ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 99
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط پذیرش در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 99

دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجو در رشته‌های بدون کنکور خود محدودیت خاصی ندارند و تنها شرط برای پذیرش دانشجو در این رشته‌ها داشتن یکی از مدرک‌های دیپلم 4 ساله نظام قدیم، مدرک پیش دانشگاهی، مدرک کاردانی، مدرک دیپلم نظام جدید می‌باشد.
از آنجا که پذیرش رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بر اساس معدل است، دانشگاه موظف است در بازه زمانی مشخص که توسط سازمان سنجش اعلام می‌گردد، آن دسته از داوطلبانی که شرایط فوق را داشتند، بر اساس بیشترین معدل به کمترین معدل مقایسه کند و با توجه به ظرفیت رشته‌ها پذیرفته شدگان را مشخص نماید.

تذکر

  • آن دسته از داوطلبانی که مدرک فوق دیپلم دارند، به هیچ عنوان نمی‌توانند رشته‌های مقطع کارشناسی را انتخاب نمایند و تنها حق انتخاب کد رشته محل‌های مربوط به مقطع کاردانی را دارند.
  • چنانچه داوطلبی بخواهد رشته‌ای را انتخاب نمایند که با مدرک دیپلم وی همخوانی نداشته باشد، تنها مشکلی که برای آن داوطلب وجود دارد این است که میزان تاثیر سوابق تحصیلی آن کمتر خواهد بود، وگرنه به راحتی می تواند هر رشته ای را فارغ از مدرک دیپلم خود انتخاب نماید.

زمان ثبت نام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 99

دانشگاه‌های غیرانتفاعی هم در نیمسال اول و هم در نیمسال دوم بدون کنکور پذیرش دارند. دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای ثبت نام در نیمسال اول سال تحصیلی عمدتا از اسفند سال قبل تا شهریورماه به داوطلبان مهلت می دهند و برای نیمسال دوم فرصت ثبت نام از دی ماه شروع می‌شود.

نحوه ثبت نام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

طریقه ثبت نام برای هر دو نیمسال یکسان نیست و هر کدام به یک شکل می‌باشد. در قسمت زیر نحوه ثبت نام در هر نیمسال شرح داده شده است.

ثبت نام در نیمسال اول سال تحصیلی (ترم مهرماه)

متقاضیان ثبت نام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌های غیرانتفاعی در نیمسال اول سال تحصیلی باید اقدامات زیر را انجام نمایند.

  • در اولین قدم بایستی به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند و در این سایت دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مهر ۹۹ را دانلود کنند.
  • پس از مطالعه دقیق دفترچه بایستی هزینه ثبت نام را بپردازند و کارت اعتباری خریداری نمایند.
  • اکنون باید عکس 4*3 خود را داخل سامانه آپلود کرده و فرم های ثبت نام و انتخاب رشته را تکمیل نماید.
  • در گام پایانی باید اطلاعات وارد شده را تایید کنند تا کد رهگیری برای آن ها صادر نماید.

ثبت نام در نیمسال دوم سال تحصیلی (ترم بهمن‌ماه)

آن دسته از داوطلبانی که قصد ثبت نام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌های غیرانتفاعی در نیمسال دوم تحصیلی دارند، باید برای ثبت اقدامات زیر را انجام نمایند.تفاوت ثبت نام در نیمسال اول و دوم این است که برای ثبت نام در ترم بهمن بایستی به صورت حضوری به دانشگاه مورد نظر هم مراجعه کرد.

  • این داوطلبان نیز باید در قدم اول به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند و دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بهمن ۹۹ را دانلود کنند.
  • در مرحله بعد بایستی هزینه‌ای برای ثبت نام بپردازند و کارت اعتباری خریداری نمایند.
  • پس از آن باید به دانشگاه مورد نظر خود مراجعه نمایند.(مدارک لازم جهت مراجعه حضوری شامل اصل شناسنامه و کپی از تمامی صفحات آن، اصل کارت ملی و کپی آن، اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی به علاوه ی ریز نمرات، کارت پایان خدمت برای داوطلبان مرد و ۶ قطعه عکس به ابعاد 4*3)
  • در ترم بهمن مراحل ثبت نام در همان مراجعه حضوری تکمیل می‌شود و کدرهگیری به داوطلب اختصاص داده می‌شود.

لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 99-1400

متقاضیان جهت اطلاع از رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌های غیرانتفاعی بایستی دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی را از طریق سایت سنجش دانلود نماید. داوطلب با مطالعه این دفترچه می‌تواند از لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی، دانشگاه‌های ارائه دهنده آنها و ظرفیت هر رشته اطلاع پیدا کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 99




:: برچسب‌ها: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 477
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: