ثبت‌نام آزمون دکتري سال ۱۴۰۲ آغاز شد
نوشته شده توسط : دانتل

به اطلاع داوطلبان ثبت نام و شركت در آزمون ورودي مقطع دكتري نيمه متمركز (Ph.D) سال 1402 براي پذيرش در دوره هاي روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامي، دانشگاه پيام نور، دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي، مشترک و پرديس خودگردان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي مي‌رساند كه با توجه به نكات ذيل و همچنين در نظر داشتن شرايط عمومي و اختصاصي مندرج در دفترچه راهنماي شركت در آزمون، مي‌توانند در آزمون مذكور ثبت‌نام و شركت نمايند.

منبع: ثبت‌نام آزمون دکتري سال ۱۴۰۲ آغاز شد

شرايط ثبت نام:

ثبت‌نام براي آزمون ورودي مقطع دكتري نيمه متمركز (Ph.D) سال 1402 از روز يکشنبه مورخ 1401/08/22 آغاز و در روز يکشنبه مورخ 1401/08/29پايان مي‌پذيرد. لازم به تاكيد است كه ثبت‌نام منحصراً به صورت اينترنتي و از طريق درگاه اطلاع رساني اين سازمان به نشاني: www.sanjesh.org انجام خواهد پذيرفت. هر داوطلب براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام و شركت در آزمون مي‌تواند در يك كدرشته‌ امتحاني ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط شركت‌ نمايد.

داوطلبان لازم است كه ابتدا دفترچه راهنماي ثبت‌نام را مطالعه نموده و در صورت واجد شرايط بودن، نسبت به پرداخت هزينه خريد كارت اعتباري ثبت‌نام در آزمون به شرح ذيل، اقدام كنند و سپس مراحل بعدي را به انجام برسانند.

مراحلي كه داوطلب بايد براي ثبت نام اقدام كند:

1-مراجعه به درگاه اطلاع رساني اين سازمان به نشاني فوق براي تهيه كارت اعتباري ثبت نام (سريال 12 رقمي) و دريافت دفترچه راهنماي ثبت‌نام (دفترچه شماره 1).

2- تهيه فايل عكس اسكن شده داوطلب بر اساس توضيحات مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام.

3-آماده نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز جهت ثبت‌نام.

4- با توجه به اينكه پرداخت هزينه ثبت‌نام منحصراً بصورت اينترنتي انجام مي‌گيرد، داوطلبان لازم است به وسيله كارت‌هاي بانكي عضو شبكه شتاب كه پرداخت الكترونيكي آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع رساني سازمان و پرداخت وجه ثبت‌نام شركت در آزمون نسبت به ثبت‌نام اقدام نمايند.

5- با توجه به اينكه مقرر گرديده است كه در مراحل مختلف فرآيند اين آزمون، خدماتي از طريق پيام كوتاه به داوطلبان ارائه شود، لذا داوطلبان براي استفاده از خدمات پيام کوتاه هزينه استفاده از خدمات پيام كوتاه را نيز پرداخت مي‌نمايند.

دستورالعمل و نحوه تكميل تقاضانامه ثبت نام اينترنتي:

به داوطلبان توصيه مي شود كه مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنماي ثبت نام، ابتدا فرم پيش نويس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذكور را تكميل نموده و سپس براساس فرم پيش نويس با مراجعه به درگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور، اطلاعات لازم را براساس بندهاي برنامه نرم افزاري ثبت نام وارد نمايند. ضمناً داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت نمايند. بديهي است در صورت مشاهده هرگونه مغايرت در موارد قيد شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارك داوطلب در صورت پذيرفته شدن در آزمون، مطابق ضوابط با وي رفتار خواهد شد.

زمان توزيع كارت اينترنتي و محل آزمون:

براساس برنامه زماني پيش بيني شده آزمون ورودي مقطع دكتري نيمه متمركز (Ph.D) سال 1402 در روز پنجشنبه مورخ 1401/12/11برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است از روز دوشنبه مورخ 1401/12/08لغايت روز چهارشنبه مورخ 1401/12/10با مراجعه به درگاه اطلاع رساني اين سازمان نسبت به تهيه پرينت كارت شركت در آزمون و راهنماي شركت در آزمون اقدام نمايند. محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان انتخابي مندرج در بند 40 تقاضانامه تعيين مي‌گردد. لذا مقتضي است داوطلبان با مراجعه به جدول شماره 2 دفترچه راهنماي ثبت‌نام و درج كد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت نام اقدام نمايند.

توصيه‌هاي‌ مـهم‌:

1) داوطلبان پس از تكميل تقاضانامه، دريافت شماره پرونده 6 رقمي و كدپيگيري 16 رقمي يك نسخه پرينت از تقاضانامه تهيه و نزد خود نگهداري نمايند.

2) در انتخاب كدرشته‌ امتحاني و همچنين شهرستان محل حوزه امتحاني خود دقت نمایید؛ پس از دريافت كد پيگيري 16 رقمي در اين خصوص، به درخواست‌هاي داوطلبان مبني بر اصلاح و يا جابجايي ترتيب اثر داده نخواهد شد.

3) با توجه به مشكلات بوجود آمده در آزمون هاي قبلي، در خصوص اشتباه در ارسال عكس داوطلبان، كه اين موضوع اكثراً براي داوطلباني كه ثبت نام آنان توسط ديگران انجام مي شود رخ داده است، تاكيد مي‌گردد كه علاوه بر كنترل اطلاعات ثبت‌نامي، حتماً نسبت به كنترل عكس ارسالي دقت نماييد تا اشتباهاً عكس داوطلب ديگري به جاي عكس شما ارسال نگردد. بديهي است كه در صورت ارسال عكس اشتباهي از طرف متقاضي، فرد به عنوان متخلف تلقي و مطابق مقررات با وي رفتار خواهد شد.

4) هرگونه‌ تغييري‌ از طريق‌ نشريه پيك‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبري‌ و اطلاع‌رساني‌ سازمان ‌سنجش‌)، درگاه اطلاع رساني سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طريق رسانه‌هاي گروهي ‌اعلام ‌خواهد شد.

نحوه ارسال درخواست و یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور

در صورت لزوم مي‌توانید سئوال يا سئوالات خود را از طریق سامانه پاسخگويي اينترنتي این سازمان به نشانی https://request.sanjesh.org/، یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن 42163-021 در ميان بگذارید.

منبع‌: سنجش

ثبت نام آزمون دکتری

زمان ثبت نام آزمون دکتری

مهلت ثبت نام آزمون دکتری

رشته های بدون شرط تجانس دکتری

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری

شرایط ثبت نام آزمون دکتری

مدارک ثبت نام آزمون دکتری

سایت ثبت نام آزمون دکتری

نحوه ثبت نام آزمون دکتری

هزینه ثبت نام آزمون دکتری

منبع: ثبت‌نام آزمون دکتري سال ۱۴۰۲ آغاز شد





:: برچسب‌ها: ثبت‌نام آزمون دکتري سال ۱۴۰۲ آغاز شد ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: