نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱ طی دو مرحله از سایت sanjesh.org منتشر می کند. پس از یک بازه زمانی کوتاه از برگزاری آزمون نتایج اولیه منتشر شده و متقاضیان می توانند پس از اطلاع از رتبه و تراز قبولی خود و همینطور وضعیت مجاز به انتخاب رشته بودن در دوره های مختلف، وارد فرآیند انتخاب رشته شوند. در نهایت نتیجه نهایی انتخاب رشته نیز منتشر شده و شرکت کنندگان می توانند از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود مطلع شوند. در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون نحوه مشاهده و زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 1401 ارائه کرده ایم.

منبع: نتایج کنکور

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱ | نتایج اولیه

پس از برگزاری آزمون سراسری تمامی شرکت کنندگان در آزمون باید جهت دریافت نتایج کنکور 1401 اقدام کنند. زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ معمولا یک ماه پس از برگزاری آزمون می باشد، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور نتیجه اولیه خود را دریافت کنند و از وضعیت مجاز بودن جهت انتخاب رشته، رتبه و تراز خود مطلع شوند.

 

تاکنون زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 اعلام نشده است. به محض انتشار کارنامه در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری شامل دوره های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان هستند، باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و مراحل انتخاب رشته خود را انجام دهند و در زمان اعلام نتیجه نهایی نیز نتیجه خود را از سایت sanjesh.org دریافت کنند.

 

متقاضیان علاقه مند دانشگاه آزاد، چنانچه به کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد دسترسی داشته باشند، با مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir مراحل انتخاب رشته خود را انجام دهند و در نهایت نیز نتیجه نهایی را از این سایت دریافت کنند.

 

نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری 1401

چنانچه در زمان دریافت نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 قرار داشته باشیم و قصد دارید نتیجه اولیه خود را دریافت کنید، کافی است طبق مراحل زیر عمل کنید.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از منوی سمت راست، بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایید

3️⃣ بر روی لینک فعال “ کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ” کلیک کنید.

4️⃣ در این مرحله برای دریافت نتایج کنکور ۱۴۰۱ سه روش پیش روی شما می باشد:

        ✅ روش اول: شماره داوطلبی، شماره شناسنامه، سال تولد

        ✅ روش دوم: شماره پرونده، کدرهگیری، شماره شناسنامه

        ✅ روش سوم: شماره پرونده، شماره سریال، شماره شناسنامه

5️⃣ با انتخاب هر یک از روش‌های ورود به سامانه اعلام نتیجه و درج اطلاعات خواسته شده در محل مورد نظر، داوطلب وارد سامانه خواهد شد. با ورود به سامانه اعلام نتایج کنکور سراسری 1401 ، کارنامه اولیه کنکور در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که رتبه، تراز و وضعیت مجاز به انتخاب رشته آنان را مشخص می‌کند.

ورود به مرحله انتخاب رشته

پس از اینکه نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱ را از سایت سازمان سنجش دریافت کردید و مجاز به انتخاب رشته کنکور در دوره های مختلف دانشگاه سراسری می باشید، که وارد مرحله مهم و حساس انتخاب رشته شوید. انتخاب رشته در هر کدام از زیرگروه های آزمایشی که امتحان داده اید برای دانشگاه های سراسری شامل دوره های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی و پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود.

بهتر است برای الویت بندی انتخاب های خود از کمک یک مشاور با تجربه نیز بهره مند شوید، چراکه این فرصت یکبار در اختیار شما قرار می گیرد و اگر اشتباه کوچکی انجام دهید، ممکن است از نتیجه رضایت نداشته باشید. برای مطالعه راهنما کامل انتخاب رشته مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

بخوانید: راهنما انتخاب رشته

 

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل چندین سال است که در زمینه مشاوره تحصیلی در حال فعالیت می باشند و دارای تجربه در زمینه انتخاب رشته هستند. از طرفی دریافت مشاوره از مشاوران این مرکز به صورت تلفنی می باشد و شما می توانید در کمترین زمان و با صرفه جویی در زمان و هزینه از مشاوره انتخاب رشته مشاوران این مرکز بهره مند شوید.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1401 

سازمان سنجش آموزش کشور تا کنون پیرامون زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما با توجه به روال سال های گذشته پیش بینی می شود نتیجه در شهریور ماه اعلام شود. به محض دریافت اخبار جدید پیرامون زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 1401 ، زمان دقیق را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

تاکنون زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1401 اعلام نشده است. به محض انتشار کارنامه در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

نحوه مشاهده نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱

اگر در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری شرکت کرده اید و پس از گذشته یک بازه زمانی تقریبا یک ماهه نتایج انتخاب رشته اعلام شده است، می توانید طبق مراحل زیر عمل کنید.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ بر روی گزینه ” سراسری ” از منوی رنگی سمت راست سایت کلیک نمایید.

3️⃣ بر روی لینک فعال “ نتایج نهایی انتخاب رشته آزمون سراسری و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی سال 1401 ” کلیک کنید. 

4️⃣ در این مرحله داوطلبان با دو روش می‌توانند نتایج کنکور سراسری خود را دریافت کنید:

        ✅ روش اول:‌ داوطلبان باید شماره داوطلبی و شماره شناسنامه

        ✅ روش دوم: شماره پرونده و شماره شناسنامه

5️⃣ توجه داشته باشید که در زمان دریافت نتایج نهایی کنکور سراسری 1401 کارنامه ای برای شما نمایش داده نخواهد شد و چنانچه در کد رشته محلی پذیرفته شده باشید، می توانید در یک ستون کد رشته محل پذیرفته شده و در ستون دوم عنوان رشته، دوره قبولی و محل قبولی خود و چنانجه در هیچ کد رشته محلی پذیرفته نشده باشید می توانید کلمه مردود را مشاهده کنید.

 

برای دریافت نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد می توانید به سایت سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه کنید.

 

اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1401

داوطلبان پس از دریافت نتایج در صورت اعتراض به کارنامه خود می توانند از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱ را ثبت کنند. سازمان سنجش این امکان را فراهم نموده تا همه داوطلبان امکان اعتراض به نتیجه را داشته باشند. شام داوطلبان گرامی چناچه پس از مشاهده کارنامه خود به آن اعتراض دارید می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید تا از زمان و نحوه ثبت اعتراض مطلع شوید.

داوطلبان از دو روش می توانند اعتراض خود را ثبت کنند. در روش اول از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش داوطلبان ابتدا در آن عضو شده و در زمان اعتراض به نتیجه می توانند اعتراض خود را ثبت کنند. در روش دوم داوطلبان از طریق سایت darkhast.sanjesh.org ثبت نام کرده و پس از دریافت رمز عبور از طریق پیامک می توانند تصویر درخواست خود را در سامانه بارگزاری کنند و اعتراض به نتایج کنکور را ثبت کنند. برا دریافت پاسخ باید به سایت rahgiri.sanjesh.org مراجعه کنند.

.

 

مشاوره انتخاب رشته ۱۴۰۱

همانطور که اشاره کرده ایم، شما داوطلبان عزیز کنکور سراسری ۱۴۰۱ برای دریافت نتایج کنکور سراسری به اطلاعات ثبت نامی خود نیز نیاز دارید، چنانچه اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اید، می توانید جهت بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی خود از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنید.

داوطلبان گرامی چنانچه در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1401 قبول نشده بودید و یا از رشته قبولی خود راضی نیستید، می توانید شانس خود را در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری امتحان کنید. چنانچه پیرامون انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 سوالی دارید می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نتایج کنکور سراسری 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

نتیجه کنکور سراسری برای تمامی متقاضیان در چند مرحله و از طریق چه سایتی اعلام می شود؟

نتیجه آزمون سراسری در دو مرجحله و از طریق سایت سنجش به نشانی ” sanjesh.org ” منتشر می گردد.

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 چه زمانی منتشر می شود؟

نتایج نتیجه پس از بازه یک ماهه پس از برگزاری آزمون اعلام می شود که معمولا در مرداد ماه می باشد.

نحوه دریافت نتیجه نهایی کنکور سراسری به چه صورت است؟

نتایج نهایی در شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش قابل دریافت است که در متن مقاله به راهنمای تصویری آن را شرح داده ایم.

منبع: نتایج کنکور





:: برچسب‌ها: نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: