تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 99
نوشته شده توسط : دانتل

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 99

هر سال دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی از طریق کنکور سراسری، اقدام به جذب دانشجو می‌نمایند. پس از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته، به دلایل مختلفی، ظرفیت برخی رشته ها در این دانشگاه ها خالی می‌ماند که نسبت به پر کردن این صندلی‌های خالی از طریق انتخاب رشته تکمیل ظرفیت اقدام می‌کند.

فرصت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در اختیار تمامی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده ولی در مرحله انتخاب رشته موفق نشده اند و حتی داوطلبانی که مصاحبه دانشگاه فرهنگیان مردود شده اند قرار می‌گیرد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: کارنامه سبز کنکور 99

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 99

دانشگاه فرهنگیان دفترچه تکمیل ظرفیت را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد و برای ظرفیت‌های خالی دانشجو می‌پذیرد. سال گذشته داوطلبان از تاریخ بیست و هفتم بهمن ماه تا یکم اسفند ماه نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت این دانشگاه اقدام کردند. برای مطالعه مقاله ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی 99 کلیک کنید.

تاکنون اطلاعیه ای از سوی سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت منتشر نشده است اما به محض انتشار اخبار جدید، مقاله فوق بروزرسانی خواهد شد.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت 

دانشگاه فرهنگیان از دسته دانشگاه‌هایی با شرایط خاص می‌باشد و داوطلبان برای ورود به آن باید دارای یکسری شرایط عمومی و اختصاصی باشند.

  • داوطلبانی شانس قبولی دارند و مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان هستند که حداقل نمره علمی كل و یا تراز علمی بالای 6500 داشته باشند.
  • شرط سنی نیز از دیگر شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان است که داوطلبان در بدو ورود به دانشگاه حداكثر باید دارای 22 سال تمام باشند.
  • شرط معدل نیز به صورتی است که داوطلب باید حداقل دارای معدل كل 14 در دوره متوسطه دوم باشد.
  • گزینش در دانشگاه فرهنگیان به صورت بومی است که داوطلبان در زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت باید به آن توجه کنند.
  • افرادی که جزو پذيرفته‌ شدگان متمركز آزمون سراسری هستند و یا به دستگاه‌ های اجرایی تعهد خدمت دارند و همینطور پذيرفته‌ شدگان رشته‌های تحصيلی دانشگاه‌ های فرهنگيان و تربيت دبير شهيد رجايی كه به وزارت آموزش و پرورش تعهد خدمت دارند، مجاز به شرکت در این دوره نمی باشند.
  • داوطلبانی که در مرحله اول انتخاب رشته توانسته بودند نمره کل لازم را برای شرکت در مصاحبه  بدست آورند اما در مرحله مصاحبه به دلایل موارد پزشکی، شرط معدل و یا شرط سن، مردود شده اند، نمی توانند در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند.

نکته مهم

در صورت قبولی داوطلبان، قبولی قبلی آنها لغو و با با آنان به دید دانشجو انتقالی رفتار می‌کنند. نکته قابل توجه این است که پس از اعلام نتايج تكميل ظرفيت، داوطلبان نمی‌توانند از رشته قبولی جديد انصراف دهند تا در رشته قبولی قبلی، ادامه تحصیل دهند.

بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99

نحوه ثبت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 99

داوطلبان واجد شرایط باید پس از بررسی دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۹۹ کدرشته محل های مورد نظر خود را استخراج و الویت بندی کنند.

مراحل ثبت انتخاب رشته

داوطلبان برای ثبت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت، بایستی طبق مراحل زیر پیش بروند.

  • مرحله اول: داوطلبان برای ثبت انتخاب رشته باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند.
  • مرحله دوم: پس از ورود به سایت سنجش باید گزینه ” سراسری ” را از منوی سمت راست انتخاب کنند.
  • مرحله سوم: در صورتی که لینک انتخاب رشته تکمیل ظرفیت فرهنگیان 99، فعال شد، بر روی لینک فعال ” انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1399 – مرحله تکمیل ظرفیت پردیس های دانشگاه فرهنگیان ” کلیک کنند.

در حال حاضر این لینک فعال نیست، به محض شروع تکمیل ظرفیت و باز شدن لینک دانشگاه فرهنگیان در سایت سازمان سنجش این مقاله بروز رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور ازاد ۹۹

  • مرحله چهارم:  داوطلبان پس از فعال کردن تیک گزینه ” اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری 1398 را مطالعه نموده ایم ” پس از مطالعه کامل اطلاعیه، بر روی گزینه ” تایید و ادامه – گام بعدی ” کلیک کنند.
  • مرحله پنجم: در این مرحله، سه کادر پیش روی داوطلبان است که در کادر اول نیاز به سریال ثبت نام، شماره شناسنامه و در کادر دوم نیاز به شماره پرونده، کد ملی و سریال شناسنامه و در کادر سوم نیاز به شماره رهگیری ثبت نام و کد ملی خواهد بود. یکی از کادر ها را انتخاب و اطلاعات را وارد کنند.

داوطلبان باید توجه داشته باشند پس از تکمیل فرم انتخاب رشته بر روی گزیته تایید کلیک کنند تا اطلاعات در سامانه ذخیره شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

 منبع: تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 99



:: برچسب‌ها: تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: