ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن در مقاطه مختلف کاردانی و کارشناسی انجام می گیرد. دانشگاه ازاد در بسیاری از رشته ها و مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرد. بسیاری از این کدرشته ها بصورت بدون کنکور ارائه می‌شوند؛ دوره بدون کنکور فرصت بسیار مناسبی برای داوطلبانی است که رتبه خوبی کسب نکرده اند و یا به هر دلیلی قصد تحصیل از طریق شرکت در آزمون را ندارند. اینجا راهنمایی کامل در مورد زمان ، شرایط ، مدارک و نحوه ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 فراهم کرده ایم.

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

دانشگاه آزاد در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کاردانی پیوسته و نا پیوسته هر ساله در دو نیمسال اول و دوم به صورت بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرد. داوطلبان متقاضی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 با مراجعه به سایت azmoon.iau.ac.ir می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401

طبق روال سال‌های گذشته، دانشگاه ازاد امسال نیز دوبار در سال یکبار برای ورودی مهر و یکبار برای ورودی بهمن براساس سوابق تحصیلی و تکیه بر معدل و بدون کنکور، در تمامی زیر گروه ها و مقاطع گفته شده در مطلب بالا، اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند. در جدول زیر زمان ثبت‌نام در هر مقطع را نمیسال های اول و دوم تحصیلی اعلام کرده ایم.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ در مقطع کاردانی پیوسته از 5 تا 27 مرداد ماه می باشد. . به محض اعلام در این بخش بروزرسانی خواهد شد. برای اطلاع از آخرین اخبار پذیرش بدون آزمون می توانید عضو کانال تلگرام دانتل شوید.

ورودی مهر ماه

در سال گذشته زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای ورودی مهر 1400 از 15 مرداد ماه آغاز و تا مهرماه ادامه داشت. داوطلبان در این بازه زمانی از طریق سایت آزاد می توانستند نام نویسی خود را انجام دهند. تا کنون زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ اعلام نشده است، پیش بینی می شود در سال جاری نیز نام نویسی در مرداد باشد و داوطلبان می توانند نام نویسی کنند. به محض انتشار اخبار این آزمون در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

مقطع تحصیلی نیمسال اول مهر زمان ثبت نام 1401
کاردانی پیوسته 5 تا 27 مرداد 1401
کاردانی ناپیوسته  اعلام نشده
کارشناسی پیوسته   اعلام نشده
کارشناسی ناپیوسته  25 تیر تا 10 مرداد 1401

ورودی بهمن ماه

از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای ورودی بهمن 1401 اطلاعاتی در دسترس نیست اما پیش بینی می شود از دی ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شود و تا مدت محدودی ادامه داشته باشد. اگر طبق رویه سال گذشته باشد، متقاضیان می توانند در اواخر آذر ماه تا دهه اول دی ماه، نسبت به ثبت‌نام در رشته های بدون آزمون آزاد در ورودی بهمن ماه اقدام نمایند.

مقطع تحصیلی نیمسال دوم بهمن زمان ثبت نام

سال 1400 سال 1401
کاردانی پیوسته ۱۴ آذر ۱۴۰۰  اعلام نشده
کاردانی ناپیوسته ۱۴ آذر ۱۴۰۰  اعلام نشده
کارشناسی پیوسته  ۱۴ آذر ۱۴۰۰  اعلام نشده
کارشناسی ناپیوسته  ۱۴ آذر ۱۴۰۰  اعلام نشده

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز مانند سایر آزمون‌ها شرایط عمومی و اختصاصی تعریف شده است. این شرایط در دفترچه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد 1401 قید شده است. طبق این دفترچه ها شرایط ثبت نام بدون کنکور آزاد براساس سوابق تحصیلی به شرح زیر است.

شرایط عمومی 

✅ به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی اعتقاد داشته باشد.

✅ هیچ گونه عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد.

✅ کلیه قوانین حاکم بر دانشگاه آزاد اسلامی را بپذیرد.

✅ هیچ گونه فساد اخلاقی و اعتیاد نداشته باشد.

✅ از توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی برخوردار باشد.

شرایط اختصاصی 

❌ دیپلم چهارساله نظام قدیم، دیپلم نظام جدید همراه پیش دانشگاهی؛ یا دیپلم همراه کاردانی (مدرک فوق دیپلم).

❌ داوطلبانی که کاردانی رشته های علوم پزشکی دارند اجازه تحصیل در مقاطع بالاتر خواهند داشت.

❌ دانش آموختگان حوزه برای شرکت در زیرگروه علوم انسانی باید دارای مدرک دیپلم مورد تایید حوزه باشند.

❌ داوطلبان باید دارای شرایط اختصاصی رشته انتخابی خود باشند؛ بسیاری از کدرشته ها دارای شرایط اختصاصی مثل آمادگی جسمانی یا مصاحبه هستند.

❌ برخی کدرشته ها دارای آزمونهای عملی هستند؛ داوطلبان برای تحصیل در این رشته ها باید در آزمون عملی نمره قبولی دریافت کنند.

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

داوطلبان برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 نیازمند برخی مدارک هستند که در ادامه به بررسی مدارک مورد نیاز نام نویسی خواهیم پرداخت.





:: برچسب‌ها: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 91

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: