مشاوره قبولی در آزمون دکتری
نوشته شده توسط : دانتل

مشاوره قبولی در آزمون دکتری با توجه به اهمیت این آزمون و برگزار شدن آن در دو مرحله آزمون کتبی و مرحله مصاحبه، بسیار حائز اهمیت می باشد. آزمون دکتری هر ساله در اسفند ماه به صورت هماهنگ برگزار می شود و متقاضیانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند، می توانند در این مرحله شرکت کنند. بر اساس آمار، هرساله تعداد متقاضیان آزمون دکتری رو به افزایش می‌باشد؛ بنابراین تمامی علاقه مندان برای اینکه بتوانند در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود در مقطع دکتری تحصیل کنند، لازم است که بر اساس برنامه‌ریزی اصولی و استانداری پیش بروند تا ضمن کسب رتبه و تراز مناسب در آزمون کتبی، آمادگی خود را برای شرکت در جلسه مصاحبه نیز بالا ببرند. دریافت مشاوره قبولی در آزمون دکتری از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل می تواند برای کسب این آمادگی به شما کمک کند.

منبع: مشاوره قبولی در آزمون دکتری

چگونه برای قبولی در آزمون دکتری برنامه ریزی کنیم؟
از جمله عواملی که در موفقیت در آزمون دکتری تاثیرگذار است، مطالعه کامل، دقیق و بی نقص منابع آزمون دکتری می باشد. ضمن اینکه در این میان، متقاضیان باید رزومه پژوهشی - آموزشی خود را پیش از شرکت کردن در جلسه مصاحبه دکتری نیز تکمیل کنند تا بتوانند در مرحله مصاحبه نیز عملکرد خوبی داشته باشند و امتیاز لازم را از هیئت داوران دریافت کنند.

پشت سر گذاشتن تمامی این مراحل نیازمند یک برنامه ریزی اصولی برای آزمون دکتری است. پذیرش در مرحله دکتری در دانشگاه‌های معتبر کمی سخت به نظر می رسد اما با یک برنامه ریزی درست و هوشمندانه و همینطور بهره مندی از توصیه های مشاوران خبره در زمینه آزمون دکتری، می توان آن را ساده کرد. شما عزیزان می توانید برای ارتباط با مجرب ترین مشاوران آزمون دکتری در مرکز مشاوره تحصیلی دانتل به صورت برقراری تماس تلفنی، از مشاوره قبولی در آزمون دکتری بهره مند شوید. در ادامه به موارد مهم جهت برنامه ریزی برای آزمون دکتری اشاره کرده‌ایم:

تعیین هدف
در اولین قدم از طرح ریزی یک برنامه مطالعاتی برای قبولی آزمون دکتری هدف خود را از تحصیل در این مقطع مشخص کنید. این پاسخ شماست که انگیزه ادامه دادن را به شما خواهد داد. 

همینطور لازم است که شیوه پذیرش خود را از میان دو شیوه آموزشی - پژوهشی و پژوهش محوز نیز مشخص کنید. در نظر داشته باشید که در شیوه آموزشی پژوهشی سهم آزمون کتبی 50 درصد اما در شیوه پژوهش محور سهم آزمون کتبی فقط 30 درصد می‌باشد.

از طریق دفترچه رشته های تحصیلی و دانشگاه های مورد نظر خود را بررسی کنید و حد نصاب دعوت شدگان به مصاحبه آن رشته ها و دانشگاه ها را جستجو نمایید تا اینگونه متوجه شوید مطالعه هر کدام از دروس و موضوعات به چه مدت زمانی نیاز دارد.

اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود را مشخص کنید تا بتوانید اینگونه دروسی که در بازه های زمانی مختلف باید مطالعه کنید را مشخص نمایید؛ اینکه در هر بازه زمانی چه دروسی باید مطالعه شود. در اهداف بلند مدت خود نیز حتما جمع بندی را در نظر بگیرید.

حتما بخوانید:   ثبت نام آزمون دکتری

مشاوره قبولی در آزمون دکتری | شناسایی منابع آزمون
برای قبولی در آزمون دکتری مطالعه دروس کارشناسی، دروس کارشناسی ارشد به همراه زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی حائز اهمیت است؛ یکی از مواردی که به موفقیت شما کمک می کند، تهیه منابع مطالعاتی مناسب برای مطالعه این سرفصل ها می‌باشد. 

سعی کنید برای هر کدام از دروس یک منبع اما در عین حال جامع و کامل تهیه کنید و بر روی همان یک منبع تمرکز کنید. برای بسیاری از متفاضیان آزمون دکتری، شناسایی منبع مطالعاتی مناسب چالش برانگیز است. شما عزیزان می توانید با استفاده از مشاوره تلفنی قبولی در آزمون دکتری مرکز مشاوره تحصیلی دانتل، از معتبرترین و جامع ترین منابع دکتری که رتبه های برتر در سال های گذشته از آن ها استفاده کرده اند، مطلع گردید.

توجه به ضرایب دروس
در نظر داشته باشید که یکی از فاکتورهای مهمی که باید در برنامه ریزی مطالعاتی برای کنکور سراسری در نظر گرفته شود، ضرایب دروس می باشد. در واقع اختصاص زمان بیشتر برای مطالعه دروس با ضریب بیشتر، به شما کمک می کند تا بتوانید رتبه و تراز خود را بهبود ببخشید و شانس بیشتری برای قبولی در آزمون دکتری داشته باشید.

دروس عمومی شامل زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی در این آزمون ضریبی برابر با 1 و دروس اختصاصی دارای ضریبی برابر با 4 دارند.

حتما بخوانید:  انتخاب رشته آزمون دکتری

بررسی و شناخت وضعیت خود
از موضوعات مهم در مشاوره قبولی در آزمون دکتری این است که برنامه ریزی که انجام می دهید بر اساس توانایی ها، علایق، نقاط قوت و ضعف شخصی شما باشد. توانایی خود را در دروس مختلف بسنجید و سعی کنید به صورت آگاهانه در جهت برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خود قدم بردارید.

مشاوره قبولی در آزمون دکتری | انتخاب رشته 
متقاضیانی که آزمون کتبی را پشت سر می گذارند و مجاز به انتخاب رشته می شوند، باید خود را برای انجام یک انتخاب رشته صحیح آماده کنند.

در این مرحله توصیه می شود که شرکت کنندگان در آزمون دکتری، علاوه بر مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری، از مشاوره قبولی در آزمون دکتری نیز بهره مند شوند تا بتوانند انتخاب رشته ای بی نقص داشته باشند. توجه به نکات زیر در انتخاب رشته دکتری نیز مهم است:

• متقاضیان حتما به دوره هایی که در آن مجاز به انتخاب رشته شده اند، توجه داشته باشند. کد رشته محل های دکتری در دوره های روزانه، بورس خارج از کشور، دوره های غیر روزانه شامل پیام نور، آزاد، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان ارائه می‌شود.

• داوطلبان طی این مرحله فقط مجاز به درج 50 کد رشته محل می باشند که لازم است آن ها را بر اساس علاقه مندی، گرایش در مقطع ارشد و ... الویت بندی کنند.

• پذیرش نهایی در مقطع دکتری بر اساس لیست انتخاب رشته و تراز آزمون داوطلب انجام می شود. پذیرفته شدگان طی این مرحله باید در مرحله مصاحبه شرکت کنند.

کسب آمادگی برای شرکت در مصاحبه دکتری 
اگر متقاضیان موفق به کسب رتبه و حد نصاب نمره دعوت به مصاحبه در الویت هایی که در فرم انتخاب رشته درج کرده باشند، شوند؛ دعوت به مصاحبه می‌شوند.

قبولی در مصاحبه دکتری نیازمند تسلط بر زبان انگلیسی، تسلط بر پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد و داشتن رزومه ای مناسب است.

مشاوره قبولی در آزمون دکتری
مشاوره قبولی در آزمون دکتری از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه کسب آمادگی برای شرکت در این آزمون، نحوه مطالعه سرفصل‌های امتحانی، کسب آمادگی برای شرکت در مرحله مصاحبه و ... بسیار متفاوت با دیگر آزمون‌ها می‌باشد. 

شما عزیزان می‌توانید با دریافت مشاوره تلفنی قبولی در آزمون دکتری از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل که سال‌ها در این زمینه فعالیت داشته‌اند، ضمن داشتن یک برنامه اصولی و هدفمند و کسب مهارت های لازم برای مطالعه سرفصل‌های امتحانی، می‌توانید رزومه خود را نیز برای شرکت در مرحله مصاحبه نیز آماده کنید تا در صورت کسب رتبه و تراز مناسب، برای شرکت کردن در مصاحبه آماده باشید و نتیجه عملکرد شما طی ماه‌ها مطالعه، قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه تان باشد.

در صورتی که مایل هستید برای دریافت مشاوره تخصصی با مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره دانتل در ارتباط باشید، می‌توانید از خدمات مشاوره تحصیلی دانتل تلفنی دانتل استفاده کنید. برای دریافت مشاوره می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید

منبع: مشاوره قبولی در آزمون دکتری





:: برچسب‌ها: مشاوره قبولی در آزمون دکتری ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: