نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام بدون آزمون در رشته های بدون کنکور و در مقاطع کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی دو مرتبه در سال، به منظور جذب دانشجویان واجدالشرایط صورت می گیرد. متقاضیان بایستی با درنظر گرفتن زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی، سعی کنند تمامی مراحل ثبت نام را متناسب با مقطع تحصیلی مورد نظرشان در سایت سازمان سنجش انجام دهند و تمامی تلاش خود را بکنند تا میزان اشتباهات را به حداقل برسانند. در ادامه به منظور راهنمایی متقاضیان اطلاعاتی پیرامون نحوه ثبت نام علمی بدون کنکور کاربردی ۱۴۰۱ ارائه کرده ایم.

منبع: نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱

نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور ۱۴۰۱

دانشگاه های علمی کاربردی به دلیل نکات قوت و پررنگی همچون شهریه نسبتا پایین، تنوع رشته بالا، پراکندگی خوبی در شهر، شرایط ویژه تحصیل شاغلین، ارائه تمامی رشته ها به صورت بدون کنکور و … از استقبال خوبی در میان متقاضیان برخوردار شده است.

به همین دلیل دو بار در سال یکبار برای ورودی نیمسال تحصیلی اول در مهرماه و یکبار برای ورودی نیمسال تحصیلی دوم در بهمن ماه، از میان علاقه مندان و واجدین شرایط دانشجو می پذیرد.  

رشته های ارائه شده در ثبت نام علمی کاربردی 

همانطور که اشاره کردیم تنوع رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بالا است به طوری که تمامی رشته ها در مقاطع کاردانی و کارشناسی در گروه های آموزشی به شرح موارد زیر ارائه می شود:

  • صنعت
  •  کشاورزی
  •  مدیریت و خدمات اجتماعی
  •  فرهنگ و هنر

پذیرش در تمامی گروه های آموزشی فوق به صورت بدون کنکور است به طوری که سوابق تحصیلی داوطلب در سنجش او تاثیرگذار خواهد بود. ثبت نام داوطلبان برای نیمسال اول معمولا به صورت اینترنتی و ثبت نام نیمسال دوم به صورت حضوری می باشد که نیاز است داوطلبان در هر دو حالت مدارک لازم را تهیه کنند و با دقت مراحل ثبت نام را پشت سربگذارند تا در نهایت موفق به کسب نتیجه قبولی شوند.

نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱

چنانچه داوطلبان سعی کنند در وارد کردن اطلاعات خود در سامانه نهایت دقت را داشته باشند، امکان بروز خطا به حداقل می رسد که در این صورت در واقع ثبت نام داوطلب موفقیت آمیز خواهد بود.

تمامی داوطلبانی که قصد شرکت در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی ۱۴۰۱را دارند، می توانند طبق مراحل نحوه ثبت نام در ادامه پیش بروند و سپس ثبت تام خود را در یکی از مقاطع تحصیلی کاردانی و یا کارشناسی در ترم تحصیلی مهر و بهمن ثبت کنند.

نیمسال اول

ثبت نام نیمسال اول و در واقع ترم تحصیلی مهرماه ، معمولا در سال های گذشته به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شده است. بنابراین لازم است داوطلبان در زمان های اعلام شده از سوی این سازمان طبق مراحل زیر، روند ثبت نام خود را طی کنند و در نهایت الویت های خود را در فرم انتخاب رشته درج کنند، تا موفق به کسب قبولی گردند.

  • مرحله اول: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود، بنابراین شما بایستی به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید و سپس از طریق منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه “ دانشگاه جامع علمی کاربردی ” کلیک نمایید.
  • مرحله دوم: چنانچه قصد انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی را دارید بر روی لینک ” دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامعه علمی کاربردی سال تحصیلی ۱۴۰۱”  و چنانچه قصد انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کارشناسی را دارید بر روی لینک ” ثبت نام پذیرش دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی ۱۴۰۱”  کلیک نمایید.

لازم به ذکر است لینک های مربوطه در سایت سازمان سنجش در زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی فعال خواهد شد.

  • مرحله سوم: در این مرحله بایستی که با خرید کارت اعتباری ، هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی را بپردازید.

 

خرید کارت اعتباری 

در این مرحله همانطور که گفتیم برای پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بایستی که کارت اعتباری تهیه کنید، بنابراین بر روی گزینه ” خرید کارت ” کلیک کنید.

خرید کارت برای هر مقطع تحصیلی جداگانه انجام می شود، بنابراین نیاز است برای پرداخت هزینه مقطع تحصیلی خود را مشخص کنید. برای این منظور در قسمت خرید کارت برای دوره کاردانی گزینه “ سریال ثبت نام پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامعه علمی کاربردی سال تحصیلی ۱۴۰۱” و برای دوره کارشناسی گزینه ” سریال ثبت نام پذیرش دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی ۱۴۰۱ ” را علامت بزنید و سپس بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک کنید.

با کلیک بر روی گزینه تایید، صفحه جدیدی ایجاد می شود که در این صفحه با کلیک بر روی گزینه ادامه روند پرداخت بایستی اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را وارد کنید و سپس بر روی گزینه ” پرداخت ” کلیک کنید و سپس شماره سریال 12 رقمی کارت خریداری را یادداشت نمایید.

انتخاب رشته

  • مرحله چهارم: برای دسترسی به فرم انتخاب رشته، مجدد به صفحه اول بازگردید و سپس ” شماره سریال 12 رقمی ” که در زمان خرید کارت دریافت کردید را وارد کنید و سپس بر روی گزینه ” تایید ” کلیک کنید.
  • مرحله پنجم: اطلاعات فردی و تحصیلی خود را به همراه 20 کد رشته محل که از دفترچه مقطع مورد نطرتان استخراج کرده اید را وارد کنید.
  • مرحله ششم: در مرحله آخر چندین بار فرم خود را بررسی کنید و سپس گزینه ” تائید ” را انتخاب کنید. چنانچه تمامی مراحل را به درستی انجام داده باشید، سیستم به شما یک شماره پرونده 6 رقمی و کد پیگیری ثبت نام 16 رقمی خواهد داد که از آن ها پرینت گرفته و نزد خود نگه دارید.

توجه

  • پس از فعال شدن لینک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی، راهنمای تصویری نیز به مطالب فوق اضافه خواهد شد.
  • پس از یک بازه زمانی کوتاه، دانشگاه علمی کاربردی نتایج را از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می کند که پذیرفته شدگان می توانند برای تکمیل مراحل ثبت نام خود به سامانه هم آوا به نشانی اینترنتی ” edu.uast.ac.ir ” مراجعه کنند.

نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱ | نیمسال دوم

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی در نیمسال دوم و ترم تحصیلی بهمن ماه، در واقع با عنوان تکمیل ظرفیت نیمسال اول انجام می شود. این مرحله معمولا به صورت حضوری انجام می شود که متقاضیان می توانند طبق مراحل زیر پیش بروند و ثبت نام خود را انجام دهند.

  • مرحله اول: به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید و از قسمت منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه ” دانشگاه جامع علمی کاربردی ” کلیک نمایید.
  • مرحله دوم: دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بهمن ۱۴۰۱را در مقطع مورد نظرتان کاردانی و یا کارشناسی دانلود کنید.
  • مرحله سوم: تمامی مندرجات دفترچه شامل شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در این مرحله، مدارک لازم و لیست کد رشته محل های ارائه شده را به دقت مطالعه کنید.
  • مرحله چهارم: مدارک لازم جهت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی را طبق مندرجات دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مربوطه آماده کتید.  
  • مرحله پنجم: طبق مر‌احل گفته شده کارت اعتباری تهیه کنید و هزینه ثبت نام را بپردازید.  
  • مرحله ششم: فرم پیش نویس ثبت نام را تکمیل کنید و سپس به واحد دانشگاهی مورد نظرتان مراجعه نمایید.
  • مرحله هفتم: مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنید و سپس رسید ثبت نام را دریافت نمایید.

 

مشاوره ثبت نام علمی کاربردی ۱۴۰۱

پذیرش در دانشگاه های علمی کاربردی در تمامی رشته ها و در دو مقطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی بر اساس سوابق تحصیلی شما عریزان صورت می گیرد، بنابراین در قبولی شما معدل مقطع قبلی تان تاثیرگذار خواهد بود.

برای دریافت مشاوره پیرامون شرایط و مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی و همینطور دریافت پاسخ سوالاتتان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره دانتل تماس بگیرید. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل می توانند ثبت نام شما را نیز به صورت اینترنتی و با کم ترین خطا انجام دهند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام علمی کاربردی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی از طریق چه سایتی انجام می شود؟

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی از طریق سایت سازمان سنجش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” انجام می شود.

نحوه ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی در سایت سازمان سنجش چگونه است؟

به نحوه ثبت نام علمی کاربردی در متن مقاله اشاره کردیم که داوطلبان می توانند مطابق با مراحل گفته شده پیش رفته و ثبت نام خود را انجام دهند.

متقاضیان در چه تاریخ هایی می توانند نسبت می توانند نسبت به ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی اقدام کنند؟

تاریخ دقیق ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور مشخص نشده است

منبع: نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱





:: برچسب‌ها: نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: