عنوان رمز اولیه ثبت نام می باشد و پس از ثبت نام توسط داوطلب قابل تغییر است.

1️⃣ وارد سامانه همگام به نشانی اینترنتی ” hamgam.medu.ir ” شوید. در کادر های نمایش داده شده، ” کد ملی ” و ” رمز ورود ” خود را وارد نمایید و سپس بر روی گزینه ” ورود ” کلیک کنید. ( دانش آموزان بایستی رمز عبور ورود به سامانه همگام را از مدیر مدرسه خود دریافت کنند. )

 

2️⃣ در این مرحله باید در مقابل نقش خود ” دانش آموز ” و نام سازمان ” نام مدرسه ” خود را ثبت کنید و سپس بر روی گزینه ” تایید ” کلیک نمایید.

 

3️⃣ در این صفحه امکانات مختلف سامانه همگام نمایش داده می شود، که برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان کافی است بر روی گزینه ” استعدادهای درخشان ” کلیک نمایید و مراحل ثبت نام خود را طی کنید.

 

4️⃣ در این قسمت فرم را پر کرده و اطلاعات خود را ذخیر نمایید.

 

5️⃣ سپس در جدولی مطابق تصویر زیر اطلاعات پرداختی شما نمایش داده می شود که با کلیک بر روی تایید نهایی و پرداخت می توانید هزینه را واریز نمایید. در نهایت با به پایان رسیدن ثبت نام ریسد ثبت نام خود را دریافت و از آن پرینت بگیرید. توصیه می کنیم به هیچ عنوان رسید ثبت نام خود را گم نکنید تا در مراحلی بعدی آزمون تیزهوشان با مشکل روبرو نشوید. 

 

 

نحوه ثبت نام تیزهوشام نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

ابتدا باید وارید سایت azmoon.medu.ir شوید و کد ملی و رمز عبور خود را وارد نمایید.

 

در مرحله بعد بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید تا وارد فرم ثبت نام شوید. 

 

4️⃣ در این قسمت فرم را پر کرده و اطلاعات خود را ذخیر نمایید.

 

5️⃣ سپس در جدولی مطابق تصویر زیر اطلاعات پرداختی شما نمایش داده می شود که با کلیک بر روی تایید نهایی و پرداخت می توانید هزینه را واریز نمایید. در نهایت با به پایان رسیدن ثبت نام رسید ثبت نام خود که کد پیگیری ثبت نام در آن قرار دارد را دریافت و از آن پرینت بگیرید. توصیه می کنیم به هیچ عنوان رسید ثبت نام خود را گم نکنید تا در مراحلی بعدی آزمون تیزهوشان با مشکل روبرو نشوید. 

 

دریافت رمز همگام ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

داوطلبانی که مایل به دریافت رمز ورود همگام خود هستند بایستی به مدرسه محل تحصیل خود و یا به بخش فناوری اطلاعات سازمان آموزش و پرورش منطقه خود به صورت حضوری مراجعه کنند. 

داوطلبان به صورت اینترنتی نیز می توانند رمز همگام خود را بازیابی کنند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به مدرسه یا آموزش و پرورش نمی باشد.

راهنمای تصویری دریافت رمز همگام برای ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم

1️⃣ به آدرس اینترنتی ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم بروید. پس اینکه وارید سامانه ثبت نام شدید روی گزینه مشخص شده در تصویر کلیک کنید.

 

2️⃣ در نهایت اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید تا رمز عبور جدید برای شما به صورت پیامک ارسال گردد. 

 

راهنمای تصویری دریافت رمز همگام برای ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم

1️⃣ به آدرس اینترنتی ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم بروید. پس اینکه وارید سامانه ثبت نام شدید روی گزینه مشخص شده در تصویر کلیک کنید.

 

2️⃣ در نهایت اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید تا رمز عبور جدید برای شما به صورت پیامک ارسال گردد. 

 

 

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

شرکت در آزمون تیزهوشان نیز همانند دیگر آزمونها مستلزم داشتن شرایط ثبت نام تیزهوشان می‌باشند. داوطلبان برای ورود به این مدارس باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی باشند. چنانچه داوطلبی شرایط و قوانین الزامی را دارا نباشد امکان پذیرش و ورود به مدارس تیزهوشان را نخواهد داشت.

در ادامه ابتدا به بررسی شرایط عمومی ثبت نام آزمون تیزهوشان می پردازیم که برای داوطلبان هر دو مقطع یکسان می باشد. پس از آن شرایط اختصاصی که در آزمون پایه ششم به هفتم و آزمون نهم به دهم متفاوت می باشد را شرح داده ایم

شرایط عمومی

دانش آموزان باید تابیعت ایرانی داشته باشند و دارای شناسنامه و کارت ملی ایانی باشند.

آن دسته از داوطلبان اتباع خارجی با توجه به شرایط خاص می توانند پذیرفته شوند.

شرایط اختصاصی ششم به هفتم

اشتغال به تحصیل در پایه ششم ابتدایی

کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس پایه پنجم و ششم ابتدایی

کسب مقیاس خوب در یک درس و در باقی دروس پایه ششم کسب نمره خیلی خوب نیز ممکن است.

اولویت بندی پذیرش دانش آموز بر اساس محل سکونت آن ها می باشد و داوطلبان توجه کنند مدارس نزدیک به محل سکونت خود را انتخاب نمایند.

چنانچه در یک محدوده چندین مدرسه تیزهوشان وجود داشته باشد، دانش آموزان حداکثر می توانند 3 مدرسه را انتخاب نمایند.

در صورت قبولی دانش آموز در یک منطقه تحصیلی امکان جابه جایی به مدارس دیگر مناطق وجود ندارد.

شرایط اختصاصی نهم به دهم

اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه نهم

دارا بودن معدل کل سالانه 19 در پایه هشتم

 

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

پس از اتمام مهلت ثبت نام، بایستی یک هفته قبل از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان داوطلبان به سایت های مربوطه مراجعه کنند و نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان خود اقدام کنند.

تا کنون اطلاعیه ای از زمان دقیق اعلام نتایج مدارس تیزهوشان منتشر نشده است اما به محض دریافت اخبار جدید، این مطلب نیز بروزرسانی خواهد شد. نتایج آزمون ورودی مدارس تیزهوشان یک ماه پس از برگزاری آزمون از طریق سایت های نامبرده منتشر می‌شود. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بخوانید: کد پیگیری ثبت نام تیزهوشان

 

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱‍۴۰۱ – ۱۴۰۲

آزمون تیزهوشان نهم به دهم مطابق سال های گذشته برای دانش آموزان پایه نهم و واجد الشرایط برگزار می گردد. آزمون تیزهوشان برای ورود مقطع دهم شامل دو دسته سوال است. بخش اول سوالات، سوالات استعداد تحلیلی می باشد که متقاضیان 50 دقیقه زمان برای پاسخگویی به 50 سوال از آن را دارند که نمره این سوالات میزان هوش و استعداد دانش آموز را مشخص می کند.

بخش دوم آزمون سوالات استعداد تحصیلی است که مربوط به کتاب های درسی پایه های هشتم و نهم دوره اول متوسطه است. داوطلبان در این بخش نیز 70 دقیقه فرصت دارند تا به 50 سوال پاسخ دهند.

نکته ای که لازم است بدان اشاره کنیم این است که هر کدام از کتاب های درستی برای رشته های مختلف، دارای ضرایب متفاوتی است. هرچه ضریب یک درس در یک رشته بیشتر باشد، بدین معنی است که آن درس دارای اهمیت بیشتری نیز می باشد و داوطلب باید برای مطالعه آن زمان بیشتری را اختصاص دهد. در ادامه ضرایب سرفصل های امتحانی بخش استعداد تحصیلی آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 _ 1402 را در جدول زیر ارائه کرده ایم.

نام درس تعداد سؤال ضریب ریاضی ضریب تجربی ضریب انسانی ضریب سمپاد مهارتی
ریاضیات 10 4 2 2 3
علوم تجربی 10 2 4 2 3
قران و معارف انسانی 10 1 1 1 1
مطالعات اجتماعی 10 1 1 1 1
زبان و ادبیات فارسی 10 2 2 4 2

 

بخوانید: منابع تیزهوشان

 

 

مشاوره ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

آزمون تیزهوشان برای دانش آموزان و خانواده هایی که تصمیم قبولی حتمی در آزمون تیزهوشان 1401-1402 را دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است. از همین رو در صورتی که جزو این دسته از افراد هستید باید برنامه ریزی دقیق و منظمی برای خود داشته باشید. 

اطلاع از منابع صحیح و درست تیزهوشان از جمله موارد مهمی است که به دانش آموزان در یادگیری بهتر مطالب و نکات آزمون کمک می کند. همچنین باید داوطلبان شرکت کننده در آزمون تیزهوشان از زمان دقیق ثبت نام و شرایط آن اطلاع داشته باشند تا بتوانند برنامه ریزی صحیحی بر اساس تاریخ برگذاری آزمون برای خود درنظر بگیرند. 

پس اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۱ -۱۴۰۲ هر ساله شاهد داوطلابنی هستیم که از نمره و رتبه دریافتی خود راضی نبوده اند و انتظار تراز بالاتری را باتوجه به پاسخ های خود دارند. این افراد می توانند به سایت ثبت نام مدارس سمپاد مراجعه کنند و اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان خود را وارد نماییند. 

 

آخرین اخبار آزمون تیزهوشان

برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی در مورد آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ می توانید عضو کانال تلگرام مدارس تیزهوشان دانتل شوید. همچین شما می توانید پاسخ تمامی سوالات خود را در هر جایی که هستید از طریق تماس با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل جویا شوید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون تیزهوشان 1401 – 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :91005066-021

منبع:

ثبت نام تیزهوشان

ثبت نام آزمون تیزهوشان

ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۱

ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱

ثبت نام تیزهوشان 1401

ثبت نام تیزهوشان 1401 1402





:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: