مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی
نوشته شده توسط : دانتل

مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی ممکن است برای برخی از داوطلبان که متقاضی شرکت در کنکور سراسری هستند رخ بدهد. در سال های اخیر یکی از مدارک لازم برای ثبت نام در کنکور سراسری کد سوابق تحصیلی 16 رقمی می باشد. داوطلبان با مراجعه به سایت دیپ کد می توانند کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند. ممکن است برخی از داوطلبان در زمان دریافت قادر به دریافت کد نباشند. از همین در ادامه مقاله به دریافت راه حل برای مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی خواهیم پرداخت.

منبع: مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی

مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی

دریافت کد سوابق تحصیلی برای دانش آموزان متقاضی شرکت در آزمون سراسری می باشد. با ورود این کد تمامی اطلاعات و نمره داوطلبان نشان داده می شود. کسانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند باید کد سوابق تحصیلی را در زمان ثبت نام کنکور وارد کنند تا تاثیر سوابق تحصیلی برایشان اعمال شود. در صورت وارد نکردن کد سوابق تحصیلی، کنکور داوطلب در هر مرحله از آزمون لغو می شود حتی اگر در کنکور پذیرفته شوند.

مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی ممکن برای برخی از داوطلبان ایجاد شود و قادر به اخذ این کد نباشند. داوطلبان برای دریافت کد به جز سایت دیپ کد می توانند از راه های مختلف دیگری کد خود را دریافت کنند. 

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی

داوطلبان کنکور سراسری می توانند برای دریافت کد سوابق تحصیلی به سایت دیپ کد به نشانی dipcode.medu.ir مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی نمایند.

1️⃣ به سایت کد سوابق تحصیلی دیپ کد به نشانی dipcode.medu.ir مراجعه کنید.

2️⃣ دو گزینه ” ثبت نام دانش آموز ایرانی ” و ” ثبت نام دانش آموز اتباع ” وجود دارد اگر دانش آموز ایرانی هستید بر روی گزینه ” ثبت نام دانش آموز ایرانی ” کلیک کنید در غیر این صورت باید گزینه ” ثبت نام دانش آموز اتباع ” را انتخاب نمایید.

3️⃣ کد ملی و شماره تلفن همراه را وارد و پس از وارد کردن عبارت امنیتی روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

4️⃣ پس از این مراحل، سامانه نام کاربری و رمز عبور را به شماره تلفن وارد شده توسط شما ارسال خواهد کرد.

5️⃣ برای استفاده از امکانات سامانه باید مجدد به صفحه اول برگشته و بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید.

6️⃣ پس از ورود به سامانه در پایین صفحه بر روی گزینه ” برای مشاهده سوابق و دریافت کد سوابق تحصیلی ” کلیک نمایید.

7️⃣ مرحله بعد شامل کد دانش آموزی، کد منطقه، کد مقطع و تاریخ تولد می شود. نیاز به دقت بالا و وارد کردن صحیح اطلاعات می باشد.

8️⃣ در ادامه وارد صفحه ای می شوید که اطلاعات شما را به صورت کامل و ثبت شده نشان می دهد. در صورت اطمینان از درستی اطلاعات بر روی گزینه ” تایید اطلاعات ” کلیک نمایید.

داوطلبان نظام جدید که امتحانات نهایی را نداده اند فقط می توانند اطلاعات فردی خود را مشاهده نمایند اما در صورت شرکت در امتحانات پایه دوازدهم می توانند کلیه نمرات خود را مشاهده کنید. با تایید اطلاعات کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنید.

راهکار مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی

یکی از موارد که اغلب داوطلبان با آن مواجه می شوند پیام اخطار در زمان ثبت‌نام در سایت می باشد. طبق تصویر زیر چنانچه پیام اخطار ” شماره همراه ثبت نامی با شماره همراه مندرج در سامانه مغایرت دارد. لطفا به همراه مدارک هویتی به مدرسه مراجعه نمایید. ” را مشاهده کردید شما قادر به نام نویسی در سایت نمی باشید.

در این صورت شما باید مدرسه محل تحصیل خود را باید مراجعه کرده و اطلاعات خود را بروزرسانی کنید. البته می توانید از روش‌های دیگر مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی را حل کنید. در ادامه به بررسی این راهکار ها خواهیم پرداخت.

دریافت کد سوابق تحصیلی از طریق مدرسه یا آموزش و پرورش

تمامی اطلاعات همه دانش آموزان در آموزش و پرورش موجود می باشد و داوطلبانی که مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد را دارند می توانند با مراجعه به آموزش و پرورش محل سکونت خود این کد را از کارشناسان مربوطه دریافت کنند. 

البته داوطلب به مدرسه محل تحصیل خود نیر می تواند مراجعه کرده و با بروزرسانی اطلاعات خود این کد را دریافت کرده و در سایت دیپ کد ثبت نام نماید.

 

 

دریافت کد از طریق سایت سنجش

 امکان دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم نظام جدید و یا دیپلم و پیش دانشگاهی داوطلبان نظام قدیم فراهم می باشد. دانش آموزان پایه دوازدهمی که مشکل در دیافت کد سوابق تحصیلی خود را در زمان ثبت نام کنکور سراسری از سایت دیپ کد دریافت نمایند می توانند از سایت سنجش اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی کنند.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.

2️⃣ بر روی گزینه “سراسری” از منو رنگی سمت راست کلیک کنید.

3️⃣ بر روی لینک فعال “ سوابق تحصیلی دانش آموزان – وضعیت نمرات ارسالی از آموزش و پرورش ” کلیک کنید.

4️⃣ در صفحه جدید سه کادر مشاهده می کنید که باید اطلاعات خواسته شده توسط یکی از این کادرها را پر نمایید.

5️⃣ در این صحفه می توانید کد سوابق تحصیلی را دریافت کنید.

مشاوره ثبت نام کنکور

در سال های اخیر با تاثیر سوابق تحصیلی در نمره کنکور آموزش و پرورش کد سوابق تحصیلی را ایجاد کرد. تمامی داوطلبان باید پیش از ثبت نام در کنکور سراسری این کد را دریافت کنند. البته به جز این کد داوطلبان مدارک دیگری را نیز برای ثبت نام در کنکور سراسری لازم خواهند داشت. برای اطلاع از تمامی مدارک مورد نیاز می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات در زمینه دریافت کد سوابق تحصیلی با کارشناسان مرکز مشاوره دانتل در ارتباط باشید. برای حل هرگونه مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی با کارشناسان مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و سوالات خود را از کارشناسان این مجموعه بپرسید. 

 

بخوانید: ثبت نام کنکور 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکل دریافت کد سوابق تحصیلی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا راهی برای حل مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی وجود دارد؟

بله داوطلبان راهکارهای دیگری به جز دریافت کد از سوابق تحصیلی وجود دارد.

برای دریافت کد سوابق تحصیلی نیاز به چه اطلاعاتی داریم؟

کد منطقه، کد دانش آموزی، تاریخ تولد و … (در این مقاله اطلاعات مذکور ارائه شده است)

آیا امکان دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت سنجش امکان پذیر می باشد؟

بله، دانش آموزان پایه دوازدهم می توانند با ورود به این سایت کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند

منبع: مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی





:: برچسب‌ها: مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: