منابع کنکور زبان خارجی ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

منابع کنکور زبان خارجی 1402 از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود. تمامی داوطلبانی که می خواهند در کنکور سراسری زبان 1402 شرکت کنند، لازم است برای موفقیت در این آزمون حتما با برنامه ریزی مطالعه کنند. یکی از لازمه های یک برنامه ریزی دقیق و منسجم، اطلاع از منابع درسی و منابع مطالعاتی برای کنکور سراسری است. در واقع داوطلبان می توانند با تهیه منابع درسی نظام جدید، دروس مرتبط با پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم را مطالعه کنند و آمادگی خود را برای شرکت در جلسه این آزمون بالا ببرند. در ادامه با مشاوران دانتل همراه ما باشید تا با منابع کنکور زبان خارجه 1402 آشنا شویم.

منبع: منابع کنکور زبان خارجی ۱۴۰۱

منابع کنکور زبان خارجی ۱۴۰۲

کنکور زبان از زیرگروه های آزمایشی کنکور سراسری می باشد که متقاضیان می توانند در کنار شرکت در یکی از زیرگروه های اصلی، در این زیرگروه شناور نیز شرکت کنند. بسیاری از دانشگاه ها در رشته های کنکور زبان به صورت بدون کنکور دانشجو جذب می کنند؛ اما اگر به دنبال این هستید که در رشته های پرطرفدار این رشته وارد دانشگاه های معتبر شوید، لازم است که در کنکور زبان رتبه و تراز مناسبی را کسب کنید.

افرادی که علاقه مند به تحصیل در رشته های پرطرفدار کنکور زبان در دانشگاه های مطرح کشور هستند، برای کسب تسلط بالا جهت پاسخ دهی به سوالات این آزمون، لازم است که از کتاب های کمک آموزشی و بهترین منابع کنکور زبان ۱۴۰۲ استفاده کنند.

اطلاع از منابع و همینطور کتاب های کمک آموزشی مناسب، برای موفقیت در کنکور سراسری زبان بسیار مهم است؛ از همین رو در ادامه تصمیم گرفتیم ضمن ارائه منابع کنکور سراسری زبان 1402 که سازمان سنجش معرفی کرده است، کتاب های کمک آموزشی معتبر موجود در بازار را نیز برای شما عزیزان معرفی کنیم.

منابع دروس عمومی کنکور سراسری زبان خارجی 

اگر قصد شرکت در کنکور سراسری زبان خارجی را دارید، فقط کافی است که تمرکز خود را بر روی دروس تخصصی بگذارید، چراکه از دروس عمومی در این آزمون سوالی طراحی نمی شود و سنجش آن ها بر اساس سوابق تحصیلی شرکت کنندگان خواهد بود.

با تغییراتی که در روند برگزاری کنکور سراسری به 40 درصد، شاهد حذف دروس عمومی از کنکور سراسری زبان خارجی نیز خواهیم بود. 

اگر از متقاضیان آزمون سراسری زبان خارجی 1402 هستید، نیازی نیست برای دروس عمومی منابع کنکور زبان 1402 را تهیه کنید و فقط کافی است که آمادگی خود را برای پاسخگویی به سوالات دروس تخصصی بالا ببرید.

منابع کنکور زبان خارجی 1402 – کتاب های کمک آموزشی

سازمان سنجش آموزش کشور صرفا منابع و سرفصل های امتحانی مرتبط با کتاب های درسی را برای دانش آموزان مشخص می کند. در واقع سازمان سنجش در این اطلاعیه، به کتاب های درسی می پردازد که طراحان از آن ها سوال طرح می کنند.

تسلط بر کتاب های درسی و مطالعه آن ها برای موفقیت در کنکور سراسری زبان خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما شما برای بررسی موشکافانه هر مبحث و حل تست های تشریحی و تستی برای آن نیاز به برخی کتاب های کمک آموزشی نیز خواهید داشت. در ادامه تعدادی از بهترین منابع کنکور زبان خارجی ۱۴۰۲ و کتاب های کمک آموزشی برای مطالعه سرفصل های امتحانی کنکور سراسری زبان خارجی را معرفی کرده ایم.

منابع کمک آموزشی دروس تخصصی

کنکور سراسری زبان دارای چهار زیر گروه آزمایشی می باشد که در هر یک از زیرگروه ها، ضریب دروس تخصصی با یکدیگر متفاوت است. دروس تخصصی در کنکور سراسری زبان خارجی دارای ضریب بالایی است و این به معنای اهمیت بالای پاسخگویی به سوالات این بخش می باشد که مستلزم مطالعه منابع آزمون سراسری زبان 1402 با یک برنامه ریزی اصولی می باشد تا بتوان در این رقابت سنگین به نتیجه مطلوب دست یافت.

زبان انگلیسی

اگر علاقه مند به رشته زبان انگلیسی هستید، برای پاسخگویی به سوالات دروس تخصصی این آزمون لازم است که منابع کمک آموزشی زیر را برای هر یک از مباحث گرامر، واژگان، درک مطلب و … تهیه و مطالعه کنید. 

گرامر
  • کتاب گرامر تخصصی از انتشارات خیلی سبز به تالیف دکترعلیرضا جابری
  • Grammar In Use intermediate
واژگان
  • Essential Words for the Toefl
  • 504 (Mary Bromberg ) 
  • Vocabulary Builder جلد 1 و 2
  • English Idioms In Use (Felicity O’Dell)
  • Essential idioms in English (  Robert J. Dixon )
  • New bridging the gap از انتشارات سازمان سنجش
درک مطلب
  • کتاب درک مطلب به زبان ساده به تالیف دکتر شهاب اناری از انتشارات گاج
  • Longman Preparation Course for the TOEFL Test
  • Steps to understanding ( L.A. Hill – Oxford University Press )
منابع برای مطالعه تمامی مباحث
  • کتاب زبان تخصصی از انتشارات مبتکران  به تالیف شهاب اناری 
  • کتاب زبان تخصصی از انتشارات شبقره به تالیف رضا کیاسالار

زبان آلمانی

اگر علاقه مند به رشته زبان آلمانی هستید، برای پاسخگویی به سوالات دروس تخصصی این آزمون لازم است که منابع کنکور زبان آلمانی زیر را برای هر یک از مباحث گرامر، واژگان، درک مطلب و … تهیه و مطالعه کنید. 

گرامر
  • Übungsgrammatik für die Mittelstufe (مناسب داوطلبانی که ب2 را گذرانده اند. ) کتاب قرمز هوبر
  • Klipp und Klar: Ubungsgrammatik Grundstufe A1-B1
  • die gelbe aktuell (مناسب داوطلبانی که ب2 را گذرانده اند. ) کتاب زرد هوبر
واژگان
  • großes übungsbuch Wortschatz از  انتشارات هوبر 
  • Wortschatz und Grammatik B1  از انتشارات هوبر 
درک مطلب
  • Lesen und Schreiben B1 انتشارات هوبر 
  • 1000deutsche redensarten انتشارات Langenscheidt

زبان فرانسوی

اگر علاقه مند به رشته زبان فرانسوی هستید، برای پاسخگویی به سوالات دروس تخصصی این آزمون لازم است که منابع کنکور زبان فرانسوی ۱۴۰۲ زیر را برای هر یک از مباحث گرامر، واژگان، درک مطلب و … تهیه و مطالعه کنید. 

گرامر
  • Nouvelle Grammaire du Francais کتاب گرامر سوربُن –  
  • Grammaire en dialogues
واژگان
  • Vocabulaire progressif du francais
  • mots absolument essentiels en Francais 504-  انتشارات زبان مهر
درک مطلب
  • Comprehension Ecrite ( CLE انتشارات ) سطح 1 و 2 و 3 

اگر با هدف قبولی در رشته های ایتالیایی، اسپانیایی و … در کنکور سراسری زبان خارجی 1402 شرکت می کنید، لازم است توجه داشته باشید که برای این رشته ها سوالات زبان تخصصی طرح نمی شود.

مشاوره منابع کنکور زبان خارجی 1402

داوطلبانی که فقط در زیرگروه آزمایشی زبان خارجی و یا در کنار شرکت در یک زیرگروه اصلی در این آزمون نیز شرکت می کنند، در صورتی می توانند به رتبه و تراز بالایی دست پیدا کنند که با یک برنامه ریزی درست و منجسم، اقدام به مطالعه سرفصل های امتحانی این آزمون نمایند.

سرفصل های امتحانی کنکور سراسری زبان های خارجی از سوی سایت سنجش معرفی می شود که در این مقاله برای هر یک منابع کمک آموزشی مناسبی را نیز معرفی کردیم. شما عزیزان با توجه به منابع کنکور سراسری زبان ۱۴۰۲ قادر خواهید بود که آمادگی خود را برای شرکت در جلسه این آزمون بالا ببرید.

در صورتی که در زمینه انتخاب منابع مناسب برای مطالعه سرفصل های امتحانی کنکور سراسری زبان خارجی و همینطور برنامه ریزی درسی، نیازمند راهنمایی هستید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید و با برترین مشاوران تحصیلی در کشور در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه منابع کنکور زبان خارجی 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا منابع کنکور زبان خارجی 1402 برای داوطلبان نظام قدیم و داوطلبان نظام جدید با یکدیگر متفاوت است ؟

خیر، تمامی شرکت کنندگان در کنکور باید بر اساس منابع نظام جدید معرفی شده از سوی سازمان سنجش مطالعه کنند.

منابع کنکور از سوی چه سازمانی به داوطلبان اطلاع رسانی می شود ؟

منابع از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به داوطلبان این آزمون اطلاع رسانی می گردد.

آیا صرفا مطالعه منابع اعلام شده از سوی سایت سنجش کافی است ؟

خیر، بهتر است داوطلبان در کنار مطالعه منابع از کتاب های کمک آموزشی که فهم مطالب را ساده تر می کند و دارای تست های تالیفی و تست های مرتبط به کنکور زبان در سال های گذشته است نیز استفاده کنند.

منبع: منابع کنکور زبان خارجی ۱۴۰۱





:: برچسب‌ها: منابع کنکور زبان خارجی ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: