نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۱ چگونه می باشد؟ ثبت نام بدون کنکور فرصتی را برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه های سراسری فراهم می نماید. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های سراسری به صورت بدون آزمون باید در زمان ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱ نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام خود اقدام کنند. از آنجایی که ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری ممکن است به روش های متفاوتی انجام شود، این مقاله را به راهنما گام به گام تصویری و نحوه ثبت نام بدون کنکور 1401 اختصاص داده ایم.

منبع: نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۱

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1401 به صورت مجازی و در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می شود. البته گاهی هم برای نیمسال دوم به صورت حضوری در دانشگاه های ارائه دهنده انجام می شود که به هر حال از طریق اطلاعیه های سازمان سنجش مشخص خواهد شد.

داوطلبانی که قصد شرکت در انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه های سراسری را دارند، بایستی برای اطلاع از جزییات این ثبت نام به سایت سنجش مراجعه کنند و دفترچه راهنمای ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری 1401 را دانلود کنند. این دفترچه شامل اطلاعات مهمی از جمله شرایط ثبت نام، کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه های مختلف ، نحوه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱ و … می باشد که لازم است پیش از هر اقدامی از این اطلاعات آگاه شد.

چنانچه طبق مندرجات دفترچه راهنما متقاضیان واجد شرایط بودند، باید مدارک لازم ثبت نام را آماده کنند و البته کد رشته محل های خود را نیز حداکثر در 100 کد رشته محل استخراج نمایند. در ادامه نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1401 را ارائه کرده ایم.

راهنما نحوه ثبت نام بدون کنکور 1401

جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری لازم است شما متقاضیان عزیز طبق مراحل زیر پیش بروید و ثبت نام خود را از سایت ثبت نام بدون کنکور انجام دهید. در ادامه نحوه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱ را شرح داده ایم.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید و سپس از طریق منوی رنگی سمت راست سایت گزینه ” سراسری ” را انتخاب کنید.

2️⃣ بر روی لینک ” ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۱ ” کلیک کنید.

3️⃣ پس از وارد شدن به سامانه پذیرش دانشجو صرفا براساس سوابق تحصیلی، بایستی بر روی گزینه ” ثبت نام جدید ” کلیک نمایید.

4️⃣ این مرحله از نحوه ثبت نام بدون کنکور ، ارسال عکس می باشد. متقاضیان بایستی یک عکس جدید که در سال جاری گرفته شده باشد با زمینه سفید، تمام رخ، با حجاب برای متقاضیان خانم، فرمت JPG، حجم حداکثر 70 کیلوبایت و بدون هیچ حاشیه زائد، کاملا واضح و مشخص، بدون اثر مهر، منگنه و یا هر گونه لکه، اندازه حداقل 300*200 پیکسل و حداکثر 400*300 پیکسل در این قسمت بارگذاری کنند. 

5️⃣ برای ارسال عکس بایستی ابتدا عکسی با مشخصات گفته شده انتخاب نمایید که برای انتخاب عکس بایستی از قسمت ” choose file ” اقدام کنید و پس از انتخاب عکس بر روی گزینه ” ارسال عکس ” کلیک کنید.‌ چنانچه عکس انتخابی شما مشخصات گفته شده را دارا باشد در صفحه و در کادر مربوط به عکس نمایش داده می شود که برای ادامه بایستی بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک نمایید.

چنانچه عکس شما نمایش داده نشد، نمی توانید به مرحله بعد بروید. حتما عکسی با مشخصات گفته شده بارگذاری نمایید.

تکمیل فرم ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱

در این بخش از نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1401 یک فرم برای داوطلبان نمایش داده می شود که بهتر است با دقت به تمامی آن ها پاسخ داده شود. سوالات این فرم به شرح موارد زیر است:

نام خانوادگی نام نام پدر جنسیت
شماره شناسنامه سری و سریال شناسنامه تاریخ تولد کد ملی
کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک دیپلم کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک دیپلم کد دانش آموزی مقطع دیپلم کد عنوان دیپلم
تاریخ اخذ مدرک دیپلم کد بخش محل اخذ مدرک سال دوم دبیرستان محل اخذ مدرک دیپلم  معدل کل دیپلم
معدل کتبی نهایی دیپلم کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش دانشگاهی کد دانش آموزی مقطع پیش دانشگاهی کد عنوان مدرک پیش دانشگاهی
تاریخ اخذ مدرک پیش دانشگاهی کد بخش محل اخذ مدرک دوره پیش دانشگاهی معدل مقطع پیش دانشگاهی سهمیه داوطلب
کد پیگیری 12 رقمی ایثارگران مدت حضور داوطلبانه در جبهه معلولیت اتباع غیر ایرانی و کد پیگیری 13 رقمی اتباع غیرایرانی
وضعیت اشتغال به تحصیل وضعیت فارغ التحصیلی در آموزش عالی معدل کل دوره کاردانی کد اشتغال کارکنان رسمی
کد استان و کد بخش محل اقامت کد نظام وظیفه کد پستی تلفن ثابت
تلفن همراه نشانی نشانی پست الکترونیکی اگر در آزمون کنکور سال گذشته شرکت کرده اید، شماره پرونده خود را وارد کنید.

داوطلبان بایستی توجه داشته باشند هر کدام از بند های فوق که مربوط به آن ها می شود را به دقت پاسخ دهند. برای جلوگیری از اتلاف وقت بهتر است داوطلبان از قبل این اطلاعات را آماده کنند و در زمان ثبت نام باسرعت بیشتری وارد سایت نمایند.

انتخاب کد رشته محل 

در این مرحله از نحوه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱ داوطلبان بایستی که کد رشته محل های استخراجی خود را از دفترچه ثبت نام رشته های بدون کنکور در فرم مربوطه وارد نمایند.

در این مرحله متقاضیان مجاز هستند 100 کد رشته محل را به ترتیب الویت در فرم انتخاب رشته وارد کنند. در این قسمت گزینه ای با عنوان ” جستجوی کد رشته محل ” وجود دارد که هر داوطلب می تواند جهت پیدا کردن کد رشته های مورد علاقه و انتخابی خود از آن استفاده کند.

چنانچه تمامی کد رشته محل های مورد نظر خود را وارد کردید، چندین بار بررسی نمایید و سپس بر روی گزینه ” تایید” کلیک کنید.

دریافت کد رهگیری ثبت نام

در این مرحله از نحوه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱ اگر تمامی مراحل را به درستی انجام داده باشید، صفحه ای برای شما نمایش داده خواهد شد که شامل فرم ثبت نام شما با مشخصات و ” شماره پرونده ” و ” کد رهگیری ” است که خوب است از این صفحه پرینت تهیه کرده و تا پایان اعلام نتایج نزد خود نگه دارید.

 

تاکنون لینک مربوط به ” سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال ۱۴۰۱” در سایت سازمان سنجش آموزش کشور فعال نگردیده است که به محض فعال شدن، راهنمای تصویری نیز به مطالب فوق اضافه خواهد شد.

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور بهمن ۱۴۰۱

داوطلبانی که در موعد مقرر موفق به ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های سراسری در ورودی مهرماه 1401 نشوند و یا موفق به کسب قبولی نگردند، می توانند شانس خود را در ورودی نیمسال دوم و بهمن ماه امتحان کنند. در سال های گذشته بوده است زمان هایی که ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری را به خود دانشگاه ها واگذار کرده اند، بدین معنی که داوطلبان بایستی به صورت حضوری به دانشگاه مدنظرشان مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام می دادند.

نحوه ثبت نام بدون کنکور ورودی بهمن ماه 1401 اینترنتی می باشد و داوطلبان می توانند طبق روش گفته شده برای مهرماه اقدام کنند، بدین صورت که به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” مراجعه کرده و پس از دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری بهمن 1401 و مطالعه دقیق آن کد رشته محل های مدنظر شان را استخراج کنند و پس از آماده کردن مدارک لازم برای ثبت نام و پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور و دریافت کد رهگیری، فرم ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

مشاوره ثبت نام بدون آزمون 1401 

شما متقاضیان گرامی رشته های بدون کنکور در نیمسال اول و دوم، بایستی در تاریخ های اعلام شده از سوی سازمان سنجش، نسبت به تکمیل فرم و دیگر جزئیات اقدامات لازم را انجام دهید.

در گذشته اینطور بود که متقاضیان فقط می توانستند در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری فقط رشته هایی را انتخاب کنند که از رشته های زیر مجموعه رشته دیپلم آن‌ها باشد، اما طی سال های اخیر متقاضیان بدون درنظر گرفتن مدرک دیپلمشان می توانند تمامی رشته ها را انتخاب کنند.

اما نکته ای که وجود دارد این است که میزان تاثیر معدل کتبی دیپلم در این رشته ها متفاوت می باشد. برای اطلاع از میزان تاثیر معدل در انتخاب رشته و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1401 و البته انجام کامل فرآیند انتخاب رشته و ثبت در سامانه با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید. 

ثبت نام بدون کنکور

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری در تمامی دوره ها ارائه می شود؟

بله، رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری در تمامی دوره های روزانه، نوبت، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و مجازی ارائه می شود.

داوطلبان برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری به چه سایتی مراجعه کنند؟

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ازطریق سایت سازمان سنجش کشوری صورت می گیرد

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری به چه صورت است؟

در متن مقاله فوق به نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اشاره کردیم.

منبع: نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری





:: برچسب‌ها: نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: