دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد azmoon.iau.ac.ir منتشر می گردد. داوطلبانی که مطابق با کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد شده اند، باید در تاریخ های اعلام شده برای دریافت دفترچه‌ی راهنما و همینطور تکمیل فرم انتخاب‌رشته با کد رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند. این دفترچه پس از اعلام نتایج اولیه از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر می گردد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا ضمن اطلاع از زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 از طریق لینک دانلود در این مقاله، آن را دریافت و بررسی نمایید.

منبع: دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

لازمه شرکت در مرحله انتخاب‌رشته آزاد، اطلاع از لیست کد رشته محل های ارائه شده می باشد که این مرکز آن ها را به همراه دیگر اطلاعات شامل شرایط و قوانین شرکت در این مرحله و در قالب دفترچه‌ای با عنوان دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 منتشر می کند. در این دفترچه اسامی کد رشته محل های با آزمون که از طریق کنکور سراسری دانشجو می پذیرد، درج گردیده است.

چندین سال است که آزمون ورود به دانشگاه‌های سراسری و ازاد با یکدیگر ادغام شده است اما فرآیند جذب دانشجو در این دانشگاه ها، پس از اعلام نتایج اولیه از طریق سایت سنجش، از یکدیگر جدا می شود. بنابراین داوطلبان پس از دریافت کارنامه اولیه خود، چنانچه علاقه مند به تحصیل در دانشگاه آزاد باشند، می توانند در صورت درج کد دسترسی در انتهای کارنامه اولیه، جهت تکمیل فرم انتخاب‌رشته به سایت azmoon.iau.ac.ir مراجعه نمایند. برای دریافت کد دسترسی انتخاب رشته آزاد کلیک کنید.

 

اگر کدرشته محل دلخواه شما در میان رشته های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 نباشد، می توانید به صورت بدون کنکور در آن شرکت کنید. 

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

اگر قصد دارید در انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد شرکت کنید، حتما در گام اول دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ را دریافت و مطالعه کنید تا ضمن اطلاع از شرایط شرکت در این مرحله، از لیست کد رشته محل های مورد علاقه خود نیز مطلع شوید. تاکنون دفترچه انتخاب رشته آزاد 1401 منتشر نشده است، به همین دلیل در ادامه لینک دانلود دفترچه مرتبط با سال گذشته را قرار داده ایم:

 

دانلود دفترچه انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد 1400

دانلود دفترچه انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد ۱۴۰۱ (تاکنون منتشر نشده)

 

به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ مربوط به سال جاری، لینک فوق را بروز رسانی کرده و امکان دانلود دفترچه‌ی امسال برایتان وجود خواهد داشت. پس از یک بازه زمانی یک هفته ای پس از شروع مهلت انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری، سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد نیز با انتشار دفترچه‌ای، لیست کد رشته محل های ارائه شده با آزمون کنکور سراسری را در اختیار داوطلبان قرار می دهد. 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

در نظر داشته باشید که برخلاف سایت سنجش، دانشگاه ازاد برای تمامی زیرگروه های آزمایشی شامل تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان های خارجی فقط یک دفترچه منتشر می کند. بنابراین فرقی ندارد در کدام زیرگروه در کنکور سراسری شرکت کرده اید، در نهایت باید دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 را دریافت و بررسی کنید. احتمالا مشابه سال های گذشته در اواسط مرداد ماه و از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد منتشر شود.

 

تاکنون تاریخ انتشار دفترچه راهنما دانشگاه آزاد 1401 اعلام نشده است

 

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 مدت کوتاهی پس از انتشار دفترچه‌ی راهنما در دانشگاه های سراسری، منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. به محض اعلام شدن زمان انتشار دفترچه‌ی راهنما تاریخ دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.  برای دریافت دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور 1401 کلیک کنید.

 

 

جزئیات دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ شامل اطلاعات مهمی از جمله موارد زیر می باشد:

  • شرایط و ضوابط انتخاب رشته
  • لیست رشته های ارائه شده و ظرفیت هرکد رشته محل
  • جنسیت های مورد پذیرش
  • نوع پذیرش
  • سهمیه های موثر

رشته های با آزمون کنکور تجربی

با تغییراتی که در سال های اخیر در نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه ازاد ایجاد شده است، پذیرش با آزمون در این دانشگاه در رشته های پزشکی و پیراپزشکی انجام می شود. بنابراین علاقه مندان به رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی باید از طریق سایت و دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 اقدام به انتخاب رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه ازاد در زیرگروه علوم تجربی نمایند.

البته باید اشاره کنیم که انتخاب چهار رشته شامل رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه ازاد به طور همزمان با انتخاب‌رشته دانشگاه‌های سراسری، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. بنابراین اگر مایل به انتخاب یکی از رشته های زیر از زیرگروه تجربی می باشید، باید اقدام به دریافت مطالعه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ و تکمیل آن نمایید:

  • پرستاری
  • مامایی
  • اتاق عمل
  • هوشبری
  • علوم آزمایشگاهی
  • علوم تغذیه
  • مهندسی بهداشت محیط
  • مهندسی بهداشت حرفه ای
  • بهداشت عمومی
  • بهداشت خانواده
  • بهداشت مبارزه با بیماری ها

 

انتخاب چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در دانشگاه ازاد، در سایت سازمان سنجش sanjesh.org همراه با رشته های دانشگاه‌های سراسری انجام میگیرد

 

به جز رشته‌های گفته شده در متن فوق اگر متقاضی رشته های دیگری در کنکور تجربی در دانشگاه ازاد هستید می توانید در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ازاد برای دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه اقدام نمایید.

 

 

رشته های با آزمون کنکور ریاضی، انسانی، هنر و زبان 

در دیگر زیرگروه های آزمایشی کنکور سراسری شامل ریاضی، انسانی، هنر و زبان، تقریبا تمامی رشته ها به صورت بدون آزمون در دانشگاه ازاد ارائه می گردد. حال ممکن است برای داوطلبان این گروه های آزمایشی این سوال به وجود آید که پس در دفترچه راهنما انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ مربوط به کنکور این چهار گروه آزمایشی چه کد رشته محل هایی درج شده است. 

پاسخ این است که برخی از دانشگاه‌های ازاد از کیفیت آموزشی و جایگاه علمی بالایی برخوردار هستند و فقط دانشجویان رشته های مختلف را به صورت با آزمون و از طریق کنکور سراسری جذب می کنند، برای انتخاب کدرشته محل های این دانشگاه ها بایستی که وارد فرآیند انتخاب رشته دانشگاه آزاد شوید.

بنابراین شما می توانید ابتدا با مطالعه دفترچه با آزمون اقدام به انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه خود در این دانشگاه ها نمایید و در صورت عدم کسب نتیجه قبولی، اقدام به انتخاب‌رشته بدون آزمون در دیگر واحد های دانشگاهی کنید. 

به طور کلی می توان گفت به جز رشته های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه ازاد که پذیرش با آزمون دارند، در دیگر رشته ها می توانید به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی انتخاب رشته کرده و وارد دانشگاه ازاد شوید.

 

بخوانید: راهنما جامع انتخاب رشته آزاد

 

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، بیش از 85 درصد از رشته های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 ، دارای پذیرش بدون آزمون می باشد که با صرف نظر از رشته های پزشکی و پیراپزشکی، می توان گفت این دانشگاه در رشته های ارائه شده در زیرگروه های انسانی، ریاضی، هنر و زبان دارای پذیرش بدون کنکور است.

 

 

اگر علاقه مند به ثبت نام بدون آزمون دانشگاه ازاد در هر کدام از مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته می باشید، می توانید دو بار در سال یکبار برای ورودی مهر و یکبار برای ورودی بهمن ماه اقدام به ثبت نام نمایید.

هر ساله پیش از شروع مهلت ثبت نام در هر کدام از دو نیمسال تحصیلی، دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ از طربق سایت azmoon.org منتشر می شود. این دفترچه حاوی اطلاعات مهمی شامل شرایط و ضوابط، مدارک، نحوه ثبت نام و لیست رشته های ارائه شده و …. می باشد.

 

 

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد 140

یکی از مهم ترین ابزارهایی که متقاضیان باید آن را در قدم اول به طور کامل بررسی کنند، دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 است. این دفترچه شامل تمامی کد رشته محل های با آزمون و مربوط به دانشگاه ازاد است که  داوطلب باید با در نظر گرفتن علاقه، آینده کاری و … از میان این کد رشته محل ها، مناسب ترین آن ها را برای خود استخراج نماید. 

پس از این ، حال باید هر کد رشته محل از نظر شانس قبولی متناسب با رتبه اکتسابی داوطلب در جایگاه خود الویت بندی شود. برای این کار می توانید از مقایسه مندرجات کارنامه خود با کارنامه و رتبه های قبولی مشابه خودتان در سال های گذشته کمک بگیرید. برای مشاهده تراز قبولی دانشگاه آزاد کلیک کنید.

برای اینکه بتوانید متوجه شوید در هر کدام از انتخاب های خود چه میزان شانس قبولی دارید، لازم است از آمار قبولی سال های گذشته استفاده کنید و با مقایسه آن با کارنامه خود، میزان شانس قبولی خود را تخمین بزنید.

برای اطلاع از آخرین رتبه های قبولی سال های گذشته و بررسی تمامی جوانب همچون تغییر ظرفیت ها و لیست رشته‌های دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ … می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. مشاوران ما چندین سال سابقه انتخاب رشته موفق دارند که می توانند شما را برای رسیدن به نتیجه مطلبوب یاری دهند.

 

بخوانید: راهنما کامل انتخاب رشته کنکور

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

دفترچه انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد از طریق چه سایتی منتشر و در اختیار داوطلبان قرار میگیرد؟

دفترچه‌ی انتخاب رشته از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir منتشر می گردد.

آیا دفترچه‌ی انتخاب‌رشته دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد یکسان است؟

خیر، هر کدام از این دانشگاه‌ها دفترچه‌ی انتخاب رشته مختص به خود را دارند و مجزا همدیگر است.

آیا متقاضیان پس از مطالعه دفترچه راهما می توانند مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد را پشت سر بگذارند؟

خیر، لازم است متقاضیان برای داشتن یک انتخاب رشته اصولی، علاوه بر مطالعه دفترچه‌ی راهنما، به فاکتورهای مهم در این زمینه شامل هزینه تحصیل و همینطور رفت و آمد، میزان شهریه، مسافت، کیفیت دانشگاه انتخابی و … توجه داشته باشند.

منبع: دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد





:: برچسب‌ها: دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: