ویرایش معدل کنکور سراسری ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

ویرایش معدل کنکور سراسری ۱۴۰۱ از طریق سایت سازمان سنجش و در بازه های زمانی اعلام شده، امکان پذیر خواهد بود. از اطلاعات مهمی که متقاضیان باید در فرم ثبت نام کنکور سراسری خود وارد کنند، معدل می باشد. صحت نمره وارد شده در این بند از فرم انتخاب رشته بسیار اهمیت دارد؛ به همین دلیل اگر فردی در هر مرحله از کنکور سراسری متوجه شود که معدل کنکور خود را اشتباه وارد نموده است، باید اقدام به اصلاح و ویرایش آن نماید. در ادامه این مقاله از سایت دانتل همراه ما باشید تا با زمان و نحوه ویرایش معدل کنکور سراسری 1401 آشنا شویم.

منبع: ویرایش معدل کنکور 

ویرایش معدل کنکور سراسری ۱۴۰۱

در هنگام ثبت نام کنکور سراسری، داوطلبان اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی خود را در فرم ثبت نام وارد می کنند؛ یکی از مهم ترین و در عین حال حساس ترین نمرانی که باید توسط داوطلب در فرم ثبت نام تکمیل گردد، بند مرتبط با معدل داوطلب می باشد. بنابراین تمامی شرکت کنندگان در کنکور سراسری، حتما باید معدل دیپلم خود را بدون هیچ تغییری در این فرم وارد نمایند. در صورت اشتباه وارد کرده باید ویرایش معدل کنکور سراسری را انجام دهند.

در نظر داشته باشید که معدل کنکور برای داوطلبانی که دیپلم خود را بعد از سال 84 و مدرک پیش دانشگاهی خود را بعد از سال 91 دریافت کرده اند، به میزان 40 درصد در نتایج نهایی این آزمون تاثیر مثبت دارد. تاثیر مثبت معدل در کنکور سراسری، نشان دهنده اهمیت صحت معدل وارده است.

در برخی موارد ممکن است که داوطلبان معدل کنکور خود را به اشتباه وارد کنند و پس از به پایان رسیدن مراحل ثبت نام کنکور سراسری، متوجه این موضوع شوند. در چنین شرایطی متقاضیان مجاز هستند جهت ویرایش معدل کنکور سراسری 1401 خود اقدام نمایند.

 

 

زمان ویرایش معدل کنکور 1401

در برخی موارد ممکن است متقاضیان به اشتباه و به دلایل مختلفی، برخی اطلاعات خود را در فرم انتخاب رشته به اشتباه وارد کرده باشند که معدل کنکور نیز یکی از این گزینه ها است. برای مطالعه ثبت نام کنکور کلیک کنید.

یکی از موضوعاتی که سازمان سنجش بر روی آن تاکید دارد، وارد کردن اصلاعات صحیح به خصوص معدل کنکور می باشد. بنابراین لازم است که متقاضیان در هر مرحله ای از کنکور سراسری که متوجه شدند اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده اند، جهت اصلاح آن اقدام نمایند. امکان اصلاح و ویرایش معدل کنکور ۱۴۰۱ در سه بازه زمانی وجود دارد که در ادامه به آن ها پرداخته ایم :

زمان ثبت نام کنکور 

جهت ثبت نام در کنکور سراسری، سازمان سنجش آموزش کشور یک مهلت یک هفته ای تا ده روزه را در نظر می گیرد که از قبل به تمامی شرکت کنندگان اطلاع رسانی می شود. افرادی که طی مهلت در نظر گرفته شده برای کنکور سراسری و طی این ده روز، متوجه شوند که معدل کنکور خود را به اشتباه وارد کرده اند، می توانند برای ویرایش معدل کنکور از طریق سایت سنجش اقدام نمایند.

لازم است اشاره کنیم که ثبت نام کنکور سراسری 1401 از تاریخ 10 بهمن ماه آغاز و تا تاریخ 17 بهمن ماه 1400 ادامه داشت. 

زمان مهلت مجدد ثبت نام کنکور

دومین زمانی که می توان طی آن برای ویرایش معدل در کنکور سراسری، اقدام نمود؛ در زمان فرصت مجددی است که برای ثبت نام در این آزمون اعلام می شود. بازه زمانی در نظر گرفته شده به عنوان فرصت مجدد ثبت نام در کنکور سراسری، معمولا در اسفند ماه می باشد که طی آن متقاضیان می توانند نسبت به ثبت نام مجدد و یا اصلاح معدل کنکور سراسری خود اقدام نمایند.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور

آخرین بازه زمانی که داوطلبان کنکور سراسری در آن مجاز به اصلاح معدل کنکور خود می باشند، در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور می باشد.  متقاضیان می توانند در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری خود از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور پیش از برگزاری این آزمون، مراحل ویرایش معدل سنجش خود را انجام دهند.

نحوه ویرایش معدل کنکور سراسری ۱۴۰۱

صحت اطلاعات وارد شده در فرم ثبت نام کنکور سراسری، برای سازمان سنجش آموزش کشور بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین متقاضیان حتما باید در زمان تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری، توجه داشته باشند که اطلاعات خود را به درستی در این سامانه وارد کنند.

در صورتی که شخصی در هنگام ثبت نام در کنکور سراسری، معدل خود را به اشتباه وارد کند، می تواند در بازه های زمانی که پیش تر به آن ها اشاره کردیم، به سایت سنجش مراجعه کند و مراحل اصلاح معدل خود را انجام دهد. در ادامه به منظور راهنمایی شما عزیزان، مراحل ویرایش معدل کنکور سراسری را آورده ایم :

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” مراجعه کنید.

2️⃣ به سامانه ثبت نام کنکور سراسری و ویرایش اطلاعات ثبت نامی وارد شوید. (در نظر داشته باشید که این لینک در یکی از سه بازه زمانی گفته شده، در سایت سنجش فعال خواهد بود.)

3️⃣ از منوی سمت راست صفحه بر روی گزینه ” قبلا ثبت نام کرده ام ” کلیک نمایید.

4️⃣ طی این مرحله اطلاعات ثبت نامی خود را شامل “کد داوطلبی” و ” کد پیگیری ثبت نام” را وارد کنید تا بتوانید به فرم ثبت نام دسترسی داشته باشید.

5️⃣ وارد بخش “ویرایش اطلاعات ” شوید و پس از ویرایش معدل کنکور وارد شده در فرم، اطلاعات خود را ثبت کنید.

 

 

مشاوره ویرایش معدل کنکور سراسری 1401

یکی از مشکلات رایج داوطلبان کنکور سراسری، اشتباه وارد کردن اطلاعات ثبت نامی شان می باشد که بدیهی است که مشکلات بسیاری را برای آن ها ایجاد می کند.

بسیاری از داوطلبان به دلیل مختلفی ممکن است اطلاعات ثبت نامی خود را در فرم ثبت نام کنکور سراسری، اشتباه وارد کنند. در چنین صورتی اگر اقدام به اصلاح و ویرایش معدل کنکور سراسری خود نکنند، حتی اگر در دانشگاه نیز پذیرفته شوند، قبولی آن ها لغو خواهد شد.

به همین دلیل است که توصیه می شود پیش از اتمام مراحل ثبت نام، چندین بار فرم ثبت نام بررسی شود تا در صورتی که حداقل یک اشتباه در فرم ثبت نام کنکور سراسری ایجاد شد، بتوانند آن را ویرایش نمایند. یکی از این موارد مهم که صحت آن بسیار مهم است، معدل کنکور سراسری می باشد که لازم است چندین بار بررسی گردد. در صورتی که داوطلبی عمدا یا سهوا معدل خود را در فرم ثبت نام کنکور سراسری، به اشتباه وارد کند؛ در هر مرحله ای که باشد ثبت نام او توسط سازمان سنجش آموزش کشور، لغو می گردد.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و نیازمند راهنمایی بیشتری هستید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از کارشناسان مجرب این مرکز دریافت نمایید.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ویرایش معدل کنکور سراسری 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

متقاضیان چه زمانی می توانند جهت ویرایش معدل کنکور سراسری 1401 اقدام کنند؟

اصلاح معدل آزمون سراسری 1401 در زمان ثبت نام، در فرصت مجدد ثبت نام، در زمان دریافت کارت ورود به جلسه انجام می شود.

آیا برای ویرایش معدل به اطلاعات خاصی نیاز است؟

بله، متقاضیان باید برای ورود به سامانه شماره پرونده و شماره داوطلبی خود را وارد کنند.

نحوه ویرایش اطلاعات کنکور سراسری 1401 چگونه است؟

در متن مقاله فوق نحوه ویرایش معدل را از طریق سایت سازمان سنجش به طور کامل توضیح داده ایم.

منبع: ویرایش معدل کنکور 





:: برچسب‌ها: ویرایش معدل کنکور سراسری ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: