زمان اعلام نتایج نهایی ارشد آزاد 99
نوشته شده توسط : دانتل

زمان اعلام نتایج نهایی ارشد آزاد 99

همانطور که گفته شد؛ داوطلبان مایل به ادامه تحصیل در رشته محل‌های دانشگاه آزاد، با توجه به ادغام چندین ساله کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری و آزاد، باید در کنکور کارشناسی ارشد برگزار شده توسط سازمان سنجش شرکت کنند و پس از برگزاری این آزمون، نتایج خود را در دو مرحله دریافت کنند.

مرحله اول اعلام نتایج اولیه: در این مرحله داوطلبان نتیجه عملکرد خود را در جلسه آزمون در قالب یک کارنامه که حاوی درصد اکتسابی داوطلب در هر درس، رتبه داوطلب در سهمیه و کشور، تراز علمی و یا همان نمره کل و … می‌باشد، دریافت می‌کنند که باید به کمک این نتیجه وارد مرحله دوم از روند ورود به دانشگاه آزاد شوند.

نکته قابل توجه این است که کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد، از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود و تمامی داوطلبان برای دریافت نتیجه اولیه خود باید به درگاه اینترنتی این سازمان مراجعه کنند.

مرحله دوم اعلام نتایج نهایی:  در این مرحله مسیر دانشگاه سراسری و آزاد از هم جدا می‌شود، به صورتی که داوطلبان پس از دریافت نتیجه اولیه، در صورتی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد باشند، باید به کمک تحلیل کارنامه خود و همینطور قبولی‌های سالهای گذشته، وارد فرآیند انتخاب رشته این دانشگاه شوند و کدرشته محل‌های مورد نظر خود را از دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99، استخراج کرده و در فرم انتخاب رشته قرار دهند، در واقع نتایج نهایی، نتیجه انتخاب رشته افراد خواهد بود.

لازم به ذکر است، فرآیند انتخاب رشته و اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99، از طریق سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.org انجام می‌شود.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 99 | دانشگاه آزاد

طیق توضیحات در مطلب فوق، کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد و سراسری ادغام شده است و برای تمامی شرکت کنندگان در مرحله اول یک نتیجه اولیه در قالب کارنامه از طریق سایت سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

نتایج اولیه داوطلبان از سیزدهم شهریورماه بر روی سایت سنجش قرار گرفته است و تمامی داوطلبان می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

زمان اعلام نتایج نهایی و دفترچه ارشد آزاد 99 

داوطلبانی که مایل به شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99، در دانشگاه آزاد هستند؛ طبق اطلاعیه جدید سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، بر اساس کارنامه دریافتی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، در صورتی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد باشند، بایستی با استفاده از کد دسترسی انتخاب رشته درج شده در کارنامه اولیه، از روز يکشنبه مورخ 16 شهريور ماه لغايت، ساعت 24 روز سه شنبه 25 شهريور ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی azmoon.org، نسبت به انتخاب رشته اقدام نمايند.

لازم به ذکر است دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 نیز همزمان با شروع انتخاب رشته از طريق سایت دانشگاه آزاد منتشر شده است.

در مورد زمان اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه آزاد، اطلاعات دقیقی در دست نیست اما معمولا طبق روال سالهای گذشته، پس از اتمام فرآیند انتخاب رشته و گذشت یک بازه زمانی یک ماهه نتایج نهایی نیز منتشر می‌شود. به محض فعال شدن لینک اعلام نتایج نهایی، مطلب فوق نیز بروزرسانی خواهد شد.

نحوه دریافت نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد آزاد 99

تمامی شرکت کنندگان در کنکور کارشناسی ارشد که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد می‌باشند، ابتدا باید کارنامه خود را دریافت کنند و درصورتی که طبق کارنامه، مجاز به انتخاب رشته بودند وارد فرآیند انتخاب رشته دانشگاه آزاد شوند. داوطلبان برای دریافت نتایج نهایی یعنی نتیجه انتخاب رشته باید طبق مراحل زیر پیش بروند.

 مراجعه به سایت سازمان سنجش

داوطلبان باید به درگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کرده و در مرحله بعدی برروی گزینه “کارشناسی ارشد” از منوی رنگی سمت راست سایت کلیک نمایند.

 

لینک دریافت نتایج

داوطلبان در مرحله بعدی باید برروی گزینه “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 (اسامی پذیرفته شدگان نهایی مربوط به انتخاب رشته کنندگان در سایت سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه آزاد اسلامی)”  کلیک نمایند. توجه داشته باشید این لینک در زمان اعلام نتایج نهایی فعال می‌شود؛ و هم‌اکنون فعال نیست.

 

و سپس در صفحه پیش رو بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک نمایید. این لینک نیز در حال حاضر فعال نیست. در تصویر زیر بجای “کارنامه اولیه، پاسخنامه، کلید” لینک “ورود به سیستم” اضافه خواهد شد.

 

در این مرحله در صفحه جدید دو کادر پیش روی شماست که در کادر اول نیاز به وارد کردن شماره پرونده و کدپیگیری ثبت نام و در کادر دوم نیاز به شماره پرونده، سال تولد و کدملی خواهید داشت. یکی از کادرها را انتخاب و پس تکمیل و وارد کردن عبارت امنیتی گزینه تایید را انتخاب نمایید.

 

در نهایت هرداوطلب پس از تکمیل یکی از کادرهای بالا، می تواند نتیجه نهایی خود را در یک باکس رویت کند.

اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد از طریق سایت سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد صورت می‌پذیرد. در سالهای اخیر برای راحتی کار سازمان سنجش اقدام به انتشار این نتایج می‌کرد. امسال نحوه اعلام نتایج بصورت دقیق مشخص نیست. به محض انتشار نتایج این مقاله بروز رسانی خواهد شد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان اعلام نتایج نهایی ارشد آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: زمان اعلام نتایج نهایی ارشد آزاد 99




:: برچسب‌ها: زمان اعلام نتایج نهایی ارشد آزاد 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: