تغییر رشته با کارنامه سبز
نوشته شده توسط : دانتل

امکان تغییر رشته با کارنامه سبز برای تمامی داوطلبین سنجش که در انتخاب رشته کنکور سراسری شرکت کرده اند وجود دارد. چند روز بعد از اعلام نتایج کنکور، کارنامه ای به نام کارنامه سبز یا کارنامه محرمانه توسط سازمان سنجش منتشر می شود. کارنامه سبز حاوی اطلاعات قبولی در رشته محل هایی است که در اولویت های پایین تر توسط داوطلب انتخاب شده و در آنها قبول شده است. برای کسب اطلاعات بشتر در مورد کارنامه سبز کلیک کنید. اگر شما نیز از رشته محل قبولی خود رضایت کافی ندارید توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. در ادامه این مقاله به بررسی نحوه تغییر رشته با کارنامه سبز کنکور می پردازیم.

منبع: تغییر رشته با کارنامه سبز

تغییر رشته با کارنامه سبز 

سازمان سنجش هر پس بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور اقدام به انتشار کارنامه سبز می کند. در این کارنامه داوطلبان می توانند از دلیل عدم قبولیشان در رشته محل های بالاتر و احتمال قبولیشان در رشته محل های پایین تر که در زمان انتخاب رشته انتخاب کرده اند، اطلاعات دقیقی کسب نمایند. داوطلبان می توانند در صورت علاقه  و قبولی در رشته های محل پایین تر که شانش قبولی در آنها را داشتند اقدام به انتخاب رشته کنند. 

زمان و مهلت انتخاب رشته با کارنامه سبز

مهلت استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری توسط سازمان سنجش حدود یک هفته در نظر گرفته شده است. لذا لازم است داوطلبان هر چه سریعتر به سایت سنجش مراجعه کرده و کارنامه سبز خود را دریافت نمایند. در صورتی که دریافت کارنامه سبز خود مشکل دارید می توانید با کارشناسان دانتل تماس بگیرید و یا مقاله کارنامه سبز را مطالعه نمایید. 

 

چه کسانی امکان و شرایط انتقالی و تغییر رشته با کارنامه سبز کنکور را دارند ؟

اگر قصد انتقالی و تغییر رشته با کارنامه سبز را دارید، قبل از هر چیزی باید بدانید که در کدام از رشته محل دیگر موفق به کسب حد نصاب قبولی شده اید. 

برای آگاهی از قبولی در رشته محل دیگر کافی است که عدد موجود در ستون رتبه داوطلب را با عدد آخرین رتبه قبولی مقایسه کنید. در صورت کوچکتر و حتی مساوی بودن رتبه شما با رتبه آخرین نفر قبولی شما در آن رشته محل شانس قبولی داشتید.

اگر بعد از مشاهده کارنامه کنکور سراسری خود نسبت به نتیجه اعلام شده و محل قبولی خود اعتراضی داشتید، می توانید نسبت به نتیجه کسب شده در نتایج کنکور خود اعتراض نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری کلیک کنید و یا می توانید با کارشناسان دانتل تماس بگیرید. 

 

نحوه تغییر رشته با کارنامه سبز 

در صورتی که داوطلبان شرایط انتقالی و یا تغییر رشته با کارنامه سبز کنکور را که در کمی قبل توضیح داده شده است، را دارا باشند می توانند به دو روش اقدام نمایند

استفاده از سیستم بررسی اشتباه در انتخاب رشته سازمان سنجش و تقاضای بررسی مجدد

اگر به دلیل اشتباه در انتخاب رشته خود در رشته محلی که علاقه ای به قبولی در آن را ندارید قبول شده اید. و رشته محل مورد علاقه شما در اولویت های انتخابی پایین تر قرار می دارد می توانید درخواست بررسی اولویت بعدی را بدهید. 

مراجعه به دانشگاه مقصد 

در این روش داوطلبان باید ابتدا در دانشگاه قبولی خود ثبت نام کرده و در کنار تحصیل به دانشگاه مقصد مراجعه و درخواست خود را با استفاده از مدارک کارنامه نهایی اعلام کنند. در این روش چنان چه دانشگاه مقصد دارای ظرفیت باشد، با درخواست فرد موافقت شده و از ترم بعد داوطلب در دانشگاه مقصد شروع به تحصیل می کند و واحد های عمومی و پایه در دانشگاه مقصد تطبیق می خورد.

بیشتر بخوانید : اشتباه در انتخاب رشته کنکور 

 

خدمات مرکز مشاوره تصحیلی دانتل

داوطلبین کنکور می توانند برای دریافت کارنامه سبز کنکور خود و نحوه تغییر رشته با کارنامه سبز از کارشناسان مرکز دانتل کمک بگیرند و از خدمات مشاوره تلفنی دانتل در هر جایی که هستند بهره مند شوند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتقالی و تغییر رشته با کارنامه سبز می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

زمان انتشار کارنامه سبز کنکور سراسری چه موقعی است ؟

معمولا یک الی دو هفته بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور منتشر می شود. 

برای دریافت کارنامه سبز به چه اطلاعاتی نیاز است ؟

داوطلبان با استفاده از شماره پرونده و شماره داوطلبی خود می توانند کارنامه سبز را دریافت نمایند.

منبع: تغییر رشته با کارنامه سبز





:: برچسب‌ها: تغییر رشته با کارنامه سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: