تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ پس از اعلام نتایج نهایی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان برگزار می گردد. پس از اعلام نتایج مصاحبه دانشگاه فرهنگیان برخی از دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی  موفق به تکمیل ظرفیت های خود نشده اند و دارای ظرفیت خالی می باشند، این کد رشته محل ها در زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ در اختیار متقاضیانی قرار می دهد که موفق به کسب نتیجه قبولی نشده اند و یا از قبولی خود رضایت کافی ندارند. این متقاضیان می توانند در این مرحله از پذیرش دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند و شانس مجددی جهت ثبت نام و ورود به دانشگاه فرهنگیان دارند.

 منبع: تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ 

پس از اتمام مهلت ثبت نام، ظرفیت های خالی در دانشگاه های فرهنگیان مشخص می شود. سازمان سنجش به داوطلبانی که مطابق کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان هستند، یک فرصت مجدد می دهد و این داوطلبان می توانند در کد رشته محل هایی که دارای ظرفیت هستند، مجدد انتخاب رشته کنند.

البته لازم است اشاره کنیم که در سال گذشته مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه های فرهنگیان برگزار نشد و برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱  نیز مشخص نمی باشد و احتمال دارد همانند سال گذشته برگزار نشود. بنابراین جهت اطلاع از زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401، بایستی منتظر اطلاعیه های سازمان سنجش پس از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته باشیم، که به محض اعلام در این قسمت از مقاله قرار خواهیم داد.

تا کنون اطلاعیه ای در مورد لغو یا برگزار شدن تکمیل‌ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401 منتشر نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط شرکت تکمیل ظرفیت فرهنگیان ۱۴۰۱ 

از مهم ترین شرایطی که داوطلبان دانشگاه های فرهنگیان در مرحله تکمیل‌ظرفیت بایستی داشته باشند، به شرح موارد زیر می باشد:

✅ داوطلبانی مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان می باشند که دارای حداقل نمره علمی كل 6500 و بالاتر در زیرگروه آزمایشی مربوطه شوند.

✅ ورود به دانشگاه فرهنگیان دارای شرط سنی می باشد و متقاضیان بایستی در زمان ورود به دانشگاه دارای حداکثر سن 24 سال تمام باشند و به عبارتی متولدین 1/7/1375 به بعد، مجاز به ثبت نام در این مرحله هستند.

✅ متقاضیان بایستی که دارای حداقل معدل کل 14 در دوره متوسطه دوم باشند.

✅ انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت به صورت بومی گزینی می باشد و داوطلب بایستی از میان کد رشته محل هایی انتخاب کند که بومی آن منطقه باشد.

✅ متقاضیان پذیرفته شده دانشگاه‌ فرهنگيان که دارای تعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش می باشند، مجاز به شرکت در تکمیل‌ظرفیت دانشگاه های فرهنگیان نیستند.

✅ دسته ای از متقاضیان که جزو اسامی پذیرفته شدگان متمرکز آزمون سراسری در هر يک از كد رشته‌ های تحصيلی بورسيه و يا شرايط خاص هستند که دارای تعهد خدمت به دستگاه‌ های اجرایی می باشند، مجاز به شركت در تکمیل‌‌ظرفیت دانشگاه فرهنگیان نیستند.

✅ دسته ای از داوطلبان که قبلا در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان شرکت کرده به دلایل مختلفی هچون پزشكی، معدل و يا سن در مرحله مصاحبه پذیرفته نشده اند، مجاز به شرکت در تکمیل‌ظرفیت فرهنگیان نمی باشند.

چنانچه داوطلبی در کد رشته محل جدیدی از دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شود، قبولی قبلی او لغو خواهد شد و داوطلب ملزم به ثبت نام در کد رشته محل جدید می باشد و امکان ثبت نام در کد رشته محل قبلی وجود نخواهد داشت. بنابراین بهتر است در این مرحله دقت لازم را داشته باشید.

 

 

 

 

مشاوره تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ 

در این مطلب از سایت دانتل شرایط شرکت در تکمیل‌ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را بررسی کردیم که اولین قدم برای شرکت شما در تکمیل‌ظرفیت فرهنگیان، داشتن این شرایط می باشد. برای مشاهده کارنامه سبز کنکور کلیک کنید.

چنانچه تکمیل‌ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در سال 1401، برگزار شود، نحوه شرکت و همینطور لینک دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401 را برای شما عزیزان قرار خواهیم داد. برای دریافت راهنمایی های بیشتر، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دانشگاه فرهنگیان 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان دارای شرط تراز می باشد؟

بله متقاضیانی مجاز به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان هستند که تراز آن ها حداقل 6500 به بالا باشد.

شرط سنی شرکت در تکمیل‌ظرفیت دانشگاه فرهنگیان چند سال می باشد؟

حداکثر سن داوطلبان 24 سال تمام و کمتر می باشد.

آیا تکمیل‌ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد؟

در سال گذشته مرحله تکمیل ظرفیت برگزار نشد و احتمال دارد تکمیل ظرفیت 1401 نیر برگزار نشود. به محض دریافت اخباز جدید در این مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

منبع: تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان





:: برچسب‌ها: تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: