انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ پس از اعلام نتایج اولیه از طریق سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد امکان پذیر می باشد. داوطلبانی که مجاز به انتخاب‌رشته در این مرحله هستند، می توانند با مراجعه به سایت سازمان نامبرده به نشانی اینترنتی “ azmoon.iau.ac.ir ” ضمن دریافت دفترچه و استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، اقدام به الویت بندی آن ها در فرم انتخاب‌رشته نمایند. برای دریافت اطلاعات تکمیلی انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1401 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

منبع: انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

علاقه مندان به انتخاب کدرشته محل‌های دانشگاه آزاد باید مراحل انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ خود را از سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی ” azmoon.iau.ac.ir ” پیگیری کنند.

بسیاری از شرکت کنندگان در کنکور کارشناسی ارشد، تصور می کنند که به دلیل ادغام آزمون سراسری و دانشگاه آزاد، مرحله انتخاب‌رشته نیز هماهنگ انجام می شود، اما مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد پس از اعلام نتایج اولیه و برای ورود به مرحله انتخاب‌رشته، از یکدیگر جدا می شود. 

پس از ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد 1401 و شرکت در جلسه آزمون، متقاضیان می توانند نسبت به دریافت نتایج اولیه خود اقدام کنند. داوطلبانی که با توجه به عملکرد خود در جلسه آزمون، موفق به کسب حد نصاب علمی لازم برای شرکت در مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 می شوند، می توانند وارد مرحله دوم کنکور ارشد یعنی مرحله مهم و حساس انتخاب‌رشته شوند. حساسیت این مرحله بسیار زیاد است چراکه هر گونه اشتباه در انتخاب الویت ها و درج آن ها در فرم انتخاب‌رشته، می تواند زحمات داوطلب را از بین ببرد و او را از رسیدن به نتیجه قبولی دور کند.

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

سازمان سنجش آموزش کشور با انتشار کارنامه اولیه کارشناسی ارشد، وضعیت علمی داوطلبان را مشخص می کند و مطابق آن متقاضیان متوجه می شوند که آیا مجاز به انتخاب‌رشته هستند یا خیر. زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 اعلام نشده است. اما احتمالا همانند سال گذشته در اواخر خرداد ماه باشد.

 

تا کنون زمان انتخاب رشته کنکور ارشد آزاد ۱۴۰۱ اعلام نشده است.

 

به محض اعلام زمان انتخاب‌رشته کارشناسی تاریخ جدید را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد. داوطلبان د برای اطلاع از جزئیات انتخاب‌رشته و تکمیل مراحل آن بایستی به سایت azmoon.iau.ac.ir مراجعه کنند. داوطلبانی در این مرحله مجاز به انتخاب کد رشته محل های مربوط به دانشگاه ازاد می باشند که، به شناسه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ در کارنامه اولیه دریافتی خود دسترسی داشته باشند. 

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

دانشگاه ازاد همزمان با شروع فرآیند انتخاب‌رشته، دفترچه راهنما را منتشر خواهد کرد. متقاضیان برای اطلاع از شرایط و نحوه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 و همینطور لیست کدرشته محل های ارائه شده، باید دفترچه را به طور کامل مطالعه کنند.

 

 

همانطور که اشاره کردیم، انتخاب‌رشته مرحله‌ای مهم و حساس است که متقاضیان باید اطلاعات کاملی از آن داشته باشند. به منظور دریافت اطلاعات تکمیلی متقاضیان موظف به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب‌رشته و مطالعه کامل مندرجات آن می باشند. 

شرایط شرکت در انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1401

مجری برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، سازمان سنجش است که پس از برگزاری این آزمون، پاسخنامه های شرکت کنندگان را بررسی می کند و در نهایت متناسب با عملکردی که داشته اند، رتبه، تراز و وضعیت مجاز بودن و یا نبودن آن ها را اعلام می کند. 

تمامی داوطلبانی که در جلسه آزمون حضور داشته اند و یا دیگر شرکت کنندگان رقابت کرده اند، در صورتی که در کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه آزاد باشند، می توانند در انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1401 شرکت کنند.

لازم به ذکر است حتی داوطلبانی که در ابتدا با هدف شرکت در انتخاب‌رشته دانشگاه های سراسری نیز در کنکور ارشد شرکت کرده اند، در صورت مجاز شدن انتخاب رشته ارشد آزاد ، می توانند بدون هیچ گونه مشکلی در این مرحله شرکت کنند و پس از پرداخت هزینه، الویت های خود را در فرم درج نمایند.

 

 

بررسی کارنامه اولیه کنکور

برای تمامی شرکت کنندگان در کنکور کارشناسی ارشد از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، کارنامه ای تحت عنوان کارنامه اولیه منتشر می شود که هر داوطلب باید از اطلاعات آن جهت یک انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد اصولی و آگاهانه استفاده کند. در ادامه به اطلاعاتی که از طریق کارنامه اولیه در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد، اشاره کرده ایم:

✅ درصد دروس اکتسابی 

✅ اطلاعات رشته امتحانی 

✅ معدل موثر

✅ رتبه و تراز علمی

✅ اطلاعات فردی

✅ وضعیت مجاز بودن در دوره های روزانه و غیر روزانه

✅ کد دسترسی به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

برای اینکه بتوان بهترین انتخاب‌رشته را انجام داد، متقاضیان باید به وضعیت خود در گرایش های مختلف توجه داشته باشند. در هر گرایش، عنوانی با نام کد ضریب وجود دارد که تراز، رتبه و وضعیت مجاز بودن داوطلب برای انتخاب‌رشته در دوره های روزانه و غیر روزانه دانشگاه های سراسری و آزاد را مشخص می کند. در نظر داشته باشید بهتر است گرایشی که در آن رتبه بهتری را کسب کرده اید را در الویت انتخاب رشته کنکور ارشد آزاد ۱۴۰۱ قرار دهید.

اولویت بندی انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

مهم ترین قسمت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 این است که متقاضیان انتخاب هایی که از دفترچه استخراج می کنند را به درستی در فرم انتخاب‌رشته، الویت بندی نمایند. 

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 دارای اصول و قاعده خاص خود می باشد. و چنانچه رعایت گردد، قبولی نهایی داوطلبان را به همراه دارد. از مهم ترین عواملی که در انتخاب‌رشته تاثیر گذار است، شامل علاقه، مسیر رفت و آمد محل سکونت تا دانشگاه، هزینه و میزان شهریه، کیفیت دانشگاه و … می باشد.





:: برچسب‌ها: انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 66

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: