زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ از سوی سایت سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد اطلاع رسانی می شود. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و یا فارغ التحصیلان در این مقطع که می خواهند به صورت بدون آزمون وارد دانشگاه آزاد شوند، می توانند در صورت واجد الشرایط بودن، شانس خود را در پذیرش بدون کنکور نیز امتحان کنند. این مرحله در سال گذشته در اواخر فروردین ماه و بر اساس آئین نامه های استعداد درخشان وزارت علوم تعیین گردید. برای اطلاع از زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون آزاد 1402 در ادامه همراه ما باشید.

منبع: زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ 

داوطلبانی که بر اساس آئین نامه پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در مقطع دکترا دانشگاه ازاد، جزو اسامی استعداد درخشان هستند، می توانند با آغاز زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون آزاد 1402 مراحل نام نویسی و انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند.

تاکنون تاریخ ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 1402 اعلام نشده است؛ تاریخ ثبت‌نام دکترا سال گذشته در تاریخ 25 فروردین ماه آغاز شد و تا 9 اردیبهشت ماه نیز تمدید شد و ادامه داشت.

همزمان با آغاز نام نویسی، دفترچه راهنمای ثبت‌نام نیز از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر می گردد و متقاضیان می توانند با خرید کارت اعتباری نسبت به تکمیل فرم اینترنتی خود اقدام نمایند.

پیش بینی می شود ثبت‌نام سال جاری نیز در اواخر فروردین ماه انجام شود. در صورتی که زمان ثبت‌نام از طریق سایت ” azmoon.org ” اعلام شود، تاریخ دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نام نویسی دکترا بدون کنکور 1402

تمامی دانشجویان واجد الشرایط می توانند با مراجعه به سایت ثبت‌نام azmoon.org، ابتدا کارت اعتباری خود را تهیه کنند و سپس با ورود به سامانه در زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ و انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه و درخواستی خود اقدام نمایند. 

شرکت در پذیرش بدون کنکور دکترا بر اساس استعداد درخشان دانشگاه ازاد ، منافاتی با ثبت نام آزمون دکتری ندارد؛ به عبارتی متقاضیان می توانند هم در آزمون دکترا شرکت کنند و شانس خود را برای ورود به مقطع دکترا در دانشگاه های سراسری و ازاد امتحان کنند و هم می توانند در پذیرش بدون کنکور دکترا دانشگاه ازاد نام نویسی و شرکت نمایند.

موضوعی که مهم است این نکنه می باشد که متقاضیان باید در زمان های اعلام شده از سوی روابط عمومی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، اقدام به نام نویسی و انتخاب رشته در این مرحله نمایند و خارج از بازه تعیین شده به درخواست ها رسیدگی نمی گردد.

 

 

مشاوره زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون آزاد 1402

پس از به پایان رسیدن زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون آزاد 1402 ، اسامی پذیرفته شدگان در مرحله اول یعنی کسانی که به مرحله مصاحبه دعوت شده اند، از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می گردد.

افرادی که نام آن ها در میان افرادی است که دعوت به مرحله مصاحبه دکتری بدون آزمون شده اند، باید ابتدا هزینه شرکت در مصاحبه را با خرید کارت اعتباری پرداخت کنند و سپس اقدام به ثبت‌نام اینترنتی و بارگذاری مدارک لازم در سامانه مربوطه نمایند. 

لازم است اشاره کنیم که وزارت علوم زمینه ای را فراهم کرده است که داوطلبان مقطع دکترا که سوابق تحصیلی درخشانی دارند و جزو نفرات برتر کارشناسی ارشد هستند، به صورت بدون آزمون وارد دانشگاه های سراسری شوند.

پذیرش بدون آزمون دکترا در دانشگاه های سراسری به شیوه متفاوت تری از دانشگاه ازاد صورت می گیرد؛ به طوری که متقاضیان باید منتظر انتشار فراخوان از دانشگاه سراسری مورد نظر خود باشند و سپس به صورت جداگانه از طریق سایت های اختصاصی هر دانشگاه اقدام به تکمیل مراحل نام نویسی خود نمایند.

پذیرش در مقطع دکترا به صورت بدون کنکور در دانشگاه ازاد دارای طرفداران زیادی است؛ در صورتی که شما نیز واجد الشرایط هستید اما در این زمینه به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، می توانید برای دریافت راهنمایی و همینطور پاسخ سوالات بی جواب خود از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت دکتری بدون کنکور آزاد 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان دکتری بدون آزمون آزاد 1402 چه تاریخی می باشد؟

زمان ثبت‌نام معمولا در اواخر فروردین ماه و یا اوایل اردیبهشت ماه اعلام گردد.

آیا زمان ثبت نام تمدید نیز می شود؟

در سال های گذشته شاهد تمدید زمان ثبت نام بوده ایم؛ با این حال برای سال جاری باید منتظر اطلاعیه های مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد باشیم.

آیا ثبت نام مشکلی را برای شرکت در آزمون دکتری ایجاد می کند ؟

خیر، ثبت‌نام دکترا بدون آزمون منافاتی با ثبت نام آزمون دکترا ندارد.

منبع: زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد





:: برچسب‌ها: زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: