ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ همزمان با دانشگاه های سراسری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. داوطلبانی که قصد ورود به مقطع دکتری را در دانشگاه آزاد اسلامی دارند بایستی که مانند داوطلبان دانشگاه های سراسری به سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی sanjesh.org مراجعه کنند و نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی اقدام نمایند. در ادامه اطلاعات کاملی از جزئیات ثبت نام آزمون دکتری آزاد 1402 ارائه کرده ایم.

منبع: ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد

ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

آزمون دکتری طبق روال هر سال برای ورود به مقطع دکتری دانشگاه های سراسری و دانشگاه ازاد اسلامی به صورت یکپارچه توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد. داوطلبانی که جزو دانشجویان ترم آخر مقطع کارشناسی ارشد هستند و یا در این مقطع فارغ التحصیل شده اند، می توانند با اطلاع از شرایط، زمان و نحوه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد اقدامات لازم را انجام دهند.

سازمان سنجش آموزش کشور مجری آزمون دکتری می باشد که هر ساله ثبت‌نام متقاضیان این آزمون بر عهده این سازمان است که مراتب آن از طریق سایت دکتری دانشگاه آزاد با آدرس الکترونیکی sanjesh.org انجام می گردد. بنابراین اگر علاقه مند به ورود به مقطع دکتری در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه ازاد می باشید، می توانید در این آزمون یکپارجه شرکت کنید، چراکه آزمون مجزایی برای دانشگاه ازاد برگزار نمی شود.

زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1402 

زمان ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در آبان ماه انجام می باشد. سازمان سنجش یک بازه زمانی ده روزه را در اختیار متقاضیانی قرار می دهد که علاقه مند به نام نویسی در آزمون دکتری هستند. داوطلبان در این بازه زمانی با مراجعه به سایت سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند.

زمان ثبت‌نام آزمون دکترا از 22 تا 29 آبان ماه 1401 می باشد.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل نیز آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند که می توانید با برقراری تماس از طریق شماره درج شده در انتهای مقاله راهنمایی های لازم را دریافت کنید. البته با عضویت در کانال تلگرامی نیز می توانید از آخرین اخبار تحصیلی مطلع شوید.

شرایط آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

✅داشتن مدرک كارشناسی ارشد و یا دكتری عمومی می باشند.

✅داوطلبانی که جزو دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی هستند، بایستی که تا تاریخ 31 شهریور 1402 فارغ التحصیل شوند.

✅متقاضیان با تحصیلات حوزوی و دارای مدرک سطح سه حوزه علمیه قم یا خراسان نیز مجاز به شرکت در این آزمون هستند و در صورت شاغل به تحصیل بودن بایستی تا تاریخ 31 شهریور ۱۴۰۲ مدرک خود را اخذ نمایند.

✅داوطلبانی که در سال گذشته جزو اسامی پذیرفته شدگان دوره روزانه بوده اند، مجاز به شرکت در آزمون دکتری دانشگاه ازاد 1402 نمی باشند.

✅ متقاضیانی که در حال تحصیل در دوره روزانه مقطع دكتری تخصصی هستند و از پذیرفته شدگان سال 1399 و قبل از آن می باشند، چنانچه قبل از اتمام مهلت ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند، می توانند در آزمون دکتری ۱۴۰۲ شرکت کنند. دیگر داوطلبان می توانند بدون انصراف از دانشگاه فعلی در این آزمون نام نویسی و شرکت کنند.

✅ داوطلبان آقا نباید مشکل نظام وظیفه عمومی باشند.

✅ دانشجویان سال آخر و یا فارغ التحصیلان مقطع كارشناسی ارشد و دكترای حرفه ای به جز فارغ التحصیلان كارشناسی ارشد پیوسته، دكترای عمـومی دامپزشكی و دكتری پزشكی بایستی دارای معدل بالای 14 باشند.

در مقاله زیر تمامی شرایط خاص و موارد انصراف و بازگشت به تحصیل را شرح داده ایم. چنانچه دارای شرایط خاصی می باشید مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

 

 

راهنما ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1402

چنانچه طبق شرایط گفته شده در متن فوق، جزو واجدین شرایط هستید، می توانید اقدامات لازم را جهت نام نویسی در این آزمون پشت سر بگذارید. در فلوچارت زیر راهنما کلی ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ را شرح دادیم ایم و در ادامه راهنما تصویری را برای شما داوطلبان گرامی قرار داده ایم. 

در ادامه راهنما تصویری مراحل ثبت‌نام را شرح داده ایم. چنانچه مایل به مطالعه راهنماگام به گام تصویری و نحوه تکمیل فرم نام نویسی هستید می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

 

 

راهنما گام به گام

مراحل زیر به صورت گام به گام مراحل ثبت‌نام در آزمون دکتری وزارت علوم را نشان می دهد که سازمان سنجش مجری آن می باشد.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه نمایید و از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه “ دکتری تخصصی ” کلیک کنید.

2️⃣ ابتدا دفترچه راهنما ثبت‌نام را دریافت کنید و به دقت مندرجات و بخش های مختلف آن را مطالعه نمایید.

برای دانلود دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد کلیک کنید.

3️⃣ بر روی عبارت “ ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکترا (ph.D) سال ۱۴۰۲ ” کلیک کنید.

پرداخت هزینه

4️⃣ بر روی گزینه “ خرید کارت ” از منوی سمت راست سایت و سپس سریال مربوطه با عنوان ” سریال ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ ” کلیک کنید و سپس بر روی گزینه ” تایید و ادامه _ گام بعدی ” کلیک کنید. 

5️⃣ مشخصات خواسته شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، پست الکترونیک را وارد کنید و سپس درگاه اینترنتی خود را انتخاب نمایید تا وارد درگاه پرداخت شوید.

6️⃣ در این مرحله بایستی بر روی گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” کلیک کرده و سپس گزینه “ ادامه روند پرداخت ” را انتخاب کنید.

7️⃣ برای پرداخت هزینه ثبت نام لازم است، اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنید و

شماره سریال 12 رقمی ثبت نام را دریافت کنید.

تکمیل فرم ثبت نام

8️⃣ مجدد به لینک ثبت نام آزمون دکتری آزاد 1402 بازگردید و پس از مطالعه بندهای موجود، بر روی گزینه ” تایید و ادامه – گام بعدی ” کلیک کنید.

9️⃣ شماره شماره سریال ثبت نام و عبارت امنیتی را وارد کنید و سپس بر روی گزینه ” تایید ” کلیک کنید.

1️⃣0️⃣ در این مرحله عکس خود را در قسمت مربوطه بارگذاری نمایید و

1️⃣1️⃣ پس از دریافت فرم ثبت‌نام و تکمیل آن، شماره پرونده و کد پیگیری ثبت‌نام را دریافت کنید.

مدارک ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1402

برای ثبت‌نام در آزمون و تکمیل اطلاعات خواسته شده در فرم راهنمای ثبت‌نام به برخی مدارک ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد لازم است که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم.

عکس داوطلب سایز 4×3 یا 4×6
تمام رخ و واضح، فاقد اثر مهر و منگنه و یا هر گونه لکه
عکس رنگی و با زمینه سفید گرفته شده در سال جاری 
فرمت jpg حداکثر اندازه 400×300 یا 300×200 پیکسل
حداکثر حجم 70 کیلو بایت 
عکس مربوط به داوطلبان خانم باید با حجاب باشد ولی صورت آن ها کاملا مشخص باشد.
اطلاعات هویتی و تحصیلی  اطلاعات مربوط به کارت ملی و شناسنامه،
نام دانشگاه محل تحصیل
مدارک و رشته دانشگاهی
اطلاعات مربوط به سهمیه مورد تقاضا
معلولیت
نشانی محل اقامت و کد پستی
زبان خارجی امتحانی

تایید وضعیت داوطلبان دارای معلولیت 

داوطلبانی که دارای معلولیت های جسمی حرکتی و یا ناشنوا و کم شنوا، نابینا و کم بینا می باشند، بایستی که ضمن علامت زدن این قسمت در فرم ثبت نام، در سازمان بهزیستی کشور نیز پرونده داشته باشند.

فرم تکمیل شده معدل دانشجویان سال آخر

دسته از داوطلبان آزمون دکتری که جزو دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی هستند، بایستی که تا تاریخ 31 شهریور ماه ۱۴۰۲ فارغ التحصیل می شوند. این دسته از داوطلبان بایستی که فرم مخصوص معدل را که در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ درج شده است، تکمیل کنند.

مشاوره ثبت نام آزمون دکتری آزاد ۱۴۰۲

همانگونه که شرح دادیم آزمون به صورت یکپارچه انجام میگیرد و نیازی به شرکت در آزمون جداگانه ای نمی باشد. البته پس از دریافت نتایج اولیه از مرحله انتخاب رشته به بعد از دانشگاه های سراسری جدا می شود و انتخاب رشته دکترا ازاد در سایت این مرکز به آدرس azmoon.org انجام می گیرد. 

شما عزیزانی که قصد ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد را در سایت سنجش دارید، می توانید برای کاهش خطا در زمان ثبت‌نام ابتدا فرم پیش نویس  را که در انتهای دفترچه راهنمای قرار دارد را دریافت و تکمیل کنید.

 در صورتی که هر گونه سوالی دارید می توانید با مشاوران مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید و سوالات خود را بپرسید.

بخوانید: راهنما جامع ثبت نام دکتری

برای دریافت مشاوره در ثبت نام آزمون دکتری آزاد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ چه زمانی آغاز می شود؟

زمان دقیق ثبت‌نام آزمون مشخص نمی باشد، اما پیش بینی می شود طبق روال هر سال در اوایل آذر ماه انجام شود.

آیا ثبت‌نام آزمون دکترا ازاد به صورت همزمان با دانشگاه های سراسری انجام می شود؟

بله، با توجه به اینکه آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و ازاد با یکدیگر ادغام شده است، ثبت نام آن ها نیز به صورت همزمان انجام می شود.

برای ثبت‌نام آزمون دکترا چه مدارکی لازم است؟

به مدارک لازم جهت ثبت نام را در متن مقاله فوق اشاره کرده ایم.

منبع: ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد





:: برچسب‌ها: ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: