ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه کرمان ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های بدون کنکور کرمان ۱۴۰۱ در تمامی دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان دو بار در سال برای ورودی مهر و بهمن ماه انجام می شود. تمامی علاقه مندان به ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری کرمان می توانند در صورت داشتن شرایط لازم، در موعد مقرر اقدام به نام نویسی و انتخاب رشته نمایند و در رشته مورد علاقه و دانشگاه مورد نظر خود تحصیل کنند. برای اطلاع از زمان، شرایط و نحوه ثبت نام بدون رشته های کنکور کرمان 1401 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. 

منبع: ثبت نام رشته های بدون کنکور کرمان

ثبت نام رشته های بدون کنکور کرمان ۱۴۰۱

هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور در دو بازه زمانی مهر و بهمن ماه اقدام به جذب دانشجو به صورت بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی می نماید. بدین صورت تمامی داوطلبان در سراسر کشور از جمله کرمان که مایل به ثبت نام رشته های بدون کنکور کرمان ۱۴۰۱ هستند می توانند وارد دانشگاه شوند، می توانند در بازه های زمانی اعلام شده اقدام به نام نویسی و انتخاب رشته کنند.

داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور ابتدا دفترچه ثبت نام بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی کرمان را دریافت نمایند و پس از بررسی شرایط لازم و کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه های سراسری در صورت واجد الشرایط بودن و ارائه شدن رشته مورد نظرشان، انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام رشته های بدون کنکور ۱۴۰۱

 

زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های کرمان 1401

ثبت نام رشته های بدون کنکور کرمان 1401 دو بار در سال یکبار برای ورودی مهر ماه که نام نویسی در مرداد ماه و یکبار برای ورودی بهمن ماه انجام می شود که معمولا ثبت‌نام نیمسال دوم در آذر ماه به عنوان تکمیل ظرفیت مهر ماه صورت می گیرد. علاقه مندان باید در نظر داشته باشند که ثبت‌نام برای هر کدام از دو نیمسال تحصیلی در دو بازه زمانی جداگانه انجام می شود و تاریخ مربوط به هر کدام از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد. 

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر ماه

تا کنون اطلاعیه ای مبنی بر زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور کرمان 1401 از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نگردیده است؛ اما بر اساس مندرجات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های سراسری ورودی مهر ماه، پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در مرداد ماه خواهد بود.

 

تاکنون اطلاعیه‌ای از زمان دقیق ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه سراسری 1401 منتشر نشده است. به محض انتشار در این قسمت اعلام خواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن ماه

همینطور علاقه مندان به ثبت نام بدون آزمون دانشگاه کرمان نیمسال دوم بهمن ماه نیز می توانند از اواخر آذز ماه به منظور ورود بدون آزمون به دانشگاه های سراسری کرمان اقدام نمایند. 

 

تاکنون سازمان سنجش مهلت ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱ اطلاعیه ای منتشر نکرده است. به محض انتشار اطلاعیه در این قسمت اعلام خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور کرمان ۱۴۰۱

همانطور که اشاره کردیم علاقه مندانی می توانند نسبت به ثبت نام رشته های بدون آزمون کرمان 1401 اقدام کنند که بر اساس دفترچه راهنمای ثبت‌نام، واجد الشرایط باشند. به همین منظور در ادامه به مهم ترین شرایط رشته های بدون کنکور کرمان 1401 اشاره کرده ایم:

شرایط عمومی

❌ اعتقاد به دین اسلام و یا دیگر ادیان تصریح شده در قانون اساسی 

❌ نداشتن دشمنی و عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران

❌ پیروی از قوانین جمهوری اسلامی ایران

❌ تبعیت از قوانین دانشگاه 

❌ نداشتن هیچ گونه سابقه کیفری و یا فساد اخلاقی

❌ داوطلبان آقا نباید مشکل نظام وظیفه عمومی داشته باشند.

شرایط اختصاصی

ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های کرمان ۱۴۰۱ نیازمند برخی شرایط عمومی و اختصاصی است. از مهم ترین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✅ داوطلب بایستی دارای مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم، دیپلم و پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام جدید (سال داوزدهم) باشد.

✅ملاک و معیار سنجش داوطلبان در این نوع از پذیرش معدل کتبی دیپلم خواهد بود.

✅ دسته ای از داوطلبان که در کنکور سال گذشته در دوره روزانه پذیرفته شده اند، مجاز به شرکت در این مرحله نخواهند بود. این دسته از داوطلبان می توانند در سایت سازمان سنجش درخواست لغو محرومیت خود را ارسال کنند.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه که جزو پذیرفته شدگان کنکور 99 به قبل هستند، در صورتی که قبل از اتمام مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های کرمان 1401 انصراف بدهند، مجاز به شرکت در این مرحله خواهند بود.

✅ پذیرش رشته های بدون کنکور کرمان 1401 برای فارغ التحصیلان رشته های نظری بر اساس معدل کتبی دیپلم و برای فارغ التحصیلان فنی حرفه ای و کاردانش بر اساس معدل کل دیپلم انجام می شود. 

✅ متقاضیان فقط مجاز به قبولی و تحصیل در یک کد رشته محل از میان 100 کد محل انتخابی خود هستند. 

✅ متقاضیان باید متناسب با رشته انتخابی خود از توانایی جسمی لازم برخوردار باشند.

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری کرمان 1401

توصیه می شود متقاضیان قبل از مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور ابتدا مدارک لازم را آماده کنند. در ادامه به مدارک لازم برای ثبت نام رشته های بدون کنکور کرمان 1401 اشاره کرده ایم :





:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه کرمان ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 134

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: