انتخاب رشته کنکور
نوشته شده توسط : دانتل

انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ در تاریخ هایی که از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد، امکان پذیر است. پس از ثبت نام کنکور و برگزاری کنکور سراسری، نتایج اولیه در قالب یک کارنامه برای هر شرکت کننده منتشر می شود. تمامی حاضرین در جلسه آزمون می توانند پس از دریافت کارنامه اولیه خود، در صورتی که مجاز به انتخاب‌رشته در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری باشند؛ وارد فرآیند انتخاب‌رشته شوند. متقاضیان قبل از اقدام به انتخاب رشته آزمون سراسری ابتدا باید دفترچه راهنما را به طور کامل مطالعه کنند و در نهایت پس از استخراج کدرشته محل‌های مورد علاقه خود، نسبت به درج آن ها در فرم تقاضانامه اینترنتی اقدام نمایند. در ادامه راهنما کامل انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 ارائه کرده ایم.

منبع: 

انتخاب رشته

انتخاب رشته کنکور

انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

انتخاب رشته کنکور 1401

انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱

انتخاب رشته 1401

انتخاب رشته ۱۴۰۱

راهنما انتخاب رشته

راهنما انتخاب رشته کنکور

 

انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

پس از یک مدت زمان کوتاه از زمان برگزاری کنکور در تمامی زیرگروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان های خارجی، سازمان سنجش آموزش کشور برای هر کدام از داوطلبان یک کارنامه متناسب با عملکردی که در جلسه آزمون داشته اند، منتشر می کند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ باید با دریافت دفترچه راهنما، کد رشته محل های مورد علاقه خود را انتخاب کنند و در نهایت بر اساس فاکتورهایی که در مدنظر دارند آن ها را از انتخاب یک تا انتخاب 150 الویت بندی کنند. یکی از موضوعات مهمی که در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 مطرح است، نحوه چینش الویت ها برای کسب بهترین نتیجه می باشد. هر گونه اشتباه در چینش الویت های فرم انتخاب‌رشته به معنای سلب افراد از رسیدن به رشته مورد علاقه شان می باشد. 

زمان انتخاب رشته کنکور 1401

معمولا نتایج اولیه کنکور سراسری در یک بازه زمانی یک ماهه پس از برگزاری این آزمون منتشر می شود. در دو یا سه روز متوالی پس از اعلام نتایج اولیه نیز دفترچه های انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ مربوط به زیرگروه های آزمایشی مختلف ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان منتشر می گردد. 

 

تاکنون اطلاعیه ای مبنی بر زمان انتخاب‌رشته کنکور منتشر نشده است. به محض مشخص شدن تاریخ دقیق را در این مقاله از سایت دانتل اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

 اما لازم است اشاره کنیم که در مورد زمان اعلام نتایج یا زمان انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۱ اظهار نظر قطعی از طرف سازمان سنجش صورت نگرفته است، اما همانطور که اشاره کردیم با توجه به روال سالهای گذشته زمان اعلام نتایج و انتخاب‌رشته احتمالا در مرداد ماه خواهد بود.

نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۱ 

در زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری، کارنامه ای از سوی سازمان سنجش منتشر می گردد که شامل بخش های مختلفی از جمله مشخصات متقاضی، اطلاعات گروه آزمایشی امتحانی کنکور، مجاز و غیر مجاز بودن به انتخاب‌رشته دوره های روزانه و غیر روزانه، وضعیت رتبه و نمره کل و کد دسترسی به انتخاب‌رشته آزاد می باشد.

بنابراین داوطلبانی که طبق کارنامه اولیه شان، مجاز به اتخاب‌رشته در دوره های روزانه و غیر روزانه شده اند باید در زمان اعلام شده . توسط سازمان سنجش، نسبت تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ اقدام نمایند.

 

داوطلبان گرامی برای اطلاع از رتبه قبولی تمامی رشته ها در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

رتبه  قبولی کنکور

دوره های مختلف دانشگاه ها

متقاضیان برای انتخاب دوره های مختلف باید از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند. در ادامه توضیحات تکمیلی پیرامون دوره های مختلف در انتخاب رشته کنکور 1401 ارائه کرده ایم:





:: برچسب‌ها: انتخاب رشته کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 78

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: