سایت کد سوابق تحصیلی dipcode.medu.ir
نوشته شده توسط : دانتل

سایت کد سوابق تحصیلی دیپ کد dipcode.medu.ir برای دریافت کدسوابق جهت ثبت‌نام کنکور سراسری می باشد. متقاضیانی که دیپلم خود را از سال 84 به بعد و مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 91 به بعد دریافت کرده‌اند، می توانند از طریق آن اقدام به دریافت کدسوابق خود نمایند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتری از نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی از طریق سایت کد سوابق تحصیلی dipcode.medu.ir آشنا شویم.

منبع: سایت کد سوابق تحصیلی

سایت کد سوابق تحصیلی dipcode.medu.ir

دارندگان مدرک دیپلم برای مشاهده و دریافت کدسوابق باید به سایت کد سوابق تحصیلی به نشانی اینترنتی ” dipcode.medu.ir ” مراجعه کنند. داوطلبان ثبت نام در کنکور سراسری در صورتی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی باشند. باید همزمان با ثبت نام در یکی از بندهای فرم ثبت نام نیز کدسوابق خود را دریافت کرده و در سایت سنجش وارد کنند.

در واقع وقتی کاربران کد سوابق تحصیلی خود را در سایت سنجش وارد می‌کنند، تمامی اطلاعات تحصیلی آنها شامل ریز نمرات امتحانات نهایی دیپلم و پایه دوازدهم نظام جدید برای سازمان سنجش ارسال می گردد. میزان تاثیر سوابق تحصیلی برای داوطلب در کنکور سراسری با استفاه از این کد انجام می گیرد. 

 

 

زمان مراجعه به سایت دیپ کد dipcode.medu.ir

دسته ای از داوطلبان کنکور سراسری که دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی هستند، حتما باید در زمان ثبت نام کنکور سراسری اقدام به دریافت کدسوابق تحصیلی از طریق سایت دیپ کد dipcode.medu.ir نمایند. داوطلبان نظام جدید باید سوابق تحصیلی دیپلم و داوطلبان نظام قدیم نیز باید کدسوابق دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده و در فرم ثبت نامی خود درج نمایند.

داوطلبان پایه دوازدهم نیز همانند دیگر متقاضیان کنکور سراسری باید مطابق اطلاعیه مدارس خود، به سایت کد سوابق تحصیلی مراجعه کنند. کدسوابق خود را دریافت کرده و در زمان ثبت نام کنکور سراسری اقدام به درج کد سوابق تحصیلی خود در سایت سنجش نمایند.

مشمولان و غیرمشمولان دریافت کد سوابق تحصیلی

تمامی متقاضیان ثبت نام کنکور سراسری مشمول دریافت و اعمال سوابق تحصیلی نیستند؛ مشمولان دریافت سوابق تحصیلی از طریق سایت دیپ کد dipcode.medu.ir شامل موارد زیر می باشند:

✅ فارغ‌التحصیلان مقطع دیپلم در یکی از رشته‌های نظری ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی که پس از سال 1384 مدرک خود را دریافت کرده اند.

✅ داوطلبان نظام ترمی واحدی / سالی واحدی که مدرک پیش دانشگاهی را پس از سال 91 دریافت کرده اند.

✅ فارغ التحصیلان نظام جدید (6-3- 3) که مدرک خود را از سال 98 به بعد دریافت کرده اند.

❌متقاضیان با دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هستید، نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم نخواهید داشت.

❌داوطلبانی که به جای مدرک پیش دانشگاهی تصمیم به استفاده از مدرک کاردانی دارید و یا مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل از سال 91 دریافت کرده اید، نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی ندارند.

❌فارغ التحصیل رشته‌های نظری که دیپلم را قبل از سال 84 دریافت کرده‌اند، نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی ندارند.

❌فارغ‌التحصیلان رشته‌های غیر نظری که مدرک خود را از دانش سراهای تربیت معلم دریافت کرده اند، کدسوابق تحصیلی نیاز ندارند.

❌دیپلمه های تطبیقی مدارس غیر ایرانی مشمول دریافت کدسوابق از سایت کد سوابق تحصیلی نیستند. 

داوطلبانی که مدرک خود را سال 98 به بعد در شاخه فنی حرفهای و کار و دانش دریافت کرده‌اند، مشمول دریافت کدسوابق تحصیلی هستند. باید گزینه مرتبط با نوع دیپلم خود را نیز انتخاب کنند.

راهنمای دریافت از طریق سایت دیپ کد dipcode.medu.ir

داوطلبان ثبت نام کنکور، می‌توانند برای دریافت کدسوابق خود از طریق سایت کد سوابق تحصیلی dipcode.medu.ir اقدام کنند. اگر شما نیز از متقاضیان کنکور سراسری با دیپلم نظام جدید و یا با دیپلم نظام قدیم و مدرک پیش دانشگاهی هستید، می توانید مطابق با راهنمای تصویری زیر اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی خود نمایید.

1️⃣ به سامانه دیپ کد dipcode.medu.ir مراجعه کنید.

2️⃣پس از ورود به سایت دیپ کد بر روی لینک ” ثبت نام دانش آموز ایرانی ” کلیک نمایید.

3️⃣ جهت ورود به صفحه ثبت نام دانش آموز، اطلاعات ” کد ملی ” و ” شماره تلفن همراه ” خود را وارد کنید. سپس بر روی گزینه ” ورود ” کلیک نمایید.

4️⃣ پس از تکمیل مراحل ثبت نام، پیامی برای فرد نمایش ارسال می‌شود که نام کاربری که همان کد ملی است. رمز عبور که به شماره تلفن دانش آموز ارسال می‌شود، نمایش داده می شود.

5️⃣ از طریق صفحه اول سایت کد سوابق تحصیلی ، بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک کنید. “ کد ملی ” و ” رمز عبور ” را در کادرهای تعیین شده وارد کنید.

6️⃣ پیام خوشامد گویی برای شما نمایش داده می‌شود. بر روی گزینه “بستن” کلیک کرده تا وارد دیگر مراحل شوید.

7️⃣ برای دسترسی به کارنامه داوطلب و دریافت کد سوابق تحصیلی از طریق سایت دیپ کد ، ابتدا ” نظام آموزشی ” و سپس ” کد دانش آموزی ” خود را وارد کنید و در نهایت نیز بر روی ” نمایش کارنامه ” کلیک نمایید.

8️⃣ با ورود به کارنامه داوطلب، اطلاعاتی نمایش داده می‌شود که در صورت صحت اطلاعات، می توانید کد سوابق تحصیلی را دریافت کنید. در نهایت بر روی ” تائید اطلاعات ” کلیک نمایید.

چنانچه هر گونه مغایرتی در نمرات و اطلاعات فردی خود مشاهده کردید، می توانید در همین سامانه درخواست خود را ثبت کنید.

مشاوره سایت دیپ کد dipcode.medu.ir 

متقاضیان گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دارای مدرک دیپلم ترمی واحدی / سالی واحدی از سال 84 به بعد هستند و یا مدرک دیپلم نظام جدید (3-3-6) دارند، به دلیل شرکت در امتحان دروس دیپلم و پیش دانشگاهی به صورت هماهنگ و سراسری، مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند. 

سوابق تحصیلی به میزان حدود 40 درصد در نمره کل نهایی کنکور سراسری دارای تاثیر مثبت است. سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و یا پایه دوازدهم، در میزان رتبه و تراز کنکور سراسری تاثیر مثبتی دارد. برای اینکه سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور سراسری اعمال شود، متقاضیان باید از طریق سایت دیپ کد، کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند.

در صورتی که در زمینه دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت کد سوابق تحصیلی dipcode.medu.ir سوالات بیشتری دارید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت دیپ کد dipcode.medu.ir می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

سایت کد سوابق تحصیلی کدام سایت است ؟

متقاضیان دریافت کد سوابق تحصیلی باید به سایت دیپ کد dipcode.medu.ir مراجعه کنند.

متقاضیان دوازدهمی نظام جدید چه زمانی باید برای دریافت کد سوابق تحصیلی اقدام کنند؟

متقاضیان دوازدهمی باید قبل از ثبت نام و مطابق با اطلاعیه مدارس، کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند.

نحوه دریافت کدسوابق تحصیلی از طریق سایت دیپ کد چگونه است؟

در متن مقاله فوق نحوه دریافت کد از طریق سایت دیپ کد آورده شده است.

منبع: سایت کد سوابق تحصیلی





:: برچسب‌ها: سایت کد سوابق تحصیلی dipcode , medu , ir ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: