انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی ۱۴۰۱ در مرداد ماه پس از اعلام نتایج انجام می گیرد. متقاضیان کنکور سراسری ریاضی که در جلسه آزمون حضور داشته اند، می توانند با دریافت کارنامه اولیه خود اقدام به انتخاب رشته کنند. البته دسته ای از متقاضیان پس از دریافت نتایج اولیه مجاز به تکمیل فرم انتخاب رشته خود هستند که بر اساس کارنامه خود مجاز به انتخاب رشته حداقل در یکی از دوره ها شده باشند. داوطلبان می توانند حداکثر 150 کد رشته محل از رشته های ارائه شده در دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان را در فرم انتخاب رشته درج نمایند. در ادامه همراه باشید تا با تمامی موارد مربوط به انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی 1401 آشنا شویم.

منبع: انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۱

انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۱

کنکور سراسری توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای تمامی زیرگروه های تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان برگزار می شود. متقاضیان کنکور سراسری ریاضی می توانند همزمان با دیگر داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه وارد مرحله انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۱ شوند.

دسته ای از داوطلبان کنکور سراسری ریاضی که در جلسه آزمون حضور داشته اند، می توانند تقریبا پس از گذشت یک بازه زمانی یک ماهه از برگزاری این آزمون، نتایج اولیه خود را دریافت کنند. نتایج اولیه در قالب یک کارنامه منتشر می شود که دارای اطلاعات مهمی از جمله رتبه و تراز داوطلب در هر زیرگروه، رتبه در سهمیه ، رتبه کشوری، درصد دروس امتحانی و … است. همینطور در این کارنامه درج شده است که آیا متقاضیان مجاز به انتخاب رشته می باشند یا خیر.

متقاضیان مجاز به انتخاب رشته کنکور ریاضی 1401 ، می توانند در زمان اعلام شده از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور، دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت نمایند و بر اساس الویت هایی که مد نظر دارند؛ کدرشته محل های مورد علاقه خود را استخراج کنند. داوطلبان در نظر داشته باشند که در این مرحله باید تمامی کدرشته محل‌های مربوط به دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان را در یک فرم انتخاب رشته ریاضی اولویت بندی کرده و وارد نمایند. 

در این مرحله متقاضیان باید اطلاعات خود را پیرامون انتخاب رشته افزایش دهند و با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارند شامل کارنامه اولیه، دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی 1401 آخرین رتبه های قبولی سال گذشته و … کد رشته محل های مورد علاقه خود را در فرم انتخاب رشته به درستی و اصولی درج نمایند. 

بخوانید: راهنما کامل انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱

زمان انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۱

تقریبا پس از یک بازه زمانی یک ماهه از زمان برگزاری آزمون سراسری، سازمان سنجش نتایج اولیه را در قالب یک کارنامه از طریق سایت سازمان سنجش برای تمامی داوطلبان منتشر می کند. تمامی داوطلبان به مدت یک هفته پس از اعلام نتایج اولیه، بایستی که جهت انتخاب رشته کنکور سراسری در دوره های مختلف شامل روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان در دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد اقدام کنند.

زمان انتخاب رشته کنکور ریاضی 1401 در تاریخ ۱۳ مرداد ماه می باشد.

معمولا یک ماه پس از برگزاری آزمون، نتایج اولیه منتشر می شود و به دنبال آن لینک دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی، در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org ” فعال می گردد. متقاضیان می توانند با دریافت دفترچه از طریق لینک انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی کد رشته محل های مورد علاقه خود را در فرم انتخاب رشته درج کنند. 

انتخاب رشته کنکور ریاضی دانشگاه آزاد به صورت مجزا از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.iau.ac.ir ” انجام می شود.

کنکور سراسری ریاضی دارای چندین مرحله است که توسط سازمان سنجش برای ورود به رشته های باآزمون در دانشگاه های مطرح برگزار می شود. یکی از مراحل مهم و بسیار حساس این آزمون، مرحله انتخاب رشته است که تقریبا می توان گفت بخش تعیین کننده و حساس در آینده تحصیلی و شغلی داوطلبان می باشد.

نکات مهم پیش از انتخاب رشته

1️⃣ توجه داشته باشید که انتخاب رشته دانشگاه های سراسری به صورت یکپارچه و در قالب یک فرم انتخاب رشته برای دوره های مختلف روزانه، شبانه (نوبت دوم)، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگران انجام می شود. 

2️⃣ برای اینکه بتوانید در فرم انتخاب رشته خود کد رشته محل های مربوط به دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی را درج کنید، باید کارت علاقه مندی را خریداری کنید.

3️⃣ انتخاب رشته دانشگاه های سراسری به صورت رایگان انجام می شود.

4️⃣ برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد ملزم به پرداخت هزینه و خرید کارت اعتباری می باشید.

5️⃣ در فرم برای انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۱ دانشگاه های سراسری مجاز به انتخاب 150 کدرشته محل و انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد شما داوطلبان عزیز مجاز به انتخاب 100 کدرشته محل می باشید.

تحلیل کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۱

کارنامه کنکور ریاضی در بردارنده ی اطلاعات مهمی می باشد، که این اطلاعات علاوه بر اطلاعات ثبت نامی داوطلب، شامل آمار و نتایج کنکور هم هست و در حقیقت همین آمار و نتایج است که به داوطلب در راستای انتخاب رشته کمک می کند. 

داوطلبان کنکور سراسری ریاضی پیش از اینکه اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته نمایند، باید در وهله اول کارنامه اولیه کنکور سراسری را که از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کرده اند، به دقت بررسی کنند. در ادامه به بررسی کامل این کارنامه برای شما عزیزان پرداخته ایم.

رتبه کشوری

یکی از اطلاعاتی که کارنامه اولیه در اختیار داوطلب می گذارد، رتبه ی کشوری داوطلب است. این رتبه برای داوطلبان ریاضی بر اساس کلیه داوطلبان کنکور ریاضی بررسی می شود، که داوطلب در میان تمامی شرکت کنندگان در کنکور ریاضی چه رتبه ای کسب کرده است.

رتبه کشوری در کلیت مراحل انتخاب رشته سراسری تاثیری ندارد، اما طبق دفترچه پذیرش در برخی از رشته ها به صورت کشوری خواهد بود که بهتر است داوطلبان قبل از انتخاب رشته این موارد را به دقت بررسی کنند. البته لازم است اشاره کنیم که ملاک و معیار پذیرش داوطلبان در اکثر رشته های دانشگاه آزاد رتبه کشوری شان می باشد و سهمیه های کمی در قبولی متقاضیان موثر است.

رتبه در سهمیه

آنچه که در قبولی داوطلبان کنکور ریاضی در کد رشته محل های مربوط به دانشگاه های سراسری حائز اهمیت است، رتبه در سهمیه می باشد. رتبه در سهمیه رتبه ای است که به مراتب اهمیت بیشتری نسبت به رتبه ی کشوری دارد. برای محاسبه رتبه در سهمیه هر داوطلب، جایگاه داوطلب نسبت به داوطلبانی که دارای سهمیه مشابه هستند، سنجیده می شود.

از جمله سهمیه های موثر کنکور سراسری سهمیه مناطق، ایثارگران، سهمیه خانواده شهدا و … است که رتبه در سهمیه داوطلب در واقع رتبه ای است که در این سهمیه ها کسب کرده است.

وضعیت مجاز به انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۱ 

این قسمت از کارنامه این مسئله را برای داوطلب روشن می سازد، که در چه دوره هایی حق انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۱ دارد. مهم ترین این دوره ها دوره های روزانه و نوبت دوم می باشد. بنابراین اگر در کارنامه ی داوطلبی در این قسمت کلمه غیر مجاز درج شده باشد، نشان دهنده ی این است که آن داوطلب حق انتخاب رشته در دانشگاه های دولتی را ندارد.

داوطلبانی که دارای تراز 6500 به بالا هستند، مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی هستند. همینطور اگر داوطلبانی می خواهند بدانند که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد هستند یا خیر، بایستی که در کارنامه اولیه خود کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد را داشته باشند چراکه محدودیتی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد وجود ندارد.

رتبه در زیرگروه

طبق دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۱ ، گروه آزمایشی ریاضی شامل سه زیر گروه می باشد، که هر کدام شامل رشته های مختلفی هستند و ضرایب سرفصل های امتحانی برای هر زیرگروه با دیگری متفاوت می باشد. رتبه در هر زیر گروهی نشان می دهد، داوطلب شانس قبولی در رشته های کدام زیر گروه را دارد.برای اطلاع از ضرایب کنکور ریاضی کلیک کنید.

برای درک بهتر رتبه در زیرگروه ، به این مثال توجه کنید، اگر داوطلب کنکور ریاضی دارای رتبه ی زیر گروه سه بیشتر نسبت به سایر زیر گروه ها بیشتر باشد، نشان دهنده ی این است که آن داوطلب در رشته هایی همچون مهندسی شیمی شانس بیشتری برای قبولی دارد. 

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی کلیک کنید

تحلیل کارنامه اولیه کنکور سراسری یکی از مواردی است که به شما متقاضیان گرامی کمک می کند تا الویت های خود را به درستی در فرم انتخاب رشته درج کنید. بهتر است علاوه بر کارنامه، از آخرین رتبه های قبولی رشته های مورد علاقه تان در سال گذشته نیز مطلع شوید و در نهایت کد رشته محل ها را بر اساس فاکتورهای علاقه، ظرفیت کد رشته محل ها، کیفیت و جایگاه علمی دانشگاه، مسیر رفت و آمد، استعداد و توانمندی هایی که دارید و … در فرم انتخاب رشته وارد نمایید. 

آخرین رتبه قبولی انتخاب رشته ریاضی ۱۴۰۱

داوطلبان برای آن که بتوانند انتخاب‌رشته منطقی داشته باشند، از رشته های کنکور ریاضی و آخرین رتبه قبولی کنکور اطلاع پیدا کنند.

رتبه قبولی مهندسی کامپیوتر ۱۴۰۰ رتبه قبولی مهندسی کامپیوتر پردیس ۱۴۰۰ رتبه قبولی مهندسی کامپیوتر ۹۹ رتبه قبولی مهندسی کامپیوتر پردیس ۹۹
رتبه قبولی مهندسی برق ۱۴۰۰ رتبه قبولی مهندسی برق ۱۴۰۰ رتبه قبولی مهندسی برق ۹۹ رتبه قبولی مهندسی برق پردیس ۹۹
رتبه قبولی مهندسی عمران ۱۴۰۰ رتبه قبولی مهندسی عمران پردیس ۱۴۰۰ رتبه قبولی مهندسی عمران ۹۹ رتبه قبولی مهندسی عمران پردیس ۹۹
رتبه قبولی مهندسی مکانیک ۱۴۰۰ رتبه قبولی مهندسی مکانیک پردیس ۱۴۰۰ رتبه قبولی مهندسی مکانیک ۹۹
رتبه قبولی مهندسی پزشکی ۱۴۰۰ رتبه قبولی مهندسی پزشکی پردیس ۱۴۰۰ رتبه قبولی مهندسی پزشکی ۹۹ رتبه قبولی مهندسی پزشکی پردیس ۹۹
رتبه قبولی مهندسی معماری ۱۴۰۰ رتبه قبولی مهندسی معماری پردیس ۱۴۰۰ رتبه قبولی مهندسی معماری ۹۹ رتبه قبولی مهندسی معماری ۹۹
رتبه قبولی مهندسی شیمی ۱۴۰۰ رتبه قبولی مهندسی شیمی پردیس ۱۴۰۰ رتبه قبولی مهندسی شیمی ۹۹ رتبه قبولی مهندسی شیمی پردیس ۹۹
رتبه قبولی مهندسی هوافضا ۱۴۰۰ رتبه قبولی مهندسی هوافضا پردیس ۱۴۰۰
رتبه قبولی مهندسی نفت ۱۴۰۰ رتبه قبولی مهندسی نفت پردیس ۱۴۰۰ رتبه قبولی مهندسی نفت ۹۹ رتبه قبولی مهندسی نفت پردیس ۹۹
رتبه قبولی مهندسی صنایع ۱۴۰۰ رتبه قبولی مهندسی صنایع پردیس ۱۴۰۰ رتبه قبولی مهندسی صنایع ۹۹ رتبه قبولی مهندسی صنایع پردیس ۹۹
رتبه قبولی مهندسی معدن ۱۴۰۰ رتبه قبولی مهندسی معدن پردیس ۱۴۰۰ رتبه قبولی مهندسی معدن ۹۹ رتبه قبولی مهندسی معدن پردیس ۹۹
رتبه قبولی مهندسی مواد و متالورژی ۱۴۰۰ رتبه قبولی مهندسی مواد و متالورژی پردیس ۱۴۰۰ رتبه قبولی مهندسی مواد و متالورژی ۹۹ رتبه قبولی مهندسی مواد و متالورژی پردیس ۹۹
رتبه قبولی مهندسی پلیمر ۱۴۰۰ رتبه قبولی مهندسی پلیمر پردیس ۱۴۰۰ رتبه قبولی مهندسی پلیمر ۹۹ رتبه قبولی مهندسی پلیمر پردیس ۹۹
 

رشته های زیرگروه ریاضی

در زیرگروه آزمایشی انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۱ رشته ها در سه زیرگروه ارائه می شود که ضرایب دروس تخصصی در این زیرگروه ها با یکدیگر متفاوت است. در ادامه رشته هایی که متقاضیان می توانند در هر کدام از این سه زیرگروه آن ها را انتخاب کنند را در قالب جداولی آورده ایم.

رشته های زیرگروه یک ریاضی

رشته های زیر گروه یک ریاضی
دكترای پيوسته بيوتكنولوژی فقه و حقوق امامی علوم كامپيوتر علوم سياسی
تاريخ تمدن ملل اسلامی مهندسی ساخت و توليد تربيت مروج سياسی علوم انتظامی
دكترای پيوسته فيزيک فقه و حقوق حنفی علوم مهندسی علوم تربیتی
كارشناسی ارشد پيوسته معارف اسلامی و ارشاد  فقه و حقوق شافعی معماری داخلی حسابداری
 آمار فقه و حقوق شافعی مهندسس اپتيک و ليزر حفاظت اطلاعات
آمار و سنجش آموزشی  فقـه و مبـانی حقوق اسلامی مهندسی انرژی روانشناسی
 آموزش ابتدایی فلسفه و حكمت اسلامی مهندسی برق رياضيات و كاربردهـا 
 آموزش رياضی فلسفه و عرفان اسلامی مهندسی بهره برداری راه آهن زبـان و ادبيـات عربـی
آموزش علوم ورزشی  فلسفه و كلام اسلامی مهندسی پزشكی شـيعه شناسـی
آموزش فيزيک فناوری اطلاعات و ارتباطات مهندسی تعمير و نگهداری هواپيما ضـد تروريسم
آموزش كودكـان اسـتثنایی فيزيک مهندسي حملونقل ريلی علم اطلاعات و دانش شناسی
اديـان ومذاهب  فيزيـک مهندسـی  مهندسی خط و سازه های ريلی علوم فنی امنيت
اقتصاد گردشـگری مهندسی دريـا  معارف اسلامی
الكترونيک و مخابرات دريایی مددكاری اجتماعی مهندسی دريانوردی معارف اسلامی ـ تبليغ و ارتباطات
امنيت اطلاعات مديريت اطلاعات و ارتباطات مهندسی راه آهن معارف اسلامی و اخلاق
امنيت اقتصادی مديريت امور بانكی مهندسی شهرسازی معارف اسلامی و اديان ، معارف اسلامی تـاريخ
امنيت بين الملل مديريت امور گمركی مهندسی صنايع معـارف اسـلامی و علـوم تربيتی
امنيت نرم مديريت بازرگانی مهندسي كامپيوتر معارف اسلامي و علوم قرآنی
ايمنی صنعتی مديريت بازرگانی مهندسی كشـتی معارف اسلامی و كلام
تاريخ اسـلام مطالعـات امنیتی مهندسی ماشين هـای صـنايع غـذایی علـوم ورزشی
كاردانی معماری سنتی کاردانی معماری كاردانی مراقبت پرواز كاردانی امور فرهنگی
كاردانی مديريت گمركی كـاردانی مـديريت صنعتی كاردانی مديريت بازرگـانی كاردانی امـور دولتی
كاردانی مديريت بازرگـانی كاردانی مخابرات هواپيما كاردانی مخابرات كاردانی تكنولوژی آبياری

رشته های زیرگروه دو ریاضی

رشته های زیر گروه دو ریاضی 
شيمی كاربردی شيمی محض مهندسی ايمنی مهندسی پليمر
مهندسی شيمی مهندسی معدن مهندسی نفت کاردانی فنی مواد

رشته های زیرگروه سه ریاضی

رشته های زیر گروه سه ریاضی
كاردانی الكترونيک هواپيمایی كاردانی اويونيک هواپيما كاردانی پالايش گاز كاردانی شهرسازی
كاردانی فنی برق كاردانی فنی جوشـكاری كاردانی فنی صنايع كاردانی فنی صنايع شيميایی
كـاردانی نقشه برداری كاردانی فنی عمران كاردانی فنی عمليات پتروشيمی كاردانی فنی معدن

سهمیه های قبولی انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۱

مطابق با دفترچه راهنمای انتخاب‌رشته، در پذیرش داوطلبان در دانشگاه های مختلف، سهمیه های مختلفی تاثیر گذار است. داوطلبان با توجه به شرایطی که دارند، دارای یکی از سهمیه ها شامل سهمیه مناطق (سهمیه منطقه یک، دو و سه)، سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت و ایثارگران 5 درصد ظرفیت، سهمیه خانواده شهدا، سهمیه رزمندگان و سهمیه بهیاران هستند.

در این میان سهمیه ایثارگران، خانوداه شهدا، بهیاری و رزمندگان از سهمیه های خاص هستند که تاثیری بر روی تراز شرکت کنندگان ندارد. افرادی که دارای این سهمیه ها باشند، در گروه مجزایی که همگی دارای سهمیه مشابه هستند با یکدیگر به رقابت می پردازند. از طرفی دیگر بخشی از ظرفیت دانشگاه ها نیز به این دسته از متقاضیان اختصاص پیدا می کند.

اولویت بندی انتخاب ها در انتخاب رشته کنکور ریاضی 1401

داوطلب کنکور ریاضی باید برای این اولویت بندی ابتدا فاکتور های علاقه، بازار کار رشته ی مدنظر، محل دانشگاه و مواردی از این قبیل را در نظر بگیرد و پس از آن شروع به چیدمان کد رشته محل ها کند.

✅ همیشه اولین انتخاب ها متعلق به رشته هایی است که برای داوطلب رویایی و شاید کمی محال باشد. به عنوان مثال پذیرش در رشته ی مهندسی برق دانشگاه شریف برای داوطلب کنکور ریاضی که رتبه ی ۱۰۰۰۰ کسب کرده است، محال بنظر می آید. بنابراین این گونه انتخاب ها، انتخاب های رویایی می باشند که 20 تا 30 درصد فرم انتخاب رشته را در بر می گیرند.

⚠ مهم ترین قسمت فرم انتخاب رشته که در پر کردن آن ها باید دقت زیادی به خرج داد، بخشی است که مربوط به انتخاب های واقع بینانه می باشد، که نیمی از فرم انتخاب رشته به آن اختصاص دارد.

❌ بخش آخر فرم انتخاب رشته مربوط به انتخاب های بدبینانه می باشد. این قبیل انتخاب ها عمدتا رشته هایی هستند که داوطلب به احتمال بسیار قوی در آن ها قبول می شود.

 

 

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی 1401

هر ساله انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی 1401 به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” انجام می شود. در ادامه به نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی 1401 اشاره کرده ایم:

  1. ورود به سایت سازمان سنجش
  2. انتخاب گزینه سراسری از منوی سمت راست
  3. دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی 1401
  4. مطالعه دفترچه و استخراج کد رشته محل های مورد علاقه
  5. بازگشت مجدد به سایت سنجش و انتخاب گزینه ” انتخاب رشته “
  6. تکمیل اطلاعات خواسته شده
  7. پر کردن فرم انتخاب رشته بر اساس اولویت ها و کد رشته محل های استخراج شده از دفترچه

توصیه مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره دانتل این است که متقاضیان پیش از مراجعه به سایت سنجش و تکمیل فرم انتخاب رشته، ابتدا یکبار فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی که در انتهای دفترچه انتخاب رشته درج شده است را دریافت و تکمیل کنند. اینگونه میزان خطا در زمان تکمیل فرم انتخاب رشته اصلی به حداقل می رسد.  

راهنمای تصویری انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی 1401

در صورتی که قصد دارید مراحل درج کد رشته محل های مورد علاقه خود را در تمامی دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان در سایت سازمان سنجش آموزش کشور طی کنید؛ می توانید مطابق مراحل زیر پیش بروید.

1️⃣ وارد پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” شوید.

2️⃣ گزینه “سراسری” را از منوی رنگی سمت راست سایت انتخاب نمایید.

 

3️⃣ لینک فعال ” انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 ” را انتخاب کنید. ( این لینک در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی 1401 فعال خواهد شد.)

 

4️⃣ در این مرحله صفحه ای نمایش داده می شود که در بر دارنده نکات مهمی است. تمامی نکات را مطالعه کنید و در نهایت تیک گزینه ” اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1401 را مطالعه نموده ام ” را فعال کنید، سپس بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک نمایید.

5️⃣ برای دریافت فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی ۱۴۰۱ ، سامانه سه روش به شما پیشنهاد می کند که باید یکی از روش ها را انتخاب کنید و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده وارد فرم انتخاب رشته شوید. 

        ✅ سریال ثبت نام + شماره شناسنامه

        ✅ شماره پرونده + کد ملی + سریال شناسنامه

        ✅ شماره رهگیری + کد ملی

 

6️⃣ با وارد کردن اطلاعات خواسته شده در یکی از روش های فوق، سوابق تحصیلی داوطلب نمایش داده می شود. ابتدا این سوابق را بررسی کنید و در نهایت بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک نمایید. توجه داشته باشید اگر در اطلاعات نمایش داده شده و با اطلاعات اصلی خود مغایرتی مشاهده می کنید، حتما آن را در این قسمت ویرایش کنید.

7️⃣ در نهایت فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی 1401 برای شما نمایش داده می شود و می توانید آن را با کد رشته محل هایی که پیش تر از فرم انتخاب رشته استخراج کرده اید، تکمیل کنید. در این مرحله مجاز به درج 150 کد رشته محل در تمامی دوره ها می باشید.

8️⃣ چنانچه تمامی مراحل فوق را به درستی پشت سر بگذارید، سامانه یک کد پیگیری 15 رقمی در اختیار شما قرار می دهد. عدم دریافت این کد به منزله عدم موفقیت ثبت فرم انتخاب رشته شما در سایت سازمان سنجش آموزش کشور می باشد. 

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی 1401

مرحله انتخاب رشته در واقع حساس ترین و مهم ترین مرحله کنکور ریاضی است که بایستی طبق اصول و با رعایت فاکتور های آن انجام شود تا داوطلب در نهایت موفق به کسب نتیجه قبولی گردد.

در سال های گذشته شاهد این موضوع بوده ایم که بسیاری از داوطلبان با اینکه رتبه مناسبی نیز کسب کرده بودند، اما به دلیل یک انتخاب رشته نادرست نتوانسته اند در کد رشته محلی قبولی شده و وارد دانشگاه شوند.

بنابراین به هیچ وجه این مرحله را آسان نگیرید و حتما یک مشاور را کنار خود داشته باشید تا قدم به قدم مندرجات کارنامه و دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ریاضی را برای شما تحلیل کند و به شما کمک کند تا با دید باز و آگاهی الویت های خود را بچینید.

چنانچه هر گونه سوالی پیرامون نحوه چینش الوین ها در فرم انتخاب رشته خود داشتید، می توانید با برقراری تماس در کم ترین زمان و با کم ترین هزینه پاسخ سوالات خود را دریافت کنید و انتخاب رشته خود را نیز به بهترین شکل ممکن انجام دهید تا در نهایت بتوانید در یکی از بهترین انتخاب های خود وارد دانشگاه شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی ۱۴۰۱ برای دانشگاه های سراسری و آزاد مجزا از یکدیگر انجام می شود؟

بله، انتخاب رشته هر کدام از دانشگاه های سراسری و آزاد از طریق سایت ها جداگانه انجام می گیرد.

آیا داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه‌ سراسری بایتتی هزینه پرداخت کنند؟

خیر انتخاب رشته کنکور ریاضی برای دانشگاه های سراسری به صورت رایگان انجام می شود.

کارنامه اولیه منتشر شده از طریق سایت سنجش شامل چه اطلاعاتی است؟

کارنامه اولیه شامل رتبه کشوری، رتبه در سهمیه، رتبه در زیر گروه، سهمیه و … است که در متن مقاله به طور کامل شرح داده ایم.

منبع: انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۱





:: برچسب‌ها: انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: