ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱ در رشته های مختلفی در مقطع کاردانی و با در نظر گرفتن معدل مقطع دیپلم و در مقطع کارشناسی با در نظر گرفتن معدل مقطع کاردانی انجام می شود. متقاضیانی که علاقه مند به تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی هستند، می توانند با اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور علمی‌کاربردی در ورودی مهر و بهمن ماه 1401 و همینطور اطلاع از نحوه ثبت نام، اقدام به نام نویسی و انتخاب رشته کنند تا بتوانند در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود به تحصیل بپردازند. برای اطلاع از جزئیات ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1401 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ثبت‌نام دانشگاه علمی‌کاربردی مقطع کاردانی در تاریخ 1 تا 4 شهریور 1401تمدید شد.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱ سالانه دو بار یکبار برای جذب دانشجو برای نیمسال تحصیلی اول و یکبار برای جذب دانشجو برای نیمسال تحصیلی دوم انجام می شود. لازم است علاقه مندان برای انتخاب رشته های مورد علاقه خود، در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند و پس از دریافت دفترچه بدون کنکور دانشگاه علمی‌کاربردی مرتبط با ورودی مهر و یا بهمن ماه، اقدام به ثبت‌نام و انتخاب رشته نمایند. 

ملاک و معیار پذیرش بدون کنکور در دانشگاه های علمی کاربردی در هر مقطع، سوابق تحصیلی آن ها می باشد. به طوری که پذیرش دانشجویان در مقطع کاردانی به صورت بدون آزمون و بر اساس معدل مقطع دیپلم و در دوره کارشناسی ناپیوسته بر اساس معدل کاردانی انجام می شود. بنابراین می توان گفت هر کدام از داوطلبان که دارای سوابق تحصیلی بهتری باشند، در الویت پذیرش خواهند بود. 

داوطلبانی که دارای شرایط لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی هستند، می توانند بدون در نظر گرفتن رشته تحصیلی خود در مقطع متوسطه، اقدام به انتخاب رشته و ادامه تحصیل در این دانشگاه نمایند.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱

همانطور که اشاره شد، دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و در هر دو نیمسال مهر ماه و بهمن ماه، از میان علاقه مندان دانشجو جذب می کند.

در هر مرحله متقاضیان می توانند بدون در نظر گرفتن مدرک دیپلم خود، اقدام به انتخاب رشته مورد علاقه شان نمایند و به عبارتی محدودیتی در انتخاب رشته های تحصیلی غیرمرتبط برای داوطلبان وجود ندارد. در ادامه به زمان ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی 1401 در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه اشاره کرده ایم:

نیمسال اول – ورودی مهر ماه

رشته های بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی به صورت بدون آزمون ارائه می شوند؛ به همین دلیل داوطلبان برای تحصیل در رشته های ارائه شده در دانشگاه علمی کاربردی نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارند. ملاک و معیار پذیرش متقاضیان در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی معدل مقطع متوسطه و یا دوره کاردانی آن ها است. 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1401 از تاریخ 1 تا 4 شهریور می باشد.

نیمسال دوم – ورودی بهمن ماه

داوطلبانی که از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1401 در نیمسال تحصیلی اول جا مانده اند و یا به طور کلی تمایل دارند از ورودی بهمن ماه تحصیل خود را آغاز کنند، می توانند در تاریخ های اعلام شده مرتبط با این فرآیند مراحل ثبت‌نام خود را پیش ببرند.

تاکنون اخباری مبنی بر زمان ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه علمی‌کاربردی 1401 برای نیمسال تحصیلی دوم از سوی سایت سنجش منتشر نشده است؛ اما احتمال دارد این رویه مطابق سال های گذشته در اواسط آذر ماه انجام شود.

چنانچه زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1401 برای ورودی بهمن ماه از سوی سایت سنجش منتشر گردد، تاریخ دقیق را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1401

دانشگاه علمی کاربردی به منظور اطلاع رسانی جزئیات نام نویسی دفترچه‌ای را با عنوان دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی برای هر دو نیمسال تحصیلی همزمان با شروع ثبت‌نام این دوره ها منتشر می کند. دفترچه بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی منتشر شده در مهر ماه شامل اطلاعات مهمی از جمله زمان، نحوه، شرایط، مدارک، هزینه و لیست کد رشته محل های ارائه شده می باشد.

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه علمی‌کاربردی که در بهمن ماه منتشر می گردد، فقط شامل کد رشته های دانشگاه علمی کاربردی ارائه شده است چراکه پذیرش در این نیمسال بر اساس سوابق تحصیلی به صورت حضوری در محل دانشگاه صورت می گیرد.

دانلود دفترچه دوره کاردانی

در این قسمت از مقاله به منظور راهنمایی شما عزیزان لینک دانلود دفترچه‌های انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه علمی‌کاربردی در سال های گذشته را در مقطع کاردانی قرار داده ایم.

 

دانلود دفترچه دوره کارشناسی

برای دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته بدون آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی 1401 بر روی لینک های داخل جدول کلیک کنید.

 

رشته های دانشگاه علمی کاربردی

سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱ را در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه 1401 از طریق سایت “sanjesh.org” اعلام می کند. علاقه مندان به تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی باید ابتدا لیست رشته های ارائه شده در این دانشگاه را بررسی کنند و سپس اقدام به نام نویسی و انتخاب رشته نمایند. 

در جدول زیر برخی از مهم ترین رشته های ارائه شده در مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی را می توانید مشاهده کنید. برای اطلاع از لیست رشته­ های علمی کاربردی می­‌توانید به مقاله لیست رشته‌­های دانشگاه علمی کاربردی مراجعه فرمایید. 

کاردانی حرفه ای امور تعاون کاردانی حرفه ای طراحی لباس کاردانی فنی برق – برق صنعتی
کاردانی فنی صنایع غذایی – فراوری خشکبار کاردانی فنی مکانیک – تاسیسات مکانیکی ساختمان کاردانی فنی مکانیک – تاسیسات مکانیکی ساختمان
کاردانی فنی مکانیک خودرو کاردانی حرفه ای امور تعاون کاردانی فنی امور زراعی – تولید چغندر قند
کاردانی فنی امور زراعی – تولید گندم و جو کاردانی فنی آب و خاک – انتقال و توزیع آب کشاورزی کاردانی فنی باغبانی – تولید قارچ های خوراکی
کاردانی فنی باغبانی – تولید و فراوری زعفران کاردانی فنی گیاه پزشکی کاردانی فنی مکانیزاسیون کشاورزی

برای اطلاع از لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه مورد نظر خود لازم است دفترچه راهنمای ثبت نام در مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی 1401 را در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه دریافت و مطالعه نمایید.

در جدول زیر برخی از مهم ترین رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی را می توانید مشاهده کنید. برای اطلاع از لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه مورد نظر خود لازم است دفترچه راهنمای ثبت نام در مقطع کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی 1401 را در دو نیمسال مهر و بهمن ماه دریافت و مطالعه نمایید.

کارشناسی حرفه ای طراحی و الگوسازی پوشاک – لباس مهندسی فناوری الکترونیک صنعتی مهندسی فناوری کنترل – ابزار دقیق
مهندسی فناوری مکانیک خودرو مهندسی فناوری باغبانی – گل و گیاهان زینتی کارشناسی حرفه ای حسابداری – حسابداری مالی
کارشناسی حرفه ای روابط عمومی – الکترونیک کارشناسی حرفه ای مدیریت آموزش های شهروندی کارشناسی حرفه ای مدیریت تبلیغات فرهنگی
 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱

✅ مراجعه به سایت انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی ” sanjesh.org “

✅ دانلود دفترچه علمی کاربردی در مقطع مورد نظر خود و مطالعه کامل آن

✅ انتخاب کدرشته محل های مورد علاقه و یادداشت آن

✅ پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه علمی‌کاربردی و دریافت شماره سریال ۱۲ رقمی (کارشناسی 95.700 تومان و کاردانی 85.700 تومان)

✅ تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه علمی‌کاربردی 

✅دریافت کدپیگیری ثبت نام

 

 

راهنما تصویری

در ادامه راهنما تصویری مراحل را شرح داده ایم. برای ورد به سایت نام نویسی کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

لینک ورود به سایت ثبت‌نام دوره کاردانی علمی‌کاربردی در سایت سنجش لینک ورود به سایت ثبت‌نام دوره کارشناسی علمی‌کاربردی در سایت سنجش

1️⃣مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org و انتخاب بخش مربوط به جامع علمی کاربردی

2️⃣ بر روی عبارت ” ثبت‌ نام پذیرش دوره مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای(ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی- کاربردی مهر ماه سال 1401 ” کلیک کنید.

3️⃣ برو روی عبارت تایید و ادامه – گام بعدی کلیک کنید

4️⃣ در این مرحله ابتدا کارت اعتباری انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی را خریداری کرده و شماره سریال ثبت نام آن را در کارد زیر وارد کرده و به سوال تصادفی پاسخ داده و وارد سیستم می شوید

5️⃣ پس از تکمیل فرم انتخاب رشته و تایید نهایی، شماره پرونده و کد پیگیری خود را دریافت و ذخیره می کنید که در آینده به آن ها احتیاج خواهید داشت.

متقاضیان ورودی مهر ماه در مقطع کاردانی 30 انتخاب و مقطع کارشناسی 20 انتخاب می توانند داشته باشند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1401

تمامی داوطلبانی که در رشته های مختلف شامل نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش دارای مدرک دیپلم هستند، می تواند در مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی نام نویسی و انتخاب رشته کنند. همینطور لازم است اشاره کنیم که متقاضیان رشته های نظری نیازی به مدرک پیش دانشگاهی ندارند. 

علاقه مندان به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1401 در دو مقطع کاردانی و کارشناسی باید دارای شرایط ثبت نام علمی کاربردی عمومی و اختصاصی که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم، باشند.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام و یا دیگر ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 
  • عمل کردن به احکام عملی اسلام 
  • نداشتن دشمنی و کینه نسبت به جمهوری اسلامی ایران و احراز تغییر نظر در صورت داشتن سابقه دشمنی
  • عدم سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و نداشتن فساد اخلاقی
  • نداشتن هیچ گونه اعتیادی به مواد مخدر
  • نداشتن سابقه و خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل و یا در زمان اشتغال

شرایط اختصاصی مقطع کارشناسی ناپیوسته 

  • متقاضیان باید برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1401 در مقطع کارشناسی ناپیوسته، دارای مدرک کاردانی پیوسته و یا ناپیوسته و یا معادل آن باشند. 
  • افرادی که تا تاریخ 31 شهریور ماه 1401 فارغ التحصیل می شوند، می توانند در ثبت نام کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی شرکت کنند. 
  • داوطلبان سهمیه آزاد، مجاز هستند بدون در نظر گرفتن عنوان مدرک کاردانی، بر اساس علاقه مندی خود در هر کدام از رشته های تحصیلی ثبت نام کنند.
  • داوطلبانی که بدون توجه به مدرک تحصیلی کاردانی خود نام نویسی و انتخاب رشته می کنند، لازم است تمامی دروس پیشنیاز یا جبرانی رشته قبولی خود بگذارنند.
  • لازم است دانشجویان مقطع کاردانی که اقدام به ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی 1401 می نمایند، در صورت پذیرفته شدن، مدرک فارغ التحصیلی خود را به مراکز آموزشی مربوطه ارائه دهند. 
  • داوطلبان آقا باید حتما دارای کارت معافیت و یا پایان خدمت باشند.
  • متقاضیان لازم است دارای شرایط اختصاصی که ممکن است از سوی مراکز تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی مورد نظر آن ها اعلام شود نیز باشند.

شرایط اختصاصی مقطع کاردانی

  • متقاضیانی که مایل به انتخاب مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی هستند باید دارای دیپلم سه ساله نظام جدید (نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) یا دیپلم سه ساله نظام ترمی / سالی واحدی (نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) و یا دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه (چهارساله یا شش ساله نظری و فنی و حرفه ای) باشند.
  • برخورداری از توانایی جسمی لازم مرتبط با رشته انتخابی نیز از دیگر شرایط تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی است. 
  • متقاضیان لازم است دارای شرایط اختصاصی که ممکن است از سوی مراکز تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی مورد نظر آن ها اعلام شود نیز باشند.

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱

داوطلبانی که علاقه مند به ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی هستند، لازم است پیش از مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور، ابتدا مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام در مقطع کاردانی و کارشناسی را آماده کنند تا در هنگام درج اطلاعات لازم در فرم نام نویسی و انتخاب رشته علمی کاربردی دچار مشکل نشوند. 

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی هر ساله از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و از طریق دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی‌کاربردی اطلاع رسانی می گردد. در ادامه به اطلاعات و مدارک مورد نیاز برای تکمیل مراحل ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرده ایم :

1. اطلاعات فردی مورد نیاز 

  • کد ملی داوطلب
  • ملیت داوطلب
  • مذهب داوطلب
  • کد اتباع غیر ایرانی داوطلب
  • وضعیت جسمانی داوطلب
  • تلفن ثبت نام داوطلب
  • شماره تلفن همراه داوطلب
  • عکس 3 * 4 داوطلب
  • وضعیت نظام وظیفه برای داوطبان آقا

2. اطلاعات شناسنامه ای داوطلب

  • نام و نام خانوادگی داوطلب
  • شماره شناسنامه داوطلب
  • سال تولد داوطلب
  • سری و سریال شناسنامه داوطلب

3.اطلاعات سوابق تحصیلی مورد نیاز 

  • عنوان مدرک دیپلم / فوق دیپلم داوطلب
  • معدل کتبی مدرک دیپلم / فوق دیپلم داوطلب
  • تاریخ فارغ التحصیلی داوطلب

مدارک لازم پذیرش حضوری پذیرفته شدگان

علاوه بر مدارک فوق، متقاضیان باید در صورت پذیرفته شدن در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ، اقدام به ارائه برخی دیگر از مدارک خود نیز نمایند که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم:

  • دیپلم كامل متوسطه و یا گواهی آن برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه برای متقاضیان مقطع کاردانی
  • دیپلم نظام جدید آموزش متوسطه و یا گواهی پایان دوره سه ساله نظام جدید متقاضیان مقطع کاردانی
  • مدرک کاردانی برای متقاضیان مقطع کارشناسی
  • 6 قطعه عکس 3 * 4
  • اصل و کپی شناسنامه 
  • اصل و کپی کارت ملی
  • فرم تأییدیه معدل برای دسته ای از فارغ‌ التحصیلان که نتوانسته اند گواهی پایان تحصیلات دریافت کنند.
  • گواهی اشتغال به كار
  • مدرک نظام وظیفه برای داوطلبان آقا

 

 

پیگیری ثبت نام

چنانچه پس از درج اطلاعات و بارگذاری مدارک خود در سایت سنجش، به منظور ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی دو مقطع تحصیلی مهر و بهمن ماه، قصد پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی خود را داشتید، می توانید از طریق سایت جامع پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی‌کاربردی به نشانی اینترنتی ” uast.ac.ir ” اقدامات لازم را انجام دهید.

 

 

زمان اعلام نتایج

پس از گذشته یک بازه زمانی یک هفته تا ده روزه از اتمام مهلت ثبت نام بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱ به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنچش، نتایج نهایی نیز مجدد از طریق همین سایت به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” منتشر می گردد. داوطلبان پس از کسب قبولی در کد رشته محل انتخابیشان بایستی جهت تکمیل مراحل ثبت نام به صورت حضوری به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کنند. برای مشاهده اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه علمی کاربردی کلیک کنید.

 

 

مشاوره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1401 

پس از درج اطلاعات لازم و بارگذاری مدارک در سایت سازمان سنجش آموزش کشور و به منظور ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع تحصیلی مهر و بهمن ماه، می توانید برای پیگیری ثبت نام خود به سایت جامع پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی‌کاربردی به نشانی اینترنتی “uast.ac.ir ” مراجعه کنید.

در صورتی که برای تکمیل مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1401 نیازمند راهنمایی هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید و سوالات خود را از مجرب ترین کارشناسان تحصیلی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل جویا شوید.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور علمی‌کاربردی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

آخرین اخبار

14 تیرماه ۱۴۰۱: ثبت نام دوره کاردانی در سایت سنجش آغاز شد و تا ۲۱ تیر ماه ادامه خواهد داشت.

داوطلبان ابتدا به صورت کامل دفترچه راهنما را مطالعه و سپس کدرشته محل های انتخابی را استخراج کنند. پس از آن از سایت سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند.

 

سوالات متداول

ثبت نام بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی علمی‌کاربردی برای نیم سال اول و دوم در چه تاریخی است؟

تاریخ دقیق ثبت نام بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی دانشگاه علمی‌کاربردی برای نیمسال اول و دوم مشخص نیست اما به زمان تقریبی در متن مقاله اشاره کردیم.

ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه علمی‌کاربردی 1401 از طریق کدام سایت انجام می شود؟

تمامی مراحل ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesg.org” انجام می شود. 

چگونه می توان در سایت سازمان سنجش در نام نویسی بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی شرکت کرد؟

به نحوه نام نویسی بدون آزمون در دانشگاه علمی کاربردی در متن مقاله اشاره شده است.

منبع: ثبت نام علمی کاربردی





:: برچسب‌ها: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: