نوشته شده توسط : دانتل

شرایط ثبت نام با کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ همان شرایط ثبت نام در کنکور ورود به دانشگاه های سراسری می باشد. در سال های اخیر آزمون ورود به دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده است و در قالب یک آزمون برگزار می شود. به همین دلیل سازمان سنجش چند روز قبل و یا در زمان ثبت نام دفترچه‌ای را با عنوان دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری برای داوطلبان این آزمون در دانشگاه های سراسری و آزاد منتشر می کند. یکی از مندرجات این دفترچه، شرایط ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 140‌2 می باشد که اطلاع از آن حائز اهمیت است. در ادامه سعی کرده ایم جزئیات این شرایط را ارائه کنیم.

منبع: شرایط ثبت نام با کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

شرایط ثبت نام با کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

آزمون ورودی به دانشگاه های سراسری و آزاد فقط بر اساس دروس نظام جدید برگزار می شود و به عبارتی کنکور سراسری بر اساس دروس نظام قدیم حذف شده است. مطابق دفترچه ثبت‌نام شرایط شرکت در این آزمون، شرایط ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد نظام جدید می باشد.

شرایط ثبت نام با کنکور آزاد ۱۴۰۲ شامل دو دسته عمومی و اختصاصی می باشد. داوطلبان آقا و خانمی که دارای این دو دسته از شروط باشند، مجاز به ثبت نام در کنکور دانشگاه آزاد خواهند بود. در ادامه به شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه های سراسری و آزاد اشاره کرده ایم.

شرایط عمومی ثبت نام با کنکور آزاد 1402

شرایط عمومی ثبت نام با کنکور آزاد 1402 شامل موارد زیر می باشد.

❌ معتقد بودن به دین اسلام و یا یکی از ادیان تایید شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

❌ عدم خصومت و یا عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران

❌ نداشتن فساد اخلاقی

❌ مرتکب نشدن به کارهای خلاف قوانین شغلی و تحصیلی در مدت زمان تحصیل و یا اشتغال

❌ عدم سابقه عضویت در گروه های ضد انقلابی

❌ عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی ثبت نام با کنکور آزاد ۱۴۰۲

✅ داوطلبان باید دارای مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 در یکی از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و یا کاردانش باشند. دسته ای از داوطلبان که در حال تحصیل در مقطع دوازدهم هستند، باید تا تاریخ 31 شهریور 1402 مدرک خود را دریافت کنند.

✅ داوطلبانی که در نظام تحصیلی قدیم تحصیل کرده اند، باید مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم آموزش متوسطه یا مدرک کاردانی خود را ارائه دهند.

✅ متقاضی ثبت نام در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه آزاد، برای داشتن شرایط ثبت نام با کنکور آزاد ۱۴۰۲ نباید در حال تحصیل در دوره روزانه باشد. دانشجویان در حال تحصیل در دوره روزانه دانشگاه های سراسری بایستی تا حداکثر تاریخ 25 اسفند ماه ۱۴۰۲ از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند.

✅ داوطلبانی که در کنکور سراسری 142 مجاز به تحصیل در دوره های روزانه شده اند، می توانند برای ورود به دانشگاه آزاد در کنکور سراسری نام نویسی کنند.

✅ چنانچه داوطلبان جزو دانشجویان دوره نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه آزاد، نیمه حضوری، مجازی، ظرفیت مازاد و پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و… باشند می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل در کنکور سراسری شرکت کنند. (البته لازم است اشاره کنیم در صورتی که در کد رشته محل جدید دانشگاه ازاد پذیرفته شوند، باید قبل از ثبت نام در دانشگاه آزاد، از دانشگاه محل تحصیل قبلی خود انصراف دهند.)

 

 

داوطلبان فارغ التحصیل





:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام با کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 479

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: