ویرایش ثبت نام آزمون دکتری
نوشته شده توسط : دانتل

آیا ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ امکان پذیر است؟ ثبت نام آزمون دکتری 1401 هر ساله اوایل آذرماه انجام می‌گیرد و به داوطلبان واجد شرایط حدود یک هفته فرصت داده می‌شود که با مراجعه به سایت سازمان سنجش ثبت نام خود را انجام دهند. برای ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری، دفترچه ای توسط سایت سنجش منتشر می‌شود که داوطلبان باید با مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون دکتری در جریان تمام شرایط ثبت نام دکتری قرار گیرند اما با وجود توصیه های زیادی که می‌شود، بسیاری از داوطلبان به دلیل عدم اطلاع از این شرایط، ثبت نام خود را به درستی انجام نمی‌دهند و خواستار ویرایش فرم ثبت نام هستند. در این مقاله به زمان و نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری پرداخته ایم.

 منبع: ویرایش ثبت نام آزمون دکتری

زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

داوطلبان آزمون دکتری سراسری 1401 که در مهلت اعلام شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام خود را انجام داده اند، 4 نوبت فرصت دارند که فرم ثبت نام را دریافت و ویرایش نمایند. در ادامه به بررسی آن ها پرداخته ایم.

 

هر یک از داوطلبان مجازند که حداکثر 5 بار فرم ثبت نام خود را ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ کنند.

 

 

ویرایش ثبت نام دکتری ۱۴۰۱ | زمان ثبت نام

از اولین روز درنظر گرفته شده برای ثبت نام تا ساعت 24 آخرین روز، داوطلبان می‌توانند فرم ثبت نام را دریافت و پس از رفع اشکالات، آن را دوباره در سامانه سنجش بارگذاری کنند. زمان ثبت نام آزمون دکتری در تاریخ 2 آذر 99 شروع شد و تا تاریخ 9 آذر 99 متقاضیان می توانند اقدام به ثبت نام کنند.

 

زمان تمدید مهلت ثبت نام

معمولا پس از اتمام مهلت ثبت نام، تعدادی از داوطلبان هستند که به دلیل بی اطلاعی از زمان ثبت نام، موفق به نام نویسی و تکمیل فرم ثبت نام نمی‌شوند. به همین دلیل سازمان سنجش مهلت ثبت نام را برای مدت محدود تمدید می‌کند تا علاوه بر ثبت نام متقاضیان جدید، داوطلبانی که قبلا فرم را تکمیل کرده اند نیز فرصت اطلاعات ویرایش ثبت نام دکتری ۱۴۰۱ را داشته باشند.

 

زمان مهلت مجدد ثبت نام

چند ماه پس از زمان اولیه ثبت نام ازمون دکتری، سازمان سنجش برای آخرین بار فرصت مجددی را برای ثبت نام جاماندگان درنظر می‌گیرد و در این فرصت چند روزه، داوطلبانی که قبلا ثبت نام کرده اند، می‌توانند فرم ثبت نام را از سایت دریافت و اصلاح نمایند. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون

آخرین فرصت ویرایش ثبت نام دکتری ۱۴۰۱ حین دریافت کارت ورود به جلسه آزمون است. داوطلبان پس از دریافت کارت ورود به جلسه، چنانچه مغایرتی را مشاهده نمودند می‌بایست به سایت سنجش مراجعه و اصلاحات لازم را اعمال نمایند. لازم به ذکر است که  زمان دریافت کارت ورود به جلسه فقط امکان ویرایش بعضی از اطلاعات مثل معدل فارغ التحصیلی فراهم است. در صورتی که بر روی کارت ورود به جلسه در عکس، نوع سهمیه، جنسیت و … اطلاعات اشتباه درج شده باشد، داوطلب باید به باجه‌های رفع نقص مراجعه نماید.

داوطلبان آزمون دکتری که به تازگی از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند توجه داشته باشند که حین دریافت کارت ورود به جلسه حتما با دریافت فرم ثبت نام، معدل فارغ التحصیلی خود را اصلاح کنند.

 

 

 

نحوه ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

برای ویرایش فرم ثبت نام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه ازاد ۱۴۰۱ می‌بایست به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایید و مراحل زیر را ادامه دهید:

1️⃣ از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه “ دکتری تخصصی ” کلیک کنید.

2️⃣ از میان گزینه‌های موجود در صفحه دکتری تخصصی، لینک فعال “ ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دکتری (phd) سال 1401 ” را انتخاب کنید.

3️⃣ سپس از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه ” ویرایش اطلاعات ” کلیک کنید.

4️⃣ در مرحله بعدی بایستی شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام خود را که در زمان ثبت نام سامانه به شما ارائه داده است را درج کنید.

5️⃣ پس از این مراحل، فرم ثبت نام برای شما نمایش داده می‌شود که لازم است پس از اعمال تغییرات، ثبت نهایی را بزنید تا تغییرات اعمال شده ثبت شوند.

 

داوطلبانی که شماره پرونده و یا کدپیگیری ثبت نام خود را فراموش کرده اند، می‌توانند از طریق ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش این اطلاعات را بازیابی کنند.

 

 

مشاوره ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

✅ لازم است مجددا تاکید کنیم که، دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد که در تاریخ 31 شهریورماه 1401 فارغ التحصیل می‌شوند، باید در زمان دریافت کارت ورود به جلسه معدل فارغ التحصیلی خود را در فرم ثبت نام آزمون دکتری درج کنند.

✅ همانطورکه کمی بالاتر نیز گفته شد، امکان ویرایش برخی اطلاعات کارت ورود به جلسه فقط از طریق مراجعه حضوری به باجه های رفع نقص سازمان سنجش آموزش کشور فراهم است. اطلاعات قابل ویرایش ثبت نام دکتری ۱۴۰۱ در باجه های رفع نقص شامل جنسیت (بند 3)، معلوليت (بند 7)، زبان خارجی (بند 13) و اشکال در عکس داوطلب می‌باشند.

✅ داوطلبانی که پس از اتمام زمان دریافت کارت ورود به جلسه، متوجه اشتباهی در کارت ورود به جلسه خود شوند، تنها می‌توانند از طریق ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواست اصلاح کارت ورود به جلسه خود را داشته باشند.

 

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ویرایش ثبت نام دکتری ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

منبع: ویرایش ثبت نام آزمون دکتری





:: برچسب‌ها: ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: