زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ پس از اعلام نتایج کنکور سراسری می باشد. داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری با توجه به رتبه‌ای که کسب کرده اند، انتخاب‌رشته این دانشگاه را انجام دهند. انتخاب‌رشته در زمان و سایت متفاوتی از دانشگاه‌های سراسری انجام می گیرد و متقاضیان این دانشگاه باید به سایت azmoon.iau.ac.ir مراجعه نمایند و پس از دانلود دفترچه راهنما و اطلاع از رشته‌های ارائه شده، فرم را تکمیل کنند. در ادامه این مطلب راهنمای کاملی از زمان و نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 شرح داده شده است.

منبع: زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد، زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ از سایر دانشگاه‌ها مجزاست زیرا انتخاب‌رشته این دانشگاه در سایت azmoon.iau.ac.ir انجام می گیرد و با دانشگاه‌های سراسری مشترک نیست. داوطلبانی که با توجه به کارنامه کنکور مجاز به انتخاب‌رشته شده اند و علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه نیز هستند، می توانند در نیمه دوم مرداد ماه انتخاب‌رشته کنند. 

 

در حال حاضر زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 اعلام نشده است و به محض اعلام، تاریخ دقیق را در این مطلب قرار خواهیم داد.

 

پیش بینی می شود با توجه به تاریخ انتخاب‌رشته در سال گذشته امسال نیز در مرداد ماه انجام شود. داوطلبان ابتدا باید دفترچه راهنما را به صورت کامل مطالعه کنندو لیست رشته‌های انتخابی را استخراج کنند و پس از آن فرآیند انتخاب‌ را آغاز کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار کنکور سراسری و ثبت نام بدون کنکور می توانید عضو کانال تلگرامی دانتل کو شوید تا از تمامی اخبار تحصیلی مطلع شوید.

تمدید مهلت انتخاب رشته آزاد 1401

هر ساله برخی از داوطلبان به دلایل مختلف موفق به انتخاب‌رشته در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 نمی شوند. دانشگاه ازاد نیز مهلت مجددی در اختیار این دسته داوطلبان می گذارد و مهلت ‌انتخاب رشته را چند روز تمدید می کند تا همه داوطلبان امکان ‌انتخاب‌رشته داشته باشند.

 

تا کنون تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه ازاد ۱۴۰۱ اعلام نشده است به محض اعلام در این بخش بروزرسانی خواهد شد.

 

در این بازه زمانی آن دسته از داوطلبانی که انتخاب‌رشته خود را انجام داده اند در صورت نیاز به ویرایش فرم خود می توانند با مراجعه به سایت مربوطه ویرایش خود را انجام داده و رشته‌های انتخابی خود را اضافه یا کم کنند و حت ترتیب اولویت بندی را تغییر دهند.

 

 

نحوه انتخاب‌رشته

انتخاب‌رشته ازاد از طریق سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد azmoon.iau.ac.ir انجام می گیرد و داوطلبان باید برای شروع فرآیند در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ ابتدا باید با خرید کارت اعتباری هزینه را واریز نمایند. در واقع، برخلاف انتخاب رشته کنکور سراسری که هزینه ای ندارد، 

پس از خرید کارت اعتباری و واریز هزینه مربوطه، یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد که باید از طریق این کد و همچنین کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه کنکور درج می شود، فرم انتخاب‌رشته را دریافت و تکمیل نمایید. برای دریافت و دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد کلیک کنید.

 

دفترچه راهنما نیز از طریق سایت azmoon.iau.ac.ir در دسترس داوطلبان قرار می گیرد و این دفترچه برای هر 5 گروه آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان مشترک است.

 

 

مراحل کلی انتخاب‌رشته به صورت زیر می باشد:

✅ ورود به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org

✅ درج کد ملی (یا کد رهگیری اتباع غیر ایرانی) و شناسه دانشگاه ازاد در بخش های تعیین شده

✅ کلیک بر روی عبارت پرداخت برای پرداخت هزینه انتخاب‌رشته از طریق خرید کارت اعتباری

✅ دریافت کد رهگیری مربوط به پرداخت 

✅ دریافت فرم انتخاب‌رشته و درج کد رشته های مورد علاقه 

✅ پس از پایان این مراحل و تایید نهایی، کد پیگیری فرآیند انتخاب‌رشته را از سامانه دریافت کنید.

 

مشاوره زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400

انتخاب‌رشته ازاد نیز مانند انتخاب‌رشته کنکور سراسری حساسیت زیادی دارد و شما باید با اطلاعات کامل انتخاب‌رشته این دانشگاه را انجام دهید. هر یک از داوطلبان در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 مجازند که حداکثر 100 کدرشته محل را انتخاب کنند و این 100 کدرشته باید به صورتی در فرم اولویت بندی شوند که باعت افزایش شانس قبولی داوطلب شوند. 

با توجه به اینکه بسیاری از داوطلبان با چگونگی چیدمان فرم انتخاب‌رشته برای بیشتر شدن شانس قبولی آشنا نیستند، فرم انتخاب‌رشته را به غلط تکمیل می کنند که در نهایت یا در هیچ رشته ای قبول نمی شوند و یا از رشته ای که قبول شده اند رضایت ندارند.

به همین دلیل توصیه می شود که حتما پیش از ثبت قطعی رشته‌های انتخابی خود در زمان انتخاب رشته آزاد 1401 ، با مشاوری مجرب مشورت کنید تا با اطلاعاتی که مشاور در اختیار شما قرار می دهد رشته های بهتری را انتخاب کنید. اگر تمایل به دریافت مشاوره دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید.

بخوانید: راهنما جامع انتخاب رشته کنکور

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب‌رشته می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد چه تاریخی است؟

انتخاب رشته در نیمه دوم مرداد ماه و جدود یک هفته پس از انتخاب رشته کنکور سراسری انجام میگیرد.

برای انتخاب‌رشته ازاد باید به کدام سایت مراجعه کرد؟

داوطلبان برای انتخاب رشته باید به سایت azmoon.org مراجعه فرمایند.

آیا مهلت انتخاب رشته ازاد تمدید می‌شود؟

در سال های گذشته پس پایان بازه زمانی اولیه، مهلت مجددی در گرفته می شد. انتظار می رود در سال جاری به همین روال پیش رود.

منبع: زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد





:: برچسب‌ها: زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: