مشکل آپلود عکس در ثبت نام کنکور ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

مشکل آپلود عکس داوطلبی در ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ ممکن است برای بسیاری از داوطلبان که قصد ثبت نام در کنکور سراسری را دارند، به وجود آید. تمامی مراحل ثبت نام و نام نویسی در کنکور سراسری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی “sanjesh.org” انجام می شود. یکی از مراحل نام نویسی در این آزمون آپلود عکس داوطلب با مشخصاتی که از سوی سازمان سنجش تعیین شده است، می باشد. عکس داوطلب بر روی برگه ثبت نام کنکور سراسری و کارت ورود به جلسه این آزمون درج می گردد و در جهت شناسایی چهره داوطلب کاربرد دارد. بنابراین بسیار مهم می باشد که به درستی در سامانه بارگذاری شود. در صورتی که در آپلود عکس در ثبت نام کنکور 1401 به مشکل خورده اید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

منبع: مشکل آپلود عکس در ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

مشکل آپلود عکس در ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

کنکور سراسری از آزمون های برگزار شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور می باشد که علاقه مندان به نام نویسی در آن باید در تاریخ های اعلام شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور به پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” مراجعه کنند و مراحل ثبت نام خود را طی کنند.

یکی از این مراحل ثبت نام آپلود عکس داوطلب در سامانه است. سازمان سنجش آموزش کشور برای عکسی که داوطلب قصد بارگذاری آن را دارد، مشخصاتی تعیین کرده است که متقاضیان باید مطابق با همان عکس خود را بارگذاری نمایند.  برای اطلاع از دیگر مدارک ثبت‌نام مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

 

سایز عکس داوطلبی کنکور

برخی از داوطلبان مشکل آپلود عکس داوطلبی ثبت نام کنکور دارند. عکسی که متقاضیان انتخاب می کنند باید دارای مشخصات زیر به طور همزمان باشد تا بارگذاری آن امکان پذیر شود.

✅ یک عكس با ابعاد 4×3 يا 4×6

✅ تمام رخ

✅ کاملا واضح

✅ بدون اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه

✅ عكس گرفته شده در سال جاری و جدید

✅ رنگی و با زمينه سفيد

✅ بدون حاشيه های اضافی

✅ با حداکثر حجم 400×300 و حداقل 300×200 پيكسل

✅ حداكثر 70 كيلوبايت

✅ در قالب JPG 

بخوانید: راهنما ثبت نام کنکور

چه زمانی در آپلود عکس کنکور سراسری مشکل ایجاد می شود

در صورتی که داوطلب عکسی را انتخاب نماید که دارای شرایط فوق نباشد، آپلود عکس کنکور سراسری با مشکل مواجه می شود. لازم است متقاضیان در نظر داشته باشند که رعایت نکردن حتی یکی از موارد فوق نیز سبب بروز مشکل آپلود عکس کنکور سراسری خواهد شد.

به عنوان مثال اگر داوطلب عکس بی کیفیتی را انتخاب کند، نمی تواند آن را در سامانه بارگذاری نماید؛ چون سایت اجازه آپلود آن را نمی دهد. یا در صورتی که عکس داوطلب دارای حجم و اندازه متقاوت با اندازه های مشخص شده باشد، امکان بارگذاری آن وجود نخواهد داشت.

از سویی دیگر اسکن عکس باید از خود عکس داوطلب تهیه شود و تهیه اسکن از روی کارت ملی، شناسنامه و دیگر مدارک مورد تایید سازمان سنجش مورد قبولی نمی باشد. همینطور داوطلبان خانم باید یک عکس باحجاب که صورت آن ها کاملا مشخص باشد را انتخاب نمایند.

چگونه مشخصات عکس داوطلبی کنکور را درست کنم

در صورتی که مشخصات عکسی که انتخاب کرده اید مطابق با آنچه که سازمان سنجش گفته است، نمی باشد؛ می توانید مطابق با مراحل زیر در جهت ویرایش مشخصات و رفع مشکل آپلود عکس ثبت نام کنکور اقدام نمایید. 

1️⃣ برنامه فوتوشاپ (photoshop) را اجرا نمایید.

2️⃣ از منوی file بر روی گزینه open کلیک کنید.

3️⃣ عکس موردنظرتان را انتخاب کنید تا در برنامه فوتوشاپ نمایش داده شود. (عکسی که انتخاب می کنید یک عکس با ابعاد 4×3 يا 4×6، تمام رخ، کاملا واضح، بدون اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه، جدید، رنگی و با زمينه سفيد و بدون حاشيه های اضافی باشد.)

4️⃣ حال از منوی image بر روی گزینه image size کلیک کنید و ابعاد عکس را تنظیم کنید.

5️⃣ resolotion عکس را کم کنید و در نهایت آن را با حداکثر حجم 400×300 و حداقل 300×200 پيكسل ذخیره نمایید.

6️⃣ در در نهایت به کمک گزینه save as در منوی file، عکس را با فرمت JPG ذخیره کنید. 

آپلود عکس اشتباه در ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

آپلود عکس درست در سایت ثبت نام کنکور بسیار حائز اهمیت می باشد. در صورتی که متقاضیان عکس اشتباهی را در سامانه بارگذای کنند؛ ممکن است برای شرکت در جلسه کنکور و یا پذیرش در دانشگاه با مشکل مواجه شوند.

عکس داوطلبان بر روی کارت ورود به جلسه آن ها درج می شود و از آن به عنوان تشخیص چهره داوطلبان استفاده می شود. در صورتی که کارت ورود به جلسه کنکور سراسری عکس نداشته باشد و یا عکس مندرج بر آن با چهره او همخوانی نداشته باشد؛ از ورود او به جلسه امتحان ممانعت به عمل می آید. 

مشاوره عکس داوطلبی آزمون سراسری 1402

آپلود عکس در ثبت نام کنکور سراسری از مهم ترین مراحل نام نویسی در این آزمون می باشد. متقاضیانی که عکس خود را به اشتباه در سامانه بارگذاری کرده اند، می توانند در مهلت های اعلام شده توسط سازمان سنجش، نسبت به ویرایش آن اقدام کنند.

متقاضیان برای ویرایش عکس ثبت نام کنکور سراسری باید با به همراه داشتن دو قطعه عکس 4*3 به باجه های رفع نقص مستقر در مراکز استان ها مراجعه کنند و عکسی که به اشتباه در سامانه بارگذاری کرده اند را اصلاح نمایند. لازم است اشاره کنیم آدرس باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری همزمان با انتشار کارت ورود به جلسه از طریق سایت سنجش اعلام می شود.

شما عزیزان می توانید در خصوص دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون مشکل آپلود عکس در ثبت نام کنکور با مشاوران مجرب مرکز مشاوره دانتل از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی در ارتباط باشید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکل آپلود عکس در ثبت نام کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

عکس بارگذاری شده در سایت سنجش باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

در متن مقاله فوق به مشخصات کاملی که متقاضیان باید مطابق با آن عکس مورد نظر خود را در سامانه بارگذاری کنند، اشاره کرده ایم.

متقاضیان چگونه می توانند مشکل آپلود عکس داوطلبی در ثبت نام کنکور را حل کنند؟

متقاضیان می توانند برای ویرایش عکس جهت آپلود در سایت سنجش، از برنامه فوتوشاپ استفاده کنند.

نحوه آپلود عکس در ثبت نام کنکور در سایت سنجش چگونه است؟

متقاضیان برای آپلود عکس در سایت سنحش می توانند ابتدا بر روی گزینه browse کلیک نمایند و پس از انتخاب عکس مورد نظر آن را در سامانه بارگذاری نمایند. 

منبع: مشکل آپلود عکس در ثبت نام کنکور ۱۴۰۲





:: برچسب‌ها: مشکل آپلود عکس در ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: