مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم ۱۴۰۱ پس از اتمام مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری برگزار می شود. دانشگاه های فرهنگیان از دانشگاه های پرمتقاضی در کشور هستند که به صورت نیمه متمرکز و یا متمرکز با شرایط خاص دانشجو جذب می کنند. داوطلبانی که در آزمون کتبی شرکت می کنند در صورتی که موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی شوند، می توانند کد رشته محل های مرتبط با دانشگاه فرهنگیان را در فرم انتخاب رشته درج کنند. داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی در دانشگاه فرهنگیان شده اند، پس از اتمام مهلت انتخاب رشته به صورت چند برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می شوند. در ادامه جزئیات مرتبط با مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1401 را آورده ایم.

منبع: مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱

آن دسته از داوطلبانی که موفق به کسب رتبه و تراز لازم برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان می باشند، می توانند کد رشته محل های مرتبط با این دانشگاه را در فرم انتخاب رشته خود درج کنند. متقاضیان بایستی که بتوانند طبق شرط اولیه ورود به دانشگاه فرهنگیان، موفق به کسب تراز بالای 6500 شوند. 

پیش از اعلام نتایج رشته های شرایط خاص ، متقاضیان واجد الشرایط از سوی دانشگاه انتخابی دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ می شوند. این مرحله شامل دو مرحله مصاحبه علمی، عقیدتی و معاینات پزشکی است. قبولی نهایی داوطلبان مشروط به پشت سرگذاشتن این مرحله می باشد.

مصاحبه دانشگاه های فرهنگیان به صورت استانی و در پردیس های تعیین شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد و داوطلبانی که دعوت شده اند، می توانند پس از پرداخت هزینه شرکت در مصاحبه، با تهیه مدارک لازم در جلسه آزمون حاضر گردند.

طی جلسات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، سوالات مختلفی از داوطلبان پرسیده می شود که متقاضیان در صورتی قادر به پاسخگویی به آن ها خواهند بود که از قبل آمادگی لازم را کسب کرده باشند.

 

 

زمان برگزاری مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱

اطلاعیه های مرتبط با زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد. در سال گذشته اسامی داوطلبانی که به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان معرفی شده اند، در تاریخ 31 مرداد ماه یعنی پس از تقریبا دو هفته از اتمام مهلت انتخاب رشته و قبل از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، منتشر گردید.

داوطلبانی که کد رشته محل های مرتبط با دانشگاه فرهنگیان را در فرم انتخاب رشته خود درج کرده اند، می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور، از طریق لینک فعال در این سایت، اطلاعات خواسته شده شامل شماره پرونده و شماره داوطلبی را وارد کنند و سپس از نتیجه آزمون خود مطلع گردند.

پس از اعلام اسامی معرفی شدگان به مصاحبه، فرآیند چند روز بعد آغاز می شود. داوطلبان باید از بازه زمانی و مکان برگزاری مرتبط با مصاحبه‌ی خود از طریق سایت اداره کل آموزش و پرورش استان محل زندگی شان، مطلع گردند و در جلسه حاضر شوند.

 
عدم حضور در جلسه مصاحبه به معنای انصراف متقاضیان می باشد

شرایط دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم 1401

داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه کنکور سراسری، موفق به کسب تراز بالای 6500 شده باشند، مجاز به درج کد رشته محل های دانشگاه تربیت معلم در فرم انتخاب رشته کنکور هستند و از سوی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان می شوند.

بنابراین داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب نمره لازم در آزمون کتبی شده باشند و همینطور دارای شرایط دعوت به مصاحبه نیز باشند، به صورت دو برابر ظرفیت دعوت به شرکت در مصاحبه می شوند. از دیگر شرایط شرکت در مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

✅ داشتن حداكثر سن 24 سال تمام در زمان ورود به دانشگاه (متولدین یک مهر سال 77 به بعد)

✅ داشتن حداقل معدل كل 14 در دوره متوسطه دوم

✅ کسب تراز 6500 در کنکور سراسری

✅ بومی بودن داوطلب در کد رشته محل درج شده در فرم انتخاب رشته

✅ برخورداری از سلامتی جسمانی و روانی برای انجام شغل معلمی 

✅ کسب امتیاز لازم در مرحله مصاحبه

مدارک لازم برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، پس از اینکه اسامی دعوت شدگان مصاحبه فرهنگیان به صورت دو برابر ظرفیت اعلام می شود، داوطلبانی که دعوت شده اند، لازم است پس از پرداخت هزینه و اطلاع از مدارک لازم برای شرکت در مرحله مصاحبه، تاریخ و زمان مصاحبه و … خود را برای شرکت در این مرحله آماده کنند.

مدارک مورد نیاز برای شرکت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، شامل اطلاعات فردی، تحصیلی و همینطور مدارک مرتبط با تکمیل فرم اعلام شده از سوی سایت سازمان سنجش می باشد.

داوطلبان پس از 48 ساعت از اعلام اسامی معرفی شدگان به مرحله مصاحبه، فرصت دارند تا مدارک مورد نیاز را به هسته گزينش آموزش و پرورش استان محل زندگی خود ارسال کنند.

❌ دریافت فرم اطلاعات فردی داوطلب از طریق سایت سنجش و تکمیل آن

❌ تهیه یک قطعه عکس پشت نویسی شده و الصاق آن به فرم اطلاعات فردی

❌ کپی همه صفحات شناسنامه

❌ کپی پشت و روی كارت ملی

در صورتی که داوطلبان در بازه زمانی اعلام شده، این مدارک را به هسته گزینش آموزش و پرورش استان محل زندگی خود ارسال نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل در دانشگاه تربیت معلم و عدم تمایل برای شرکت در مرحله مصاحبه تلقی می گردد. در صورتی که سازمان سنجش آموزش کشور فرم های لازم برای شرکت در مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ را منتشر کند، لینک دانلود آن ها را در این قسمت قرار خواهیم داد.

در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان چه سوالاتی پرسیده می شود؟

اولین مرحله از مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه های تربیت معلم شهید رجایی، مصاحبه‌ی حضوری متقاضیان با هیئت داوران می باشد. این مرحله به منظور سنجیدن اطلاعات علمی، اجتماعی، سیاسی، عقیدتی و مذهبی داوطلب انجام می شود. سوالات این بخش پیرامون موارد زیر می باشد:

  • احکام شرعی (احکام مربوط به نماز، احکام مربوط به روزه، احکام مربوط به غسل، احکام مربوط به خمس و زکات و … )
  • سوالاتی پیرامون قرآن کریم (تعداد آیه، تعداد سوره، تعداد جزء و …)
  • قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • تاریخ ایران و اسلام
  • سوالاتی پیرامون مرجع تقلید
  • سوالاتی پیرامون ولایت فقیه
  • سوالاتی پیرامون شورای نگهبان
  • سوالاتی پیرامون قوه مجریه، قوه مقننه، قوه قضائیه (نام و تعداد اعضا، وظایف و …)
  • هدف شما از انتخاب شغل معلمی و نقش اطرافیان در انتخاب این شغل
  • کارهایی که در اوقات فراغت خود انجام می دهید
  • میزان مطالعه شما در هفته و نام کتاب هایی که تاکنون خوانده اید. بهترین کتابی که‌ مطالعه کرده اید.
  • سوالاتی از میزان علاقه شما به اینترنت و فضای مجازی

پیرامون موارد بالا ممکن است هر سوالی از متقاضیان شود. داوطلبان دانشگاه های فرهنگیان فقط بایستی که توجه داشته باشند، در هر سوالی با اعتماد به نفس و شمرده شمرده به سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پاسخ دهند.

معاینه پزشکی مصاحبه تربیت معلم

اگر داوطلب موفق شود که در مرحله مصاحبه حضوری، از میان متقاضیانی که دوبرابر ظرفیت در کد رشته محلی دعوت به مصاحبه شده اند، امتیاز لازم را از هیئت مصاحبه کننده دریافت نماید، بایستی که جهت معاینه پزشکی اقدام نماید.

معاینات پزشکی جهت سنجش بینایی، شنوایی و گفتاری داوطلب صورت می گیرد. این معاینات توسط پزشکی که سازمان سنجش آموزش کشور معرفی می نماید، بایستی که انجام شود.

در مرحله اول به منظور سنجش گفتار متقاضی، توانایی او در ادای کلمات سنجیده می شود که متقاضی بایستی بدون لکنت و به طور کامل توانایی ادای کلمات را داشته باشد.

در مرحله دوم مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ بینایی داوطلب سنجیده می شود و داوطلب نباید در یک چشم و پس از اصلاح با عینک، دید کمتر از 10/10 و در هر دو چشم و پس از اصلاح با عینک دید کمتر از 10+16/10 داشته باشد. البته داشتن هر نوع نقص میدان بینایی در یک یا هر دو چشم، دوربینی غیرقابل درمان، ضایعات وسیع، شدید و غیرقابل درمان در هر دو قرنیه، کوررنگی و نابینایی در یک چشم نیز برای داوطلب مشکل ساز خواهد بود.

مرحله سوم سنجش شنوایی داوطلب است که در واقع شنوایی داوطلب نباید کمتر از 40 دسی بل باشد و بتواند صدای های آرام را در نهایت از فاصله شش متری بشنود.

چه کنیم تا در مرحله مصاحبه پذیرفته شویم

✅ اگر می خواهید که در مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1401 پذیرفته شوید، بایستی علاوه بر افزایش اطلاعات خود در مواردی که بالا اشاره کردیم، به چند نکته دیگر نیز توجه داشته باشید تا در نهایت موفق به کسب نتیجه قبولی گردید. در پوشیدن لباس در روز مصاحبه دقت داشته باشید. داوطلبان آقا بهتر است لباس رسمی و داوطلبان خانم لباس موجهی که دارای حجاب کامل باشد را بر تن داشته باشند.

✅ در زمان مصاحبه ممکن است تا مدتی که نوبت شماست کمی منتظر بمانید، اما در این مرحله سعی کنید بر رفتار خود مسلط باشید، چراکه در بیرون از جلسه مصاحبه نیز افرادی حواسشان به رفتار شما خواهد بود. 

✅ زمانی که نوبت شما می شود، با اعتماد به نفس وارد اتاق شوید و زمانی که از شما خواسته شد، خودتان را معرفی کنید. معرفی داوطلب در ابتدای جلسه مصاحبه حتما انجام می شود، بنابراین برای کاهش خطا، چندین بار آن را تمرین کنید.

✅ پاسخ سوالات را قاطعانه بدهید و سعی کنید این موضوع را به هیئت مصاحبه کننده نیز نشان دهید که شما بدون هیچ استرسی و چالشی در حال پاسخگویی به سوالات هستید. سرانجام آنکه (حتی اگر سوالی از شما پرسیده شد که پاسخ آن را نمی دانید، صراحتا نگویید ” نمیدانم ” و سعی کنید از موارد مشابه و مرتبط حرف به میان بیاورید).

✅ به طور خلاصه اگر با اعتماد به نفس بالا و روحیه مثبت وارد جلسه مصاحبه شوید و به نوعی مدیریت جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ را در اختیار گیرید، حتما موفق به کسب نتیجه قبولی خواهید شد.

 

 

مشاوره مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1401

از دغدغه های دعوت شدگان به مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان این است که در این جلسات چه سوالاتی از متقاضیان پرسیده می شود و چگونه باید آمادگی لازم برای شرکت در این مرحله را کسب کنند.

اطلاع داشتن از سوالات احتمالی که در این جلسات پرسیده می شود، ضمن اینکه منجر به افزایش آمادگی آن ها برای شرکت در مرحله مصاحبه می شود، باعث کم شدن میزان استرسشان نیز می گردد.

نکته ای که حائز اهمیت است این نکته می باشد که معمولا هر ساله از داوطلبان سوالات یکسانی پرسیده می شود؛ به همین دلیل با یک پرس و جوی ساده به راحتی می توان از سوالات احتمالی روز مصاحبه مطلع گردید. برای مطالعه نمونه سوالات مشابه مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

 

  • برخورداری از سلامت کامل گفتاری به منظور بررسی نداشتن لکنت زبان
  • داشتن قد و وزن مناسب ( قد حداقل 160 سانتی متر برای مردان و قد 155 سانتی متر برای زنان)
  • بررسی قدرت شنوایی
  • داشتن حداقل قد مربوط به رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی 
  • عدم نقص عضو مشهود
  • نداشتن بیماری های مزمن و صعب العلاج
  • برخورداری از سلامت روانی و علاقه کافی به شغل معلمی 
  • برخورداری از قدرت تعامل و ارتباط با ديگران
  • آشنا بودن با تعاليم دينی (به ويژه قرآن كريم)

توصیه می شود برای شرکت در جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، از لباس مناسبی استفاده کنید و در طول جلسه نیز تمامی حرکات، رفتار و گفتار شما کنترل شده باشد چراکه در نتیجه تاثیر گذار خواهد بود. چنانچه برای کسب آمادگی جهت شرکت در مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان نیازمند راهنمایی می باشید، می توانید برای ارتباط با مشاوران تحصیلی مجرب در کشور از مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کمک بگیرید.

 

بخوانید: نتایج کنکور

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان چه زمانی برگزار می شود؟

زمان برگزاری مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پس از اعلام نتایج اولیه و انتشار کارنامه از سوی سازمان سنجش می باشد که به محض مشخص شدن در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

در مرحله مصاحبه دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی چه سوالاتی پرسیده می شود؟

در مرحله مصاحبه دانشگه تربیت معلم، سوالات مختلفی از احکام شذعی، تاریخ ایران و جهان، مذهبی، عقیدتی و سیاسی و … پرسیده می شود که در متن مقاله به آن ها اشاره کردیم.

آیا علاوه بر سوالات مصاحبه، داوطلبان بایستی در معاینات پزشکی نیز معاینه شوند؟

بله، متقاضیان چنانچه در مرحله اول مصاحبه حضوری موفق شوند، بایستی در معاینات پزشکی از نظر بینایی، شنوایی و گفتاری نیز توسط پزشک معتمد سازمان سنجش معایته گردند.

منبع: مصاحبه دانشگاه فرهنگیان





:: برچسب‌ها: مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: