هزینه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ به صورت اینترنتی و از طریق خرید کارت اعتباری امکان پذیر است. با توجه به ادغام کنکور ارشد سراسری و آزاد، تمامی متقاضیان با خرید یک کارت اعتباری مجاز هستند تا کد رشته‌های مربوط به دانشگاه‌های سراسری و آزاد را انتخاب کنند. داوطلبانی که تمایل به انتخاب کد رشته‌های مربوط به دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی را داشته باشند، موظف به خرید کارت اعتباری مجزا خواهند بود. در این مقاله میزان و نحوه پرداخت مبلغ ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 مورد بررسی قرار می دهیم.

منبع: هزینه ثبت نام کنکور ارشد

هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

امکان پرداخت همزمان با آغاز بازه زمانی ثبت نام فراهم می‌شود. داوطلبان با توجه به انتخاب‌های خود هزینه‌های مشخصی را پرداخت می‌کنند. میزان هزینه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ از طرف سازمان مرکزی سنجش تعیین می‌شود.

تاکنون هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ اعلام نشده است. به محض اعلام در جدول زیر مبالغ جدید بروزرسانی خواهد شد.

در جدول زیر مبالغ ثبت نام و شرکت در آزمون ارشد سال گذشته را قرار داده ایم. پیش بینی می شود این مبالغ در سال جدید افزایش ۲۰ درصدی داشته باشند.

مبالغ ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
هزینه یک کد رشته امتحانی 125.000 تومان
هزینه علاقه‌مندی به دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی 20.000 تومان
هزینه ثبت‌نام با تاخیر 210.000 تومان
هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه 1.200 تومان

???? داوطلبانی که می خواهند در دو مجموعه رشته امتحانی شرکت کنند باید ۲ بار اقدام به خرید کارت اعتباری کنند. در نهایت متقاضیان در صورت علاقه مندی به پذیرش در دانشگاه پیام نور و رشته شناور باید چهار هزینه جداگانه را پرداخت و ۴ شماره سریال را خریداری کنند. (ثبت نام رشته اصلی، ثبت نام رشته شناور، ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی و ثبت نام دانشگاه پیام نور)

داوطلبان می‌توانند در دو کد رشته امتحانی اصلی و شناور ثبت نام کنند. ثبت نام در هر یک از این کد رشته‌ها مستلزم خرید کارت اعتباری مجزا خریداری کنند.

???? هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه در سال جدید مبلغ هزار و دویست تومان می باشد. در صورت قبول این خدمات از سوی سازمان سنجش پیامک تایید ثبت نام و انتخاب رشته و … برای شما ارسال خواهد شد.

توصیه می شود حتما پیش از نام نویسی مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

 

بخوانید: راهنما ثبت نام کنکور ارشد

 

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

تمامی مراحل نام نویسی و پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ارشد از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گیرد. داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور ارشد با مراجعه به سایت sanjesh.org اقدام به خرید کارت اعتباری آزمون کارشناسی ارشد از طریق پرداخت آنلاین از طریق کارت بانکی خود می نماید.

مراحل پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲:

✅ مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org

✅ ورود به سامانه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال 1402

✅ انتخاب گزینه خرید کارت اعتباری از منوی سمت راست

✅ وارد کردن اطلاعات فردی و شماره تماس

✅ تایید اطلاعات وارد شده 

✅ پرداخت آنلاین از طریق کارت های بانکی

راهنما تصویری

پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ به شکل اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد. تمامی داوطلبان می‌توانند با آغاز زمان ثبت نام، اقدام به خرید کارت اعتباری کنند. در ادامه نحوه پرداخت شرح داده شده است.

1️⃣ مراجعه به سایت سازمان سنجش

2️⃣ بر روی “ کارشناسی ارشد ” در منوی سمت راست کلیک کنید.

3️⃣ در منوی سمت چپ بر روی “ خرید کارت اعتباری ” کلیک کنید.

4️⃣ در این مرحله داوطلب با سه گزینه رو به رو است. داوطلب با توجه به علاقه‌مندی خود می‌تواند هر یک از این سه گزینه را انتخاب کرده و وارد سامانه پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد شود.

    ✅ سریال ثبت نام کارشناسی ارشد و علاقه‌مند به دریافت پیامک‌

    ✅ سریال ثبت نام کارشناسی ارشد و عدم تمایل به دریافت پیامک‌

    ✅ سریال علاقه‌مندی به پیام نور و غیرانتفاعی آزمون کارشناسی ارشد 

5️⃣ با تکمیل فرم اطلاعات شخصی و انتخاب درگاه پرداخت و کلیک بر روی ” تایید و ادامه ” می‌توان وارد مرحله بعد شد.

6️⃣ در این مرحله اطلاعات وارد شده شده نمایان می شود. در صورت صحیح بودن آنها، تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری را یادداشت نموده ام ” را فعال کنید و سپس بر روی ” ادامه روند پرداخت ” کلیک کنید

در این مرحله درگاه اینترنتی بانک در دسترس خواهد بود. داوطلب با داشتن کارت عابر بانک و رمز دوم می‌توانند فرایند پرداخت را تکمیل کنند.

7️⃣ مرحله آخر یعنی دریافت سریال خرید کارت اعتباری لازم و ضروری است. داشتن شماره سریال دریافتی از پرداخت از ملزومات ادامه ثبت نام کنکور ارشد است.

برای مشاهده راهنما تصویری و اطلاع از نحوه تکمیل فرم ثبت‌نام مقاله زیر را طالعه نمایید.

مراحل پس از پرداخت هزینه

ثبت نام کنکور ارشد نیز به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش به آدرس sanjesh.org انجام می‌گیرد. پس از خرید کارت اعتباری ثبت نام کنکور ارشد بعنوان اولین گام برای شرکت در کنکور ارشد، داوطلبان می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند. پس از پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ارشد ابتدا دفترچه ثبت نام کنکور ارشد را دانلود و به صورت کامل مطالعه کرده و از شرایط آگاهی می یابند.

داوطلبان از طریق شماره سریال 12 رقمی وارد انجام فرآیند ثبت نام شده و مراحل بارگزاری عکس داوطلبی و تکمیل فرم ثبت نام را پشت سر می گذارند. در صورت انجام صحیح این مراحل سازمان سنجش یک شماره پرونده و شماره پیگیری 16 رقمی را در اختیار شما قرار می دهد که باید در حفظ آن کنکوشا باشید. داوطلبان گرامی برای آگاهی کامل از نحوه ثبت نام می توانید مقاله زیر مطالعه کنید.

مشاوره پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲

داوطلبان در هنگام نام نویسی و پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد باید به عنوان انتخابی کارت اعتباری توجه نماییند که کارت صحیح و مورد نیاز خود را خریداری کنند. چنانچه کارت اشتباهی را خریداری کنید هیچگونه وجهی به شما عودت داده نمی شود و دوباره باید نسبت به خرید کارت اعتباری صحیح اقدام کنید.

در سال های اخیر کنکور کارشناس ارشد دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده اند و داوطلبان دانشگاه آزاد نیز برای قبولی در این دانشگاه باید در این آزمون شرکت کنند لذا این دسته داوطلبان نیازی به پرداخت هزینه جداگانه برای شرکت در آزمون یکپارچه کارشناسی ارشد نمی باشند. پس از اعلام نتایج اولیه مسیر انتخاب رشته دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد از یکدیگر جدا شده و هر کدام از سایت مربوطه خود اقدام به انتخاب رشته و پذیرش دانشجو می نمایند.

چنانچه در هر مرحله از فرآیند ثبت‌نام در آزمون نیاز به مشاوره و راهنمایی داشتید می توانید با شماره های مندرج شده با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید تا کارشناسان این مرکز به تمامی سوالات شما پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه هزینه ثبت نام ارشد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 چه میزان می باشد؟

در متن مقاله تمامی هزینه های مربوط به ثبت نام و خدمات پیام کوتاه و ثبت نام با تاخیر را قرار داده ایم.

برای پرداخت هزینه باید به کدام سایت مراجعه کرد؟

تمامی فرآیند ثبت نام از جمله پرداخت هزینه از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گیرد.

آیا داوطلبان متقاضی دانشگاه آزاد باید هزینه ای جداگانه بپردازند؟

خیر، داوطلبان متقاضی دانشگاه آزاد، کافیست در آزمون کارشناسی ارشد سراسری شرکت نمایند.

منبع: هزینه ثبت نام کنکور ارشد





:: برچسب‌ها: هزینه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: