زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ چند هفته پس از برگزاری آزمون می باشد. دانش آموزانی که در آزمون تیزهوشان نهم به دهم ثبت نام کرده و در موعد مقرر در جلسه آزمون حضور داشته اند، بایستی که در زمان اعلام نتایج آزمون، به سایت آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان مراجعه نموده و نتیجه عملکرد خود را دریافت کنند، تا درصورت پذیرفته شدن برای انجام ثبت نام حضوری در مدرسه محل قبولی خود مدارک لازم را ارائه دهند. به همین منظور در این مطلب به زمان و نحوه دریافت نتایج آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 می پردازیم.

منبع: نتایج تیزهوشان نهم به دهم

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

در سال گذشته نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم در دهه اول شهریور ماه اعلام شد. تا کنون سازمان ملی پرورش استعداد درخشان،  از زمان اعلام نتیجه آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما پیش بینی می شود که طبق روال سال گذشته نتایج آزمون تیزهوشان امسال نیز در اوایل شهریور ماه اعلام گردد.

تا کنون زمان دقیقی برای اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم از سوی سازمان استعدادهای درخشان اعلام نشده است. به محض فعال شدن لینک دریافت نتایج در این قسمت از مقاله قرار خواهیم داد.

نحوه دریافت نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402

چنانچه در آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ شرکت کرده اید و قصد دریافت نتایج خود را دارید، می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید و نتیجه نهایی را رویت نمایید.

1️⃣ اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم  از طریق سامانه مدارس استعداد های درخشان به نشانی اینترنتی ” azmoon.medu.ir ” انجام می شود.

2️⃣ در این مرحله پس از ورود به صفحه، کادری برای ورود ” کد ملی ” و ” رمز عبور ” وجود دارد که بایستی در این کادر ها کد ملی و رمز عبور همگام خود را وارد کنید.

3️⃣ پس از وارد کردن کد ملی و رمز عبور همگام به پرتال دانش آموزی خود دسترسی خواهید یافت. در پرتال دانش آموزی خود مجدد کادرهای با عناوین نقش و نام سازمان مشاهده خواهید کرد. (توجه کنید که در قسمت نقش ” دانش آموز ” و در قسمت سازمان “ نام مدرسه ” خود را وارد کنید)

4️⃣ در این مرحله، اطلاعات هویتی دانش آموز شامل نام، نام خانوادگی، کدملی، جنسیت و تاریخ تولید به همراه ستونی با عنوان ” وضعیت قبولی” مشاهده خواهید کرد.

وضعیت قبولی داوطلبان در آزمون

5️⃣ برای تمامی داوطلبان شرکت کننده در آزمون تیزهوشان، پس از دریافت نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 یکی از سه حالت زیر وجود دارد:

✅ حالت اول: با عبارت پذیرفته شده مواجه می شوید. در این حالت در یکی از مدرسه هایی که جزو الویت هایتان بوده پذیرفته شده اید. در این صورت بایستی برای ثبت نام حضوری همراه با مدارک لازم به مدرسه محل قبولی خود مراجعه کنید و طبق قوانین مدرسه مراحل ثبت نام خود را انجام دهید.

❌ حالت دوم: با عبارت پذیرفته نشده اید مواجه می شوید. در این حالت در هیچ کدام از مدرسه هایی که انتخاب کرده اید، موفق به کسب قبولی نشده اید و در واقع مردود شده اید. در این صورت می توانید در زمان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در سامانه مربوطه اعتراص خود را ثبت نمایید تا درصورت درست بودن ادعای تان، در نتیجه بدست آمده تجدید نظر شود.

❓ حالت سوم : با عبارت ” عدم انتخاب ” مواجه خواهید شد که این نتیجه زمانی حاصل می شود که در زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در الویت های خود مدارس تیزهوشان را انتخاب نکرده باشید.

جزئیاتی برای پس از اعلام نتایج

  • فقط برای دسته ای از داوطلبان که در نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ موفق به کسب قبولی نشده اند، کارنامه ای صادر خواهد شد که دارای تعداد سوالات درست، غلط و امتیاز آخرین نفر قبولی می باشد.
  • داوطلبانی که در آزمون تیزهوشان نهم به دهم در یکی از رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و سمپاد مهارتی پذیرفته شده اند، بایستی توجه داشته باشند که در سال اول تحصیل خود نمی توانند تغییر رشته بدهند.
  • دانش آموزان پذیرفته شده در آزمون تیزهوشان نهم به دهم، در سال دوم در صورتی مجاز به تغییر رشته هستند که موفق به کسب حداقل امتیاز قبولی رشته مورد نظر در آزمون ورودی شده باشند.
  • پس از قبولی در یکی از مدرسه هایی که جزو الویت هایتان بوده است، در صورت داشتن شرایط لازم با استفاده از ضوابط نقل و انتقالات تیزهوشان می توانید اقدامات لازم را انجام دهید.
  • چنانچه دو داوطلب شرکت کننده در آزمون تیزهوشان نهم به دهم ، جزو دوقلو ها باشند، طبق بخشنامه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، چنانچه فقط یکی از آن ها در آزمون تیزهوشان موفق به کسب قبولی شود، نفر دوم در صورت  کسب حداقل 80 درصد امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در مدرسه مورد تقاضا نیز پذیرفته خواهد شد.

اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، برای داوطلبان مردود شده در آزمون تیزهوشان کارنامه ای منتشر می گردد که همزمان انتشار این کارنامه، لینک اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 نیز در سامانه آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان فعال خواهد شد.

برای ثبت درخواست اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در سامانه، بایستی دلیل محکمی داشته باشید تا اعتراض شما بررسی شود. چنانچه با مشکلاتی همچون عدم تطابق تعداد پاسخ های درست، پاسخ های نادرست و سوالات بدون پاسخ در کارنامه تان با پاسخ نامه منتشر شده در سامانه، وجود خطا در تراز علمی آزمون، فرق داشتن اولویت های روی کارنامه و کارت ورود به جلسه یا فرم ثبت نام اولیه، عدم اعمال شرایط پذیرش دوقلوها یا چند قلوها و … داشته باشید ، حتما درخواست اعتراض خود را ثبت نمایید. برای مطالعه نحوه و زمان اعتراض به نتیجه آزموت تیز هوشان مقاله زیر را مطالعه نمایید

 

 

مشاوره قبولی در آزمون تیزهوشان

با توجه به اینکه در زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 تعداد بسیار زیادی از داوطلبان برای رویت نتیجه خود به سایت مربوطه مراجعه می کنند، ممکن است در دسترسی به پرتال دانش آموزی خود در سایت، با مشکل مواجه شوید، کمی صبور باشید و یا با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید، تاضمن دریافت کارنامه تان چنانچه اعتراضی نیز داشتید برای شما اعتراض ثبت کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ چه زمانی منتشر خواهد شد؟

در متن مقاله زمان اعلام نتیجه آزمون را ذکر کرده ایم.

داوطلبان آزمون تیز هوشان ز طریق چه سایتی نتیجه آزمون خود را رویت کنند؟

نتایج از طریق سایت مدارس استعدادهای درخشان به نشانی ” azmoon.medu.ir ” منتشر می شود.

آیا پس از دریافت نتایج آزمون، داوطلبان می توانند نسبت به نتیجه به دست آمده اعتراض کنند؟

بله، چنانچه داوطلبان آزمون تیزهوشان نهم به دهم پس از رویت نتیجه، راضی نباشند و البته دلایل کافی برای عدم رضایت خود داشته باشند، می توانند درخواست اعتراض خود را با حداقل سه دلیل منطقی در سامانه مربوطه ثبت نمایند.

منبع: نتایج تیزهوشان نهم به دهم





:: برچسب‌ها: زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: