نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۱ چگونه است؟ مرحله تکمیل ظرفیت با هدف پرکردن صندلی های خالی دانشگاه های سراسری در دوره های مختلف روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و پیام نور انجام می شود. این مرحله فرصت مجددی را به داوطلبانی می دهد که از نتیجه قبولی خود رضایت ندارند و یا در کد رشته محلی موفق به کسب قبولی نشده اند. با این فرآیند مجدد فرصت خواهند داشت تا در کد رشته محل هایی که ظرفیت آن ها از طریق انتخاب رشته تکمیل نشده است، شانس خود را امتحان کنند. در ادامه پیرامون نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401 اطلاعاتی را آورده ایم.

منبع: نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۱

داوطلبانی که بر اساس دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت دارای شرایط لازم باشند، باید در زمان تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه های سراسری، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند و اقدامات لازم را برای ثبت نام و انتخاب رشته خود انجام دهند. در ادامه به منظور راهنمایی شما عزیزان، مراحل نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری را ارائه کرده ایم:

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس “sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ بر روی گزینه “سراسری” از منوی رنگی سمت راست کلیک کنید.

3️⃣ بر روی گزینه ” تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ” کلیک نمایید.

4️⃣ اطلاعات مورد نیاز را وارد نمایید تا وارد بخش ثبت نام تکمیل ظرفیت شوید.

5️⃣ مراحل انتخاب رشته تکمیل ظرفیت خود را انجام دهید.

6️⃣ در نهایت بر روی گزینه “تائید و ثبت نهایی” کلیک نمایید.

پس از اتمام مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری، معمولا نتایج پس از مدت زمان کوتاهی اعلام می شود تا پذیرفته شدگان بتوانند در ثبت نام نیمسال تحصیلی دانشگاه محل قبولی خود شرکت کنند.

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

تکمیل ظرفیت در واقع مرحله نهایی و آخر کنکور سراسری می باشد که در آن داوطلبانی که موفق به کسب قبولی در هیچ کد رشته محلی نشده اند، و یا از قبولی خود رضایت ندارند، می توانند مجدد شانس خود را برای ورود به دانشگاه های سراسری امتحان کنند.

تا پیش از سال 97، پس از اعلام نتایج نهایی شرکت کنندگان در جلسه آزمون منتظر برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت بودند تا اینگونه بتوانند در رشته هایی که ظرفیتشان تکمیل نشده است و دارای صندلی های خالی است، مجدد انتخاب رشته کنند و شانس خود را برای ورود به دانشگاه امتحان نمایند. سازمان سنجش نیز با انتشار دفترچه ای، کد رشته محل هایی که دارای ظرفیت خالی بودند را در اختیار متقاضیان قرار می داد. 

طی سال های اخیر شاهد عدم برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت برای دانشگاه های سراسری بوده ایم؛ اما در صورتی که امسال این مرحله برگزار شود، جزئیات کد رشته محل ها و شرایط شرکت در این مرحله، مجدد از سوی سازمان سنجش اعلام می شود و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. با برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت هم دانشگاه ها موفق به تکمیل ظرفیت رشته های خالی خود می شوند و هم داوطلبان فرصت دارند تا با انتخاب رشته از میان ظرفیت های خالی، فرصت مجددی را داشته باشند.

بنابراین در صورتی که سازمان سنجش موفق به دریافت مجوز از شورای سنجش و پذیرش دانشجو شود، امسال نیز شاهد برگزاری تکمیل ظرفیت خواهیم بود.

مشاوره نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

همانطور که در متن مقاله فوق اشاره کردیم، تکمیل ظرفیت کنکور سراسری برای آخرین بار در سال 96 برگزار شد و پس از آن یعنی در سال 97 به امروز شاهد حذف مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بوده ایم. اما با این حال نیز احتمال دارد امسال شاهد برگزاری این مرحله باشیم و برای مشخص شدن موضوع باید منتظر اطلاعیه ها و تصمیمات سازمان سنجش و شورای سنجش و پذیرش دانشجو باشیم.

در صورتی که در زمینه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ابهاماتی برایتان وجود دارد، می توانید پاسخ سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل دریافت کنید. برای ارتباط با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل می توانید از مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید و اخبار لحظه ای که در مورد تکمیل ظرفیت کنکور سراسری را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401 برگزار می شود؟

برگزاری و یا عدم برگزاری تکمیل‌ظرفیت کنکور سراسری 1401 مشخص نمی باشد و باید منتظر اطلاعیه های سازمان سنجش در این رابطه باشیم.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401 چگونه است؟

در متن مقاله فوق نحوه ثبت نام را به طور کامل آورده ایم

دفترچه تکمیل‌ظرفیت کنکور سراسری 1401 از چه طریقی منتشر می شود؟

دفترچه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود که شامل کد رشته محل های دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی و پیام نور می باشد.

منبع: نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت





:: برچسب‌ها: نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: