مدارک ثبت نام بدون کنکور
نوشته شده توسط : دانتل

مدارک ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱ چیست؟ داوطلبانی که تمایل دارند در رشته های با آزمون دانشگاه های سراسری ادامه تحصیل دهند، بایستی که در کنکور سراسری 1401 شرکت کنند، اما داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری را دارند می توانند برای ورود به دانشگاه مدنظرشان در ورودی مهر و بهمن در موعد مقرر مدارک لازم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری آماده کنند و در سامانه ثبت نمایند. در ادامه اطلاعاتی پیرامون مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1401 ارائه کرده ایم.

منبع: مدارک ثبت نام بدون کنکور

 

مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱

ثبت‌نام بدون آزمون سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری در دو ورودی مهر و بهمن ماه صورت می گیرد که تجربه ثابت کرده است معمولا نام نویسی رشته های بدون کنکور ورودی مهرماه به صورت اینترنتی و ثبت‌نام رشته های بدون آزمون ورودی بهمن ماه به صورت حضوری بوده است. 

جهت ثبت‌نام رشته های بدون کنکور ورودی مهرماه دانشگاه های سراسری داوطلبان ابتدا باید مدارک ثبت نام بدون کنکور 1401 خود را در سایت مربوطه بارگذاری کنند و سپس کدرشته محل های استخراجی خود را پس از پرداخت هزینه و تهیه کارت اعتباری در فرم انتخاب رشته بدون کنکور 1401 درج نمایند. 

اطلاعات شناسنامه ای مورد نیاز 

✅ نام و نام خانوادگی

✅ شماره شناسنامه

✅ کد ملی

✅ سال تولد

✅ سری و سریال شناسنامه

اطلاعات فردی مدارک ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱

✅ عکس 3*4 یا 4*6 رنگی با زمینه سفید داوطلب که در سال جاری گرفته شده باشد با فرمت JPG با حجم حداکثر 70 کیلوبایت و بدون هیچ حاشیه زائد ، کاملا واضح و مشخص و همینطور بدون اثر مهر، منگنه و یا هر گونه لکه ای با اندازه حداقل 300*200 پیکسل و حداکثر 400*300 پیکسل 

✅ ملیت

✅ وضعیت جسمانی

✅ مذهب

✅ وضعیت نظام وظیفه برای داوطبان آقا

✅ کد اتباع غیر ایرانی برای اتباع خارجی

اطلاعات سوابق تحصیلی و مدرک دیپلم

✅ معدل کتبی مدرک دیپلم

✅ تاریخ فارغ التحصیلی و اخذ دیپلم

✅ عنوان و رشته مدرک دیپلم

اطلاعات مربوط به محل سکونت داوطلب

✅ آدرس محل سکونت

✅ شماره تلفن و شماره همراه

✅ کد پستی داوطلب

نکات مربوط به عکس ارسالی مدارک ثبت نام بدون کنکور 1401 

داوطلبان در زمان ارسال مدارک ثبت نام بدون کنکور 1401 بایستی به برخی از نکات توحه داشته باشند تا فرآیند ثبت اطلاعات آن ها با مشکلی مواجه نشود.

❌ اولین نکته این است که در زمان بارگذاری عکس، بایستی از اصل عکس اسکن تهیه کنید، چراکه اسکن از روی کارت های شناسایی شامل کارت ملی، شناسنامه و … مجاز نیست و ممکن است ثبت‌نام را دچار مشکل کند.

❌ داوطلبان خانم که قصد شرکت در ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری ۱۴۰۱ دارند ، بایستی عکسی با حجاب کامل به طوری که صورت آن ها کاملا مشخص باشد را در سامانه بارگذاری کنند.

❌ توجه داشته باشید عکس درست ارسال کنید ، چراکه ارسال اشتباه عکس سبب باطل شدن ثبت نام و انتخاب رشته داوطلب خواهد شد،

❌ چنانچه پس از اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه های سراسری ، جزو اسامی پذیرفته شدگان بودید ، بایستی با در دست داشتن مدارک ثبت نام بدون کنکور 1401 (اصل و کپی مدارک پذیرش ثبت‌نام حضوری) که در ادامه اشاره کردیم به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کنید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱

 

سایت ثبت مدارک ثبت نام بدون کنکور 1401

دفترچه انتخاب رشته با آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی شامل کد رشته محل هایی است که به صورت با آزمون و بدون آزمون ارائه شده اند. برای انتخاب رشته های با آزمون داوطلبان بایستی وارد فرآیند انتخاب رشته شوند و برای ثبت‌نام بدون آزمون بایستی تمامی اطلاعات و مدارک ثبت نام بدون کنکور 1401 گفته شده را تهیه کنند و در تاریخی که از سوی سازمان سنجش اعلام می شود ، در سایت مربوط به این سازمان به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” ثبت کنند.

بنابراین طبق این توضیحات در انتخاب رشته های بدون آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۱ و ورودی مهرماه داوطلبان باید مدرک لازم برای ثبت نام بدون کنکور سراسری 1401 را در سایت سازمان سنجش بارگذاری کنند و در مرحله اول نیازی به مراجعه به دانشگاه نیست و اطلاعات بایستی که ابتدا توسط سازمان سنجش مورد بررسی قرار گیرد.

 

بخوانید: شرایط ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱

 

مدارک لازم ثبت نام حضوری بدون کنکور ۱۴۰۱

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم ، پس از بررسی مدرک های اولیه بارگذاری شده در سایت سازمان سنجش و اعلام نتیجه، داوطلبانی که در رشته های بدون کنکور سراسری 1401 پذیرفته شده اند، بایستی برخی از مدارک ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱ خود را به صورت حضوری به دانشگاه محل قبولی خود تحویل دهند. مهم ترین مدارکی که در نام نویسی حضوری بایستی به دانشگاه ارائه دهید، به شرح موارد زیر می باشد:

✅ اصل شناسنامه به همراه دو برگ کپی

✅ اصل کارت ملی به همراه دو برگ کپی

✅ اصل مدرک تحصیلی دیپلم نظام جدید برای داوطلبان با مدرک دیپلم نظام جدید با امضاء و مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش (در صورت داشتن گواهی مدرک باید به امضاء و مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش برسد)

✅ اصل مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام سالی – واحدی و یا ترمی – واحدی (در صورت داشتن گواهی مدرک باید به امضاء و مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش برسد)

✅ اصل مدرک تحصیلی دیپلم چهارساله نظام قدیم برای داوطلبان دارای دیپلم نظام قدیم (در صورت داشتن گواهی مدرک باید به امضاء و مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش برسد)

✅ گواهی اخذ مدرک كاردانی برای آن دسته از دارندگان مدرک دیپلم نظام جدید كه فاقد مدرک پیش‌ دانشگاهی می‌ باشند.

✅ شش قطعه عكس 4×3 تهیه شده به اصطلاح جدید که در سال جاری گرفته شده باشد

✅ مدرک نظام وظیفه برای دسته ای از داوطلبان آقا که مشمول خدمت وظیفه عمومی هستد.

✅ تائیدیه تحصیلی اخذ شده از دفتر خدمات ارتباطی

✅ تعهد نامه برای ثبت نام نهایی

توجه 

در سال های گذشته معمولا ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری در ورودی بهمن ماه به صورت حضوری انجام می شده است ، بدین صورت که داوطلبان بایستی جهت ثبت‌نام رشته‌های بدون آزمون کنکور سراسری نیمسال تحصیلی دوم 1401 با در دست داشتن مدرک و طبق دفترچه انتخاب رشته به دانشگاه های ارائه دهنده مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور نیمسال تحصیلی دوم و ورودی بهمن کنکور سراسری ۱۴۰۱ همان مدارکی است که در قسمت اطلاعات و مدارک ثبت نام حضوری بدون کنکور سراسری 1401 بدان اشاره کردیم.

مشاوره مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱

در این متن از مقاله های سایت دانتل به این موضوع پرداختیم که اگر داوطلبی قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری را دارد، مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور 1401 کدام اند

شما متقاضیان گرامی رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری می توانید برای انجام ثبت‌نام خود و اطلاع از کد رشته محل های ارائه شده به صورت بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پس از تعیین الویت های خود انتخاب رشته خود را در سایت سازمان سنجش ثبت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت‌نام بدون آزمون می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

آخرین اخبار

1 آذر 1400: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری نیمسال دوم – ورود بهمن ماه از 14 تا 20 آذر ماه 1400 می باشد.

 

سوالات متداول

برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری چه مدارکی لازم است؟

برای ثبت نام بدون آزمون سوابق تحصیلی دانشگاه سراسری مدارک مختلفی مورد نیاز است که در متن مقاله به صورت کامل به آن ها اشاره کرده ایم.

آیا مدارک ثبت نام بدون کنکور 1401 دانشگاه های سراسری بایستی به صورت اینترنتی بارگذاری شوند؟

بله، در ثبت نام بدون سوابق تحصیلی، بخشی از مدارک بایستی در سایت سازمان سنجش بارگذاری شوند و بخشی از آن ها هنگام ثبت نام حضوری مورد نیاز است.

آیا عکس بارگذاری شده در سامانه باید مشخصات خاصی داشته باشد؟

بله، عکس ارسالی باید با فرمت و حجم مشخصی ارسال گردد که در متن مقاله به آن ها اشاره کردیم.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :91005066-021

منبع: مدارک ثبت نام بدون کنکور





:: برچسب‌ها: مدارک ثبت نام بدون کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: