ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ همانند سال های گذشته از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و به صورت اینترنتی انجام می شود. علاقه مندان به شرکت در کنکور سراسری 1402 لازم است که پیش از تکمیل مراحل نام نویسی خود در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، ابتدا دفترچه راهنما را به طور کامل مطالعه کنند تا از جزئیات این آزمون مطلع گردند و سپس برای تکمیل مراحل نام نویسی خود اقدام نمایند. در پی تغییراتی که در کنکور سراسری ایجاد شده است، ثبت نام نوبت اول بهمن ماه در آبان ماه سال 1401 و نوبت دوم تیر ماه 1402 در فروردین ماه خواهد بود. برای مطالعه راهنما کامل ثبت نام کنکور 1401 – 1402 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

منبع: ثبت نام کنکور

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

کنکور سراسری برای ورود به رشته های با آزمون دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل دوره روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود. از آنجایی که تحصیل در رشته های با آزمون، فقط از طریق کنکور سراسری امکان پذیر است، علاقه مندان باید در تاریخ های اعلام شده، نسبت به ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ اقدام نمایند. 

طی سال های گذشته که در طول یکسال، فقط یک کنکور سراسری برگزار می شد، تمامی متقاضیان باید در بهمن ماه مراحل نام نویسی خود را تکمیل می کردند. اما با تغییراتی که در این آزمون ایجاد شده است، شاهد برگزاری کنکور سراسری برای دو بار در سال هستیم که متقاضیان برای ثبت نام کنکور در نوبت اول این آزمون باید در آبان ماه و برای ثبت نام در نوبت دوم آن در فروردین ماه به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنند.

توصیه می شود که داوطلبان پیش از تکمیل مراحل نام نویسی خود در کنکور سراسری، ابتدا دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ را مطالعه کنند تا اینگونه از شرایط و مدارک لازم برای شرکت در این رقابت مطلع شوند. از سویی دیگر به دلیل تغییراتی که در روند ثبت نام و برگزاری کنکور سراسری ایجاد شده است، با مطالعه دفترچه راهنما پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت نمایند.

تغییرات نحوه برگزاری کنکور سراسری 1401 – 1402

بر اساس اخباری که از سوی سایت سازمان سنجش منتشر شده است، ثبت نام کنکور سراسری 1402 با تغییرات بسیاری برگزار خواهد شد. در ادامه به مهم ترین تغییراتی که در روند برگزاری کنکور اعمال خواهد شد، اشاره کرده ایم:

✅✅ کنکور سراسری از سال 1402 دوبار در سال برگزار می شود و متقاضیان می توانند در هر نوبت شرکت کنند تا رتبه بهتر برای انتخاب رشته آن ها لحاظ شود. در واقع اگر متقاضیان با شرکت در نوبت اول کنکور سراسری، موفق به کسب رتبه و تراز مناسب نشوند، نیازی نیست برای امتحان شانس خود تا سال بعد صبر کنند و می توانند در نوبت دوم کنکور سراسری همان سال شرکت نمایند. 





:: برچسب‌ها: ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 174

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: