فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل دریافت است. تمامی شرکت کنندگان در جلسه آزمون سراسری، در صورتی که پس از دریافت کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته در حداقل یکی از دوره های روزانه و غیر روزانه دانشگاه های سراسری شده باشند، می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور کد رشته محل های مورد علاقه خود را در برگه درج نمایند. نمونه مشابه فرم انتخاب‌رشته با نام فرم پیش نویس انتخاب‌رشته در انتهای دفترچه راهنما قرار داده شده است. به منظور دریافت اطلاعات تکمیلی پیرامون فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

منبع: فرم انتخاب رشته کنکور

فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

انتخاب رشته کنکور سراسری یکی از مراحل این آزمون است که پس از اعلام نتایج اولیه برگزار می گردد. این مرحله دارای حساسیت بسیار بالایی است چراکه هر کدام از انتخاب هایی که داوطلب طی این مرحله در فرم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ درج می کند، می تواند سرنوشت او را رقم بزند.

سازمان سنجش آموزش کشور به منظور راهنمایی تمامی شرکت کنندگان در جلسه آزمون که قصد انتخاب رشته در کنکور سراسری را دارند، دستورالعملی را در قالب دفترچه منتشر کرده و در اختیار متقاضیان قرار می دهد. داوطلبان می توانند پس از مطالعه دفترچه و اطلاع از قوانین و نحوه شرکت در این مرحله، کد رشته محل های مورد علاقه خود را به منظور درج در فرم انتخاب رشته کنکور 1401 استخراج کنند.

از نگرانی های انتخاب رشته نحوه چینش و الویت بندی انتخاب‌ها در فرم می باشد. برای اینکه یکبار الویت های خود را قبل از ثبت آن ها در سایت سنجش در فرم پیش نویس درج نمایید، توصیه می شود از  فرم پیش نویس انتخاب رشته که در انتهای دفترچه انتخاب رشته درج شده است، کمک بگیرید تا با تکمیل آن بدون استرس و مشکل بتوانید الویت های خود را در موعد مقرر در سایت سنجش درج نمایید.

در نظر داشته باشید که فرم پیش نویس، دقیقا مشابه با فرم انتخاب‌رشته سازمان سنجش است. 

 

دانلود فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

اگر در جلسه آزمون کنکور سراسری حضور داشته اید، برای شرکت در مرحله انتخاب رشته، ابتدا باید کارنامه اولیه خود را دریافت کنید تا از وضعیت مجاز بودن و یا نبودن خود مطلع شوید. داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه خود در یکی از دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد مجاز شده اند، می توانند وارد فرآیند انتخاب رشته شوند. (در نظر داشته باشید که انتخاب رشته چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در دانشگاه آزاد به طور همزمان با دانشگاه های سراسری در سایت سنجش انجام می شود و برای انتخاب آن ها و درج در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری باید مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده باشید.)

 

 

لازم است اشاره کنیم که انتخاب رشته های با آزمون و بدون آزمون کنکور سراسری به صورت همزمان انجام می شود و علاقه مندان به شرکت در هر دو شیوه پذیرش، باید اقدام به درج تمامی آن ها در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 نمایند. اگر مایل به دریافت برگه پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری هستید، می توانید برای دریافت آن بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

 

مندرجات فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

شاید برای بسیاری از داوطلبان این سوال ایجاد شده باشد که فرم انتخاب رشته کنکور 1401 شامل چه مواردی است و چگونه باید آن را تکمیل کرد. برگه متشکل از چهار ردیف می باشد که به ترتیب هر کدام شامل دوره، کد رشته محل، نام رشته و نام دانشگاه مورد علاقه داوطلب است.

در این فرم می توان حداکثر 150 کد رشته محل از کدرشته محل های مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته زیرگروه مورد علاقه خود را ثبت نمایید. آنچه که در مرحله انتخاب رشته بسیار مهم است، نحوه چینش الویت ها در فرم نامبرده می باشد. بسیاری از داوطلبان با بی اطلاعی و عدم آگاهی در این مسیر قدم می گذارند و در نهایت زحمات خود را هدر می دهند و نمی توانند در کد رشته محل مورد علاقه خود پذیرفته شوند. 

بنابراین لازم است متقاضیان در کنار مطالعه دفترچه و در نظر گرفتن فاکتورهای مهم و موثر در نتیجه کنکور سراسری، از متخصصان این امر نیز راهنمایی های لازم را بگیرند تا الویت های مورد علاقه خود را به درستی در فرم انتخاب‌رشته درج نمایند. 

نکات مهم قبل از تکمیل فرم

از اشتباهات رایج داوطلبان در کنکور سراسری و در نهایت کسب نتیجه عدم قبولی و یا عدم رضایت از نتیجه قبولی، این است که بدون تحقیق و بررسی اقدام به انتخاب رشته می کنند و صرفا برخی کد رشته محل ها را بدون بررسی در فرم انتخاب رشته ۱۴۰۱ درج می کنند.

انتخاب رشته کنکور سراسری مرحله حساس و در عین حال بسیار مهمی است که میزان موفقیت در آن وابسته به فردی است که انتخاب رشته را تکمیل می کند و نسبت به این امر آگاهی دارد. بنابراین در قدم اول لازم است کارنامه اولیه خود را بررسی کنید و پس از مطالعه تمامی بندهای دفترچه، از رتبه های قبولی داوطلبان در سال های گذشته استفاده کنید تا از محدوده قبولی هر کد رشته محل مطلع گردید.

پس از اینکه متوجه شدید شما در چه جایگاهی ایستاده اید و با توجه به رتبه تان چه شانسی برای قبولی در رشته ها و دانشگاه های مختلف دارید، می توانید با در نظر گرفتن فاکتورهای مهمی شامل علاقه، هزینه، مسیر و کیفیت دانشگاه کد رشته محل های مورد علاقه خود را در فرم انتخاب رشته درج کنید.  توصیه می شود حتما از یک مشاوره تحصیلی نیز راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

مشاوره انتخاب رشته آزمون سراسری 1401

از فاکتورهای موثر در انتخاب رشته کنکور سراسری، مندرجات کارنامه اولیه است. بنابراین لازم است که متقاضیان آن را به دقت بررسی کنند و متناسب با آن انتخاب های خود را به گونه ای درج کنند که در نهایت شانس قبولی داشته باشند.

فراموش نکنید هر کدام از زیرگروه های آزمایشی کنکور سراسری دارای زیرگروه های مختلفی است که رتبه در هر زیرگروه در قبولی رشته های آن زیرگروه تاثیر می گذارد. 

چنانچه فکر می کنید اطلاعات کافی برای تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 را ندارید، نگران نباشید؛ کارشناسان تحصیلی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل آماده کمک به شما عزیزان می باشند. می توانید از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی  با مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل در ارتباط باشید و انتخاب رشته خود را به آن ها بسپارید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب‌رشته 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

به چه صورتی می توان فرم پیش نویس را دریافت کرد؟

فرم پیش نویس در زمان انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش قابل دریافت است.

متقاضیان مجاز به درج چند کدرشته محل در انتخاب رشته خود می باشند؟

برای هر داوطلب امکان درج حداکثر 150 کدرشته محل وجود دارد.

هدف استفاده از فرم پیش نویس چه می باشد؟

هر داوطلب می تواند پیش از مراجعه به سایت سازمان سنجش و تکمیل فرم اصلی، ابتدا یک بار فرم پیش نویس را تکمیل کند تا میزان خطا در وارد کردن اطلاعات را کاهش دهد.

منبع: فرم انتخاب رشته کنکور





:: برچسب‌ها: فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: