زمان انتخاب رشته دکتری 99
نوشته شده توسط : دانتل

انتخاب رشته دکتری 

با توجه به انتشار کارنامه اولیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی مقطع دکتری، داوطلبان در دو دسته قرار می‌گیرند.

دسته اول: مجاز به انتخاب رشته نمی‌باشند که امکان انتخاب رشته برایشان وجود ندارد.

دسته دوم: مجاز به انتخاب رشته می‌باشند که می‌توانند در انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری در دوره‌های مختلف روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان، آزاد و یا هر دوشرکت کنند و در صورت قبولی در هر کد رشته انتخابیشان دعوت به مصاحبه خواهند شد.

پذیرش نهایی هر داوطلب، مشروط به قبولی او در مصاحبه ورودی دانشگاه مربوطه خواهد بود.

خوب است اشاره کنیم که انتخاب رشته دکتری دانشگاه‌های سراسری و آزاد در دو فرم مجزا و در دو سایت متفاوت انجام می‌شود.

زمان انتخاب رشته دکتری 99 | دانشگاه های سراسری

با توجه به اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درباره انتشار كارنامه نتايج اوليه و زمان انتخاب رشته‌های تحصيلی آزمون ورودی مقطع دكتری در سال 1399، کارنامه داوطلبان در تاریخ یک شهریور 99 بر روی سایت سنجش قرار گرفته است.

در پی انتشار کارنامه اولیه، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، باید اقدام به انتخاب رشته نمایند. بدین ترتیب که داوطلبان می‌توانند از روز دوشنبه به تاریخ سوم شهریور تا روز چهارشنبه به تاریخ پنجم شهریور، كد رشته‌ محل‌های انتخابی خود را با توجه به رشته امتحانی کنکور مقطع دکتری، در سایت سنجش ثبت کنند.

نکته قابل توجه این است که داوطلبان حداکثر تا 50 کد رشته محل را می توانند در فرم انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری قرار دهند.

تمدید زمان انتخاب رشته دکتری 99 | دانشگاه های سراسری

در سالهای گذشته، چند روزی، زمان تعیین شده برای انتخاب رشته دکتری، تمدید شده است و امکان تمدید زمان انتخاب رشته دکتری در سال 99 نیز وجود دارد اما بهتر است داوطلبان در زمان تعیین شده انتخاب رشته خود را ثبت کنند و در صورت نیاز به ویرایش، تغییرات لازم را در این بازه زمانی ایجاد کنند.

دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند ابتدا و در اولین قدم باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه‌های مربوط به آن را به دقت و کامل مطالعه نمایند و سپس کدرشته‌هایی را که مورد علاقه‌شان هست را از دفترچه ذکر شده استخراج نمایند و سپس به ترتیب الویت بندی کنند.

لازم به ذکر است دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصيلی آزمون ورودی مقطع دکتری در روز یکشنبه به تاریخ دوم شهریور بر روی سایت سنجش به نشانی sanjesh.org قرار گرفته است و تمامی داوطلبان می‌توانند آن را دانلود کرده و استفاده نمایند.

زمان انتخاب رشته دکتری 99 | دانشگاه آزاد

داوطلبانی که در آزمون ورودی مقطع دکتری شرکت کرده و کارنامه اولیه خود را از طریق سایت سنجش دریافت و رویت کرده‌اند می توانند در کنار انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری، انتخاب رشته دانشگاه‌های آزاد را نیز انجام دهند.

هم اکنون داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی ” azmoon.org ” و  با در دست داشتن کددسترسی هفت رقمی درج شده در کارنامه اولیه و کد ملی، وارد صفحه  انتخاب رشته دانشگاه آزاد شوند.

نکته قابل توجه این است که داوطلبان حداکثر تا 80 کد رشته محل را می‌توانند در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد به ترتیب الویت ثبت نمایند.

دفترچه انتخاب رشته دکتری | دانشگاه آزاد

داوطلبان قبل از هر اقدامی برای انتخاب رشته، باید به دقت و به صورت کامل دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را مطالعه نمایند و سپس کدرشته محل‌های موردعلاقه و مرتبط با رشته‌شان را استخراج و برروی یک کاغذ بنویسند و در صورت اتمام مطالعه دفترچه، وارد سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد شده و کدرشته محل‌های موردعلاقه خود را به ترتیب الویت ثبت کنند.

دفترچه انتخاب رشته دکتری برای دانشگاه های آزاد از سایت این مرکز به نشانی ” azmoon.org ” قابل دریافت می باشد.

داوطلبان توجه داشته باشند که عدم انتخاب رشته در هریک از دانشگاه‌های آزاد و سراسری در زمان تعیین شده، به معنی انصراف از پذیرش در هرکدام از این دانشگاه‌ها می‌باشد و پس از اتمام مهلت انتخاب رشته دکتری،  پذیرش و ورود به مرحله مصاحبه امکان پذیر نخواهد بود.

برای دریافت مشاوره در زمان انتخاب رشته دکتری 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: زمان انتخاب رشته دکتری 99




:: برچسب‌ها: زمان انتخاب رشته دکتری 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 502
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: