نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ مدتی پس از برگزاری این آزمون به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. تمامی داوطلبان می توانند به منظور آگاهی از عملکرد خود و وضعیت مجاز بودن و یا نبودن برای انتخاب رشته جهت ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد، کارنامه اولیه خود را دریافت و مورد بررسی قرار دهند. متقاضیان پس از دریافت نتیجه اولیه خود، متناسب با مندرجات کارنامه‌شان مجاز هستند در انتخاب رشته دوره های روزانه و غیرروزانه شرکت کنند. به منظور اطلاع از زمان و نحوه اعلام نتایج اولیه کنکور 1401 در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

منبع: نتایج اولیه کنکور

نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ 

پس از برگزاری آزمون سراسری در زیرگروه های آزمایشی مختلف داوطلبان می توانند به منظور اطلاع از عملکرد خود در جلسه به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعات فردی، نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ خود را دریافت نمایند.

کارنامه اولیه‌ای که در این مرحله برای متقاضیان منتشر می شود، دربردارنده اطلاعات مهمی شامل جزئیات مرتبط با جواب آزمون شامل وضعیت مجاز بودن، رتبه و تراز علمی، درصد اکتسابی داوطلب در هر کدام از سرفصل های امتحانی می باشد. 

در واقع متقاضیان مجاز هستند مطابق با مندرجات کارنامه اولیه خود، در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد شرکت کنند. همینطور شرکت کنندگان پس از اتمام مهلت انتخاب رشته نیز می توانند از نتایج نهایی و پذیرش و یا عدم پذیرش خود مطلع گردند. 

کلیه شرکت کنندگان در آزمون سراسری و متقاضی دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و پیام نور و دانشگاه آزاد طی این مرحله می توانند از نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۱ خود مطلع شوند. چراکه به منظور ورود به تمامی دانشگاه ها، کنکور سراسری در قالب یک آزمون یکپارچه برگزار می گردد. برای اطلاع از زمان نتایج نهایی و نکات مهم مقاله زیر را مطالعه کنید.

بخوانید: نتایج کنکور ۱۴۰۱

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1401

معمولا اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ پس از گذشت یک بازه زمانی یک ماهه از برگزاری آزمون اعلام می شود. در سال گذشته جواب کنکور سراسری در تاریخ 11 مرداد ماه منتشر شد. 

تا کنون زمان انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ اعلام نشده است.

تاکنون زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 1401 از سوی سایت سنجش اعلام نشده است، اما پیش بینی می شود همانند سال گذشته در نیمه اول مرداده ماه منتشر شده و در اختیار شرکت کنندگان قرار بگیرد. به محض مشخص شدن اعلام نتیجه آزمون، تاریخ جدید را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد. متقاضیان به منظور اطلاع نتیجه آزمون مراحل زیر را طی کنند:

✅ ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org

✅ ورود به بخش سراسری از منوی رنگی تعبیه شده در سمت راست سایت

✅ کلیک بر روی لینک فعال اعلام نتایج کنکور سراسری 1401

✅ وارد کردن اطلاعات فردی و ثبت نامی خواسته شده

✅ دریافت و مشاهده کارنامه اولیه

راهنمای تصویری نحوه مشاهده 

در این قسمت به منظور راهنمایی شرکت کنندگان، راهنمای تصویری نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 را ارائه کرده ایم:

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایید.

3️⃣ چنانچه در تاریخ های اعلام شده از سوی سایت سازمان سنجش اقدام کرده باشید، می توانید بر روی لینک فعال ” کارنامه نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۱ ” کلیک نمایید.

 

4️⃣ پس از ورود به صفحه اعلام نتایج، به منظور دسترسی به نتایج اولیه کنکور 1401 سامانه سه روش در اختیار شما قرار می دهد. 

        ❌ روش اول: شماره داوطلبی + شماره شناسنامه + سال تولد + کد امنیتی 

        ❌ روش دوم: شماره پرونده + کد رهگیری + شماره شناسنامه + کد امنیتی 

        ❌ روش سوم: شماره پرونده + شماره سریال + شماره شناسنامه + کد امنیتی 

5️⃣ پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده در یکی از روش های فوق می توانید نتیجه اولیه خود را دریافت کنید.

 

داوطلبانی که اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اند و نمی توانند در این مرحله نتیجه خود را مشاهده کنند، می توانند به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به بازیابی اطلاعات خود اقدام کنند.

 

ثبت اعتراض به نتایج اولیه کنکور 1401

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 گروهی از داوطلبان نسبت به آن اعتراض دارند. این دسته از داوطلبان می توانند درخواست خود را به منظور بررسی مجدد نمره در سایت سنجش ارسال کنند.

متقاضیان به منظور ثبت درخواست اعتراض به نتایج اولیه کنکور یا باید از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش اقدام نمایند و یا به سامانه darkhast.sanjesh.org که در جهت رسیدگی به درخواست داوطلبان راه اندازی شده است، مراجعه کنند. در صورتی که راه دوم را انتخاب کنید برای دریافت نتیجه باید به سایت با آدرس اینترنتی rahgiri.sanjesh.org مراجعه نمایید.

 

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 متقاضیانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته شده اند، مجاز هستند در مرحله انتخاب رشته شرکت کنند. برای این کار توصیه می شود ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت و مطالعه کنند. 

متقاضیان در این مرحله مجاز هستند 150 کد رشته محل از دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان را در فرم انتخاب رشته درج کنند.

باید متذکر شویم انتخاب رشته رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد در سایت سازمان سنجش انجام می گیرد.

دسته ای از داوطلبان که دارای کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در کارنامه اولیه کنکور سراسری هستند، می توانند در صورت تمایل برای شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد به سایت سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه کنند. برای مطالعه کامل راهما انتخاب رشته دانشگاه آزاد مقاله زیر را مطالعه نمایید.

چنانچه در جهت بررسی کارنامه اولیه و قدم گذاشتن در مرحله پیچیده و تخصصی انتخاب رشته، نیازمند راهنمایی هستید، می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کمک بگیرید. برای ارتباط با گروه کارشناسان از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید. البته پیشنهاد می شود مقاله زیر که راهنما کامل انتخاب رشته کنکور می باشد حتما مطالعه نمایید.

بخوانید: انتخاب رشته کنکور 1401

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

نتایج اولیه آزمون چه زمانی منتشر می گردد؟

تاکنون تاریخ دقیق اعلام جواب اولیه کنکور سراسری مشخص نشده است اما احتمالا در نیمه اول مرداد ماه باشد.

نحوه اعلام نتیجه اولیه کنکور سراسری 1401 چگونه است؟

جواب اولیه کنکور ۱۴۰۱ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می گردد.

برای دریافت نتایج اولیه به چه اطلاعاتی نیاز می باشد؟

متقاضیان برای دریافت اینترنتی جواب اولیه کنکور سراسری به اطلاعات ثبت نامی خود شامل شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد رهگیری ثبت نام نیاز دارند.

منبع: نتایج اولیه کنکور





:: برچسب‌ها: نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: