دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان خارجی
نوشته شده توسط : دانتل

دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان خارجی ۱۴۰۱ چند روز قبل از شروع مهلت انتخاب‌رشته به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد. شرکت کنندگان در صورتی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه خود، مجاز به انتخاب‌رشته در دوره های روزانه و غیر روزانه باشند، می توانند با دریافت دفترچه‌ی راهنما از جزئیات انتخاب‌رشته شامل رشته های ارائه شده در این زیرگروه در دانشگاه های سراسر کشور، ظرفیت هر کد رشته محل، رشته های دارای شرایط خاص و … مطلع شوند.در ادامه ضمن بررسی زمان انتشار و مندرجات لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته زبان خارجی 1401 آن را نیز قرار داده ایم.

منبع: دفترچه انتخاب رشته زبان خارجی

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان خارجی ۱۴۰۱

داوطلبانی که در کنکور زبان های خارجی 1401 شرکت کرده اند و قصد انتخاب‌رشته دارند، می توانند از طریق دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان های خارجی ۱۴۰۱ لیست کدرشته محل‌ها را مشاهده کنند. همانطور که اشاره کردیم سازمان سنجش لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته زبان های خارجی ۱۴۰۱ را منتشر نکرده است، در ادامه لینک دانلود دفترچه‌ی مربوط به سال گذشته را برایتان آورده ایم:

 

لینک دانلود دفترچه انتخاب‌رشته کنکور زبان‌های خارجی 1400

لینک دانلود دفترچه انتخابرشته کنکور زبانهای خارجی 1401

 

به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته زبان خارجی 1401 لینک دانلود دفترچه‌های مرتبط با سال جاری را برایتان قرار خواهیم داد. 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته زبان های خارجی 1401

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته زبان های خارجی ۱۴۰۱ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود که تاکنون اطلاعیه ای در این مورد منتشر نکرده است. با توجه به زمان برگزاری کنکور زبان‌های خارجه پیش بینی می شود اعلام نتایج اولیه در مرداد ماه پس از گذشت چند روز دفترچه‌ی راهنما منتشر شود.

دفترچه کنکور زبان در 14 مرداد ماه منتشر می شود. به محض انتشار لینک دانلود قرار خواهیم داد.

داوطلبان در زمان‌های اعلام شده از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور موظف است به پایگاه اینترنتی این سازمان با آدرس الکترونیکی sanjesg.org مراجعه کنند و انتخاب های خود را در حداکثر 150 الویت وارد فرم انتخاب‌رشنته کند. برای مطالعه راهنمای جامع انتخاب مقاله زیر را بخوانید.

 

 

دفترچه انتخاب رشته زبان های خارجی ۱۴۰۱ شامل چه مواردی می باشد

توصیه ما به داوطلبان کنکور زبان های خارجی و البته دیگر گروه های آزمایشی این است که حتما پیش از هر اقدامی جهت انتخاب‌رشته نسبت به مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته زبان خارجی ۱۴۰۱ اقدام کنند. اما دلیل این تاکید این است که این دفترچه شامل مندرجات مهمی می باشد که مطالعه آن در الویت است. از مهم ترین مواردی که در دفترچه‌ی راهنما درج گردیده است، می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

✅ شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در انتخاب‌رشته کنکور

✅ نحوه گزینش متقاصیان در کد رشته محل های مختلف

✅ شرایط پذیرش رشته های دارای شرایط خاص در دانشگاه هایی با پذیرش نیمه متمرکز همچون دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی در دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان خارجه 1401

✅ نحوه تاثیر سهمیه های مختلف (سهمیه مناطق، سهمیه ایثارگران 25 و 5 درصد ظرفیت، سهمیه خانواده شهدا و … )

✅ لیست کد رشته محل های ارائه شده به همراه جنسیت و ظرفیت پذیرش در دوره های مختلف شامل روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، مجازی ، پیام نور و غیرانتفاعی 

✅ شهریه دانشگاه های شهریه پرداز (نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان)

 

 

فصل اول توضیحات و شرایط کلی پذیرش و مسیر انتخاب رشته

فصل اول دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان خارجی 1401 خود شامل دو بخش می باشد. 

✅ بخش اول: این قسمت در بردارنده راهنمای عملی انتخاب‌رشته است. داوطلبانی که اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اند، با مطالعه این بخش می توانند نسبت به بازیابی آن و در نهایت دریافت کارنامه اولیه اقدام کنند. در این قسمت نحوه بررسی و تحلیل کارنامه و در نهایت چگونگی انتخاب‌رشته به کمک این اطلاعات آورده شده است.

✅ بخش دوم: در بخش دوم دفترچه انتخاب رشته زبان خارجی 1401 در بردارنده اطلاعات مرتبط با مقررات انتخاب‌رشته می باشد. این اطلاعات شامل مواردی همچون سهمیه های موثر در کنکور سراسری زبان، نحوه بومی گزینی، نحوه پذیرش در دانشگاه ها با شرایط خاص همچون دانشگاه فرهنیگان و … می باشد.

فصل دوم توضیحات و جداول کدرشته محل ها

در این فصل دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان خارجی ۱۴۰۱ به موارد موردنیاز برای تکمیل فرم انتخاب‌رشته پرداخته شده است:

❌ کد رشته محل های ارائه شده در زیرگروه آزمایشی زبان در دانشگاه های سراسر کشور 

❌ ظرفیت هر رشته محل در دوره های روزانه و غیر روزانه

❌ لیست رشته های دارای شرایط خاص

❌ لیست رشته های بدون کنکور سراسری 1401

❌ فرم مرتبط با گواهی تائید سهمیه وقوع بلایای طبیعی

لازم است اشاره کنیم که داوطلبانی که تمایل دارند علاوه بر کد رشته محل های با آزمون در رشته های ارائه شده به صورت بدون آزمون نیز انتخاب‌رشته کنند، می توانند با دریافت اسامی کد رشته محل های ارائه شده بر اساس سوابق تحصیلی موجود در دفترچه انتخاب رشته زبان ۱۴۰۱ تمامی الویت های خود را در یک فرم انتخاب‌رشته الویت بندی کرده و درج کنند.

انتخاب رشته زبان‌های خارجی 1401

توجه داشته باشید که اگر در آزمون سراسری زبان‌های خارجی به عنوان رشته‌ی شناور در کنار یکی از کنکور های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی شرکت کرده اید، برای اطلاع از کد رشته محل های ارائه شده در هر زیرگروه در دانشگاه‌های سراسری دفترچه‌‌ی مربوط به آن را دریافت کنید. برای اطلاع از رشته های کنکور زبان کلیک کنید.

اما باید مجموعا برای دو رشته امتحانی الویت های خود را در 150 انتخاب در فرم انتخاب‌رشته درج کنید. بنابراین لازم است پیش از انتخاب‌رشته دفترچه انتخاب رشته زبان های خارجی 1401 را دریافت کنید، کد رشته محل های مورد نظر خود را استخراج کنید، سپس دفترچه‌ی راهنمای رشته دیگری را که در آن شرکت کرده اید را دانلود کنید و کدرشته محل های مورد نظر خود را از آن استخراج کنید و در نهایت با توجه به الویت هایی که مدنظر دارید، این کد رشته محل ها را به صورت تلفیقی الویت بندی کنید.

 

بخوانید: راهنما انتخاب رشته زبان ۱۴۰۱

 

مشاوره انتخاب رشته زبان های خارجی ۱۴۰۱

یکی از موضوعات مهم در زمینه دفترچه راهنمای انتخاب رشته زبان خارجی 1401 این است که دفترچه‌ی منتشر شده از طریق سایت سنجش فقط مختص به دانشگاه های سراسری می باشد و کد رشته محل های مربوط به دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان در پذیرش با آزمون و بدون آزمون، در آن درج گردیده است. 

در صورتی که داوطلبی علاقه مند به انتخاب کد رشته محل های ارائه شده در زیرگروه زبان و در دانشگاه آزاد باشد، ابتدا باید کارنامه اولیه خود را بررسی کند که مجاز به انتخاب‌رشته شده باشد (درج کد دسترسی به انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد در کارنامه اولیه) و سپس اقدام به دریافت و مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته زبان خارجی دانشگاه آزاد نماید. دفترچه‌ی انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی “azmoon.org” منتشر می گردد. 

چنانچه پس از دریافت دفترچه کنکور زبان ۱۴۰۱ بخشی از مندرجات آن برایتان مبهم است و نیازمند دریافت راهنمایی هستید، می توانید برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با کارشناسان این مرکز در ارتباط باشید.

 

بخوانید:

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب‌رشته‌۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

دفترچه انتخاب رشته زبان خارجی ۱۴۰۱ چه زمانی منتشر خواهد شد؟

دفترچه‌ی انتخاب‌رشته زبان معمولا چند روز پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری منتشر خواهد شد.

داوطلبان کنکور زبان از چه طریقی به دفترچه‌ی انتخاب رشته دسترسی داشته باشند؟

این دفترچه در سایت سنجش منتشر می شود، البته شما داوطلبان گرامی می توانید از طریق این سایت دانلود نمایید.

در دفترچه‌ی انتخاب رشته چه مندرجاتی وجود دارد؟

این دفترچه شامل جزییات و مواردی است که در متن مقاله به آن اشاره کرده ایم.

منبع: دفترچه انتخاب رشته زبان خارجی





:: برچسب‌ها: دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان خارجی ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: