نحوه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ برای تکمیل روند نام نویسی در سایت سازمان سنجش حائز اهمیت است. علاقه مندان به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بایستی که به این نکته توجه داشته باشند، ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد برای دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت یکپارچه انجام می شود. تمامی متقاضیان واجد الشرایط بایستی که جهت شرکت در کنکور کارشناسی ارشد وزارت علوم به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. در ادامه به نحوه ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد 1402 در سایت sanjesh.org اشاره کرده ایم.

منبع: نحوه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد

نحوه ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

تمامی مراحل و نحوه ثبت نام کنکور ارشد آزاد ۱۴۰۲ به صورت اینترنتی و از طریق سایت sanjesh.org انجام می شود. به طور کلی فرآیند نام نویسی در آزمون کارشناسی ارشد در مراحل زیر خلاصه می شود.

✅ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی sanjesh.org

✅دریافت و مطالعه دفترچه ثبت نام 

✅فراهم کردن مدارک لازم 

✅پرداخت هزینه ثبت نام از طریق خرید کارت اعتباری آزمون ارشد

✅تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام

✅دریافت شماره پرونده 7 رقمی و شماره پیگیری 16 رقمی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد

 

 

مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

در این قسمت سعی کرده ایم ضمن ارائه جزئیات بیشتر از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، راهنمای تصویری آن را نیز ارائه کنیم. در ادامه به نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ به صورت گام به گام اشاره کرده ایم.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه نمایید.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه ” کارشناسی ارشد ” کلیک کنید.

3️⃣ در این مرحله “ دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 ” را دانلود کنید و شرایط، مدارک و … نام نویسی را در این آزمون بررسی نمایید و توجه داشته باشد که دفترچه نامبرده برای دانشگاه های سراسری و آزاد مشترک می باشد.

4️⃣ بر روی لینک فعال ” ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ” کلیک کنید. (این لینک در زمان مقرر و اعلام شده فعال خواهد شد)

5️⃣ بر روی گزینه ” ثبت نام جدید ” کلیک نمایید.

پرداخت هزینه

ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سایت سازمان سنجش، نیازمند پرداخت هزینه ثبت نام می باشد. داوطلبان برای پرداخت هزینه ثبت نام بایستی که به وسیله کارت بانکی عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم و یا رمز پویا است، کارت اعتباری خریداری کنند.  مراحل زیر نشان دهنده نحوه پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ می باشد.

6️⃣ بر روی گزینه “ خرید کارت ” از منوی سمت راست سایت کلیک کنید.

7️⃣ در این مرحله سریال مربوطه را با عنوان ” سریال ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1402 ”  را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه ” تایید و ادامه _ گام بعدی ” کلیک نمایید. 

8️⃣ مشخصات خواسته شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، پست الکترونیک را وارد کنید و سپس درگاه اینترنتی خود را انتخاب نمایید، تا وارد درگاه پرداخت شوید.

9️⃣ در این مرحله بایستی بر روی گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” کلیک کرده و سپس گزینه ” ادامه روند پرداخت” را انتخاب کنید.

? در نهایت اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را وارد کنید و سپس شماره سریال 12 رقمی ثبت نام را دریافت کنید.

1️⃣1️⃣ سریال کارت اعتباری خریداری شده را وارد نمایید.

اگر قصد دارید در دو مجموعه امتحانی شرکت کنید، بایستی دو کارت اعتباری خریداری کنید. همینطور برای اعلام علاقه مندی و گزینش در دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی نیز بایستی کارت های اعتباری جداگانه تهیه نمایید. اما با خرید یک کارت اعتباری شما مجاز به ثبت نام در یک مجموعه امتحانی در دانشگاه های سراسری و آزاد خواهید بود.

بارگذاری عکس داوطلب

پس از پرداخت هزینه، متقاضیان بایستی که عکس خود را بارگذاری نمایند. نکته ای که راجع به بارگذاری عکس و نحو ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد در این مرحله وجود دارد، این است که باید حتما مطابق با مشخصات گفته شده ارسال شود. بنابراین داوطلبان بایستی یک عکس رنگی و با زمینه سفید با سایز 4×3 یا 4×6 که تمام رخ بوده و در سال جاری گرفته شده باشد را انتخاب کنند و با فرمت jpg اسکن نمایند

لازم است اندازه عکس انتخابی حداکثر 400×300 یا 300×200 پیکسل و حجم آن نیز حداکثر 70 کیلو بایت باشد. اینکه عکس ارسالی باید واضح، فاقد اثر مهر و منگنه و یا هر گونه لکه، بدون حاشیه های اضافی نیر باشد، بدیهی است.

 

 

تکمیل فرم تقاضانامه

پس از بارگذاری عکس داوطلب، فرم تقاضانامه ثبت نام کنکور ارشد نمایش داده می شود که شامل 41 بند است که بایستی تکمیل شود. در نظر داشته باشید نحوه ثبت نام کنکور ارشد آزاد به این صورت می باشد که بندهای 1 تا 18 اطلاعات فردی، شناسنامه ای و سهمیه داوطلب، بندهای 19 تا 25 شامل اطلاعات تحصیلی داوطلب، بندهای 26 تا 36 به بررسی جزئیات مربوط به رشته امتحانی داوطلب و بند های37 تا 41 نیز اطلاعات تماس و آدرس داوطلب می باشد.

در نهایت پس از تکمیل فرم تقاضانامه، سامانه شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام را در اختیار شما قرار می دهد. 

مشاوره نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

اگر می خواهید فرآیند ثبت نام در سایت ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد را بدون استرس و با اطلاعات صحیح تکمیل کنید، حتما یکبار سعی کنید این اطلاعات را در فرم پیش نویس در در انتهای دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد درج شده است، وارد کنید.

اینکار ضمن اینکه استرس شما را در طول وارد کردن اطلاعات در سایت سازمان سنجش کم می کند، باعث تسریع روند نام نویسی نیز خواهد شد. لازم است توجه داشته باشید همینطور شما می توانید اگر در هر مرحله ای از نحوه ثبت نام ارشد آزاد که با مشکل مواجه شدید، از مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد از طریق کدام سایت انجام می شود؟

علاقه مندان به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بایستی که جهت ثبت نام در کنکور ارشد، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنند.

آیا ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد به صورت مجزا از دانشگاه های سراسری انجام می شود؟

خیر، ثبت نام دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه با دانشگاه های سراسری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود.

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ به چه صورت می باشد؟

داوطلبان بایستی پس از مراجعه به سایت sanjesh.org ابتدا با خرید کارت اعتباری هزینه ثبت نام را پرداخت کنند و سپس با بارگذاری مدارک لازم و تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی، نسبت به تکمیل مراحل نام نویسی خود اقدام کنند.

منبع: نحوه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد





:: برچسب‌ها: نحوه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: