دریافت کد دانش آموزی
نوشته شده توسط : دانتل

دریافت کد دانش آموزی کنکور سراسری ۱۴۰۲ چگونه است؟ یکی از شرایط شرکت در آزمون کنکور سراسری، وارد کردن کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی در فرم ثبت نام کنکور سراسری است که لازمه دریافت این کد از سایت سازمان جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها، وارد کردن شماره دانش‌آموزی می‌باشد. داوطلبانی که شماره دانش آموزی خود را فراموش کرده و بدان دسترسی ندارند، در صورتی که حداقل یکبار در کنکور سراسری شرکت کرده باشند، می‌توانند نسبت به بازیابی کد دانش آموزشی خود اقدام کنند. در ادامه این مقاله به دریافت کد دانش آموزی با کد ملی می‌پردازیم. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 منبع: دریافت کد دانش آموزی

دریافت کد دانش آموزی

هر دانش آموزی شاغل به تحصیل در مدارس زیرمجموعه آموزش و پرورش دارای یک شماره مشخص کننده است. اطلاعات دانش آموزان در آموزش و پرورش ثبت شده است. مواردی همچون امتحانات نهایی، دریافت کد سوابق تحصیلی و انجام بسیاری از کارهای اداری آموزش و پروش نیاز به پرونده شخصی برای هر دانش آموز دارد.

علاوه بر بایگانی مدرسه، اطلاعات دانش آموزان در سازمان آموزش و پرورش منطقه تحصیلی ثبت می‌شود تا شناخت دانش آموزان راحت صورت پذیرد. همچنین انجام کارهای اداری دانش آموزان بوسیله کد دانش آموزی صورت می‌پذیرد.

 

 

 

کاربرد شماره دانش آموزی

داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم در رشته‌های نظری علوم تجربی، ریاضی و علوم انسانی هستند و مدرک دیپلم خود را از سال 84 به بعد و مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 91 به بعد دریافت کرده اند، مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق‌ تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری به نشانی اینترنتی ” dipcode.medu.ir ” می‌باشند. کد سوابق تحصیلی اطلاعات و ریز نمرات دروس داوطلبان را در اختیار سازمان سنجش قرار می‌دهد.

داوطلبان نظام جدید نیز با توجه به حذف دوره پیش دانشگاهی می‌توانند، کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را از طریق همین سایت دریافت کنند. فقط داوطلبان باید توجه داشته باشند که دریافت کد سوابق تحصیلی مشروط به وارد کردن اطلاعاتی همچون شماره دانش آموزی می‌باشد.

کد دانش آموزی را به 2 روش می توان دریافت کرد:

1️⃣ از طریق مدرک و کارنامه دیپلم و یا پیش دانشگاهی که در قسمت بالای آن نوشته شده است 

2️⃣ در صورتی که قبلا در کنکور سراسری ثبت نام کرده باشید و اطلاعات شما در سازمان سنجش موجود باشد می‌توانید از طریق سامانه مشاهده سوابق تحصیلی سنجش، نسبت به بازیابی شماره دانش‌آموزی به کمک وارد کردن شماره ملی اقدام کنید.

 

بخوانید:دریافت  کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور

 

 

نحوه دریافت کد دانش آموزی از سایت سازمان سنجش

داوطلبانی که در سال های قبل در کنکور سراسری ثبت نام کرده اند اطلاعات آن ها در سایت سازمان سنجش ذخیره شده از این رو متقاضیان با استفاده از سامانه مشاهده اطلاعات سوابق تحصیلی دانش آموزان می توانند کد دانش آموزی خود را از طریق این سامانه دریافت کنند. برای دریافت شماره دانش‌اموزی کافیست مراحل زیر را انجام دهید.

✅ به سایت سازمان سنجش sanjesh.org مراجعه کنید

✅ از منوی سمت راست گزینه سراسری را انتخاب کنید

✅ بر روی لینک سامانه مشاهده اطلاعات سوابق تحصیلی دانش آموزان کلیک کنید

 





:: برچسب‌ها: دریافت کد دانش آموزی ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: