ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 99
نوشته شده توسط : دانتل

بدون کنکور دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن از میان داوطلبان تحصیل در دوره کارشناسی، بر اساس سوابق تحصیلی و بدون نیاز به کنکور دانشجو می‌پذیرد.  داوطلبانی که قصد ثبت نام در این دانشگاه را دارند می‌بایست در بازه زمانی اعلام شده از سوی سازمان سنجش برای ثبت نام خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است که طرح بدون کنکور دانشگاه پیام نور صرفا در مقطع کارشناسی و به صورت پیوسته برای تمامی دانش آموزان شاخه های نظری و زبان و هنر امکان پذیر است.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 99

براساس اعلام دانشگاه پیام نور داوطلبانی که می‌خواهند در دوره بدون کنکور دانشگاه پیام نور ثبت نام کنند، می‌بایست واجد شرایط زیر باشند. در صورتیکه در هیچ یک از شروط زیر مشکلی برای شما وجود ندارد می‌توانید ثبت نام خود را در این طرح انجام دهید.

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 99

  • عدم اعتیاد به مواد مخدر و سلامت جسمی برای تحصیل و فعالیت در رشته مورد نظر
  • نبود مشکلات اخلاقی
  • نداشتن مشکل با نظام جمهوری اسلامی و عدم عضویت یا همکاری با گروه های معاند نظام
  • پایبندی به دین اسلام یا یکی از ادیان مورد تایید در قانون اساسی کشور
  • پذیرش تمامی مقررات دانشگاه
  • عدم درخواست انتقالی برای آن دسته از داوطلبانی که براساس سوابق تحصیلی پذیرفته می‌شوند
  • پرداخت شهریه براساس نرخ مصوب از سوی هیئت امنای دانشگاه

شرایط خصوصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 99

  • ارائه یکی از مدارک تحصیلی دیپلم نظام قدیم یا نظام جدید، مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم و یا مدرک کاردانی(فوق دیپلم)
  • دارندگان مدرک دیپلم فنی و حرفه ای یا کار و دانش نظام قدیم تنها درصورت داشتن مدرک کاردانی (پیوسته یا ناپیوسته) یا گواهی پیش دانشگاهی اجازه ثبت نام در این دوره را خواهند داشت
  • پذیرش در این دانشگاه براساس سوابق تحصیلی و با توجه به نمره معدل کتبی دیپلم صورت می‌گیرد. برای داوطلبین نظام قدیم که معدل دیپلم آنها بر اساس امتحانات نهایی مشخص نشده است ملاک نمره کل دیپلم است.
  • داوطلبانی که قصد ثبت نام در نوبت مهر ماه را دارند می‌بایست حداکثر تا 30 شهریور از مقطع تحصیلی قبلی خود فارغ التحصیل شوند.
  • چنانچه دانشجویان دوره‌های روزانه قصد ثبت نام در این طرح را داشته باشند می‌بایست لغایت تا پایان ماه مرداد انصراف خود از تحصیل در دانشگاه مبدا را اعلام کرده باشند.
  • چنانچه رشته نظری داوطلب با رشته ای که قصد تحصیل در آن را دارد متفاوت باشد، سوابق تحصیلی و معدل وی با ضریب مشخصی اعمال خواهد شد.

زمان ثبت نام بدون کنکور پیام نور 99

زمان ثبت نام در طرح بدون کنکور دانشگاه پیام نور همه ساله توسط سازمان سنجش و از طریق سایت اینترنتی این سازمان اطلاع رسانی می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که ثبت نام برای ترم پاییز و زمستان این دانشگاه در یک زمان صورت نمی‌گیرد و برای هریک از آنها به صورت مجزا فراخوان صادر می‌شود.

ورودی مهرماه

طبق اعلام سازمان سنجش زمان ثبت نام در ترم پاییز دانشگاه پیام نور از 5 مرداد تا 2 شهریور می‌باشد. درصورتی که واجد شرایط ذکر شده در بالا هستید و می‌خواهید در دوره بدون کنکور دانشگاه پیام نور ثبت نام کنید در بازه زمانی فوق، به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایید.

ورودی بهمن ماه

تا کنون هیچ اطلاع رسمی راجع به زمان ثبت نام در ترم زمستان دانشگاه پیام نور منتشر نشده است. برای اطلاع از این زمان بهتر است همواره سایت سازمان سنجش را بررسی نمایید. طبق روال سال های گذشته فراخوان برای ثبت نام در ترم زمستانی، اواخر آبان ماه بوده است و اگر تغییر خاصی در سال تحصیلی جدید پیش نیاید، امسال نیز ثبت نام ترم بهمن ماه از همین تاریخ شروع خواهد شد.

مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 99

  1. برای ثبت نام در دوره بدون کنکور پیام نور می‌بایست وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید.
  2. از منوی بالای صفحه، سمت راست، گزینه سراسری را انتخاب نمایید.
  3. پس  از ورود به بخش سراسری، گزینه (سامانه پذیرش دانشجو، صرفا براساس سوابق تحصیلی ماه مهر) را انتخاب کنید.
  4. گزینه (ثبت نام جدید) را انتخاب کنید و پس از آن وارد بخش (میزکار) شده، مجددا گزینه (ثبت نام جدید) را انتخاب کنید.
  5. پس از درج اطلاعات خواسته شده در این مرحله و انتخاب گزینه تایید، شماره پرونده و کدرهگیری از طرف سیستم به شما داده می‌شود که می‌بایست برای پیگیری‌های بعدی آن را نزد خود نگه دارید.

بدون کنکور پیام نور| اعتبار مدرک

یکی از سوالاتی که ممکن است برای متقاضیان ثبت نام در دوره بدون کنکور دانشگاه پیام نور پیش بیاید این است که مدرک کارشناسی که در پایان این دوره به فرد داده می شود تا چه حد اعتبار دارد؟

در ارتباط با مدرک دوره بدون کنکور دانشگاه پیام نور باید گفت که این مدرک درست مشابه مدرک دانشجویانی است که از طریق کنکور وارد دانشگاه پیام نور می‌شوند. اینکه شما از طریق کنکور یا سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شده اید نیز در مدرک تحصیلی شما درج نخواهد شد.

 سوالات متداول

1.طرح فراگیر پیام نور چه تفاوتی با ثبت نام بدون کنکور دارد؟

در طرح فراگیر، پذیرش شما در دانشگاه منوط به موفقیت در آزمونی است که سازمان سنجش برگذار خواهد کرد. اما در این دوره شما براساس سوابق تحصیلی و معدل دیپلم وارد دانشگاه می شوید. به علاوه این طرح صرفا مخصوص شرکت در دوره کارشناسی پیوسته می‌باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 99




:: برچسب‌ها: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: