شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ هر ساله از طریق دفترچه راهنما در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود. از آنجا که زمان دقیقی برای نام‌نویسی وجود ندارد. داوطلبان رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌های پیام نور باید به طور مرتب برای ورودی نیمسال اول (مهر) در مرداد ماه و برای نیمسال دوم (بهمن) در ماه های آذر و دی اخبار مربوط به شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بدون کنکور را دنبال کنند. در این راستا موسسه دانتل کو به طور منظم اطلاعات مربوط به زمان‌و شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 را در ادامه این مقاله و سایر مقالات این سایت نشر می‌دهد. همچنین می‌توانید در کانال تلگرامی مجموعه دانتل کو عضو شوید. و از آخرین اخبار دانشگاه‌های بدون آزمون اطلاع کسب کنید.

منبع: شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱

دفترچه‌ی راهنما ثبت‌نام بدون آزمون از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود. دردفترچه راهنما، شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ در چند بخش شرح داده شده است. داوطلبان پیش از انجام فرآیند ثبت‌نام ابتدا دفترچه‌ی راهنما را باید به صورت کامل مطالعه کنند. درصورت واجد الشرایط نام نویسی بودن به سایت سازمان سنجش مراجعه و ثبت نام خود را انجام می دهند. برای مشاهده لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

در ادامه مقاله شرایط لازم ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور 1401 بر اساس سال گذشته شرح داده‌ایم. به محض انتشار دفترچه سال جدید تغییرات اعمال خواهد شد.

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

اولین شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 مربوط به شرایط عمومی می باشد. شرایط عمومی ثبت نام بدون آزمون پیام نور 1401 به شرح موارد زیر است:

✅ متقاضیان باید به دین اسلام و یا یکی از ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران معتقد باشند.

✅ایمان و باور به نظام جمهوری اسلامی ایران، پذیرفتن قوانین و نداشتن عناد و دشمنی با آن نیز از شرایط ثبت نام بدون کنکور پیام نور 1401 می باشد.

✅ داوطلب باید دارای توانایی جسمی متناسب با رشته ای که انتخاب می کند، باشد. 

✅عدم اعتیاد به مواد مخدر، عدم اشتهار به فساد اخلاقی، عدم وابستگی و عضویت به گروهک های محارب از دیگر شرایط عمومی بدون آزمون دانشگاه پیام نور می باشد.

✅داوطلب باید کلیه مقررات دانشگاه محل قبولی خود را بپذیرد و به آن پایبند باشد.

✅متقاضیان پس از قبولی در یکی از کدرشته محل‌ها به صورت بدون آزمون، مجاز به ثبت درخواست نقل و انتقالات نیستند.

✅هر داوطلب باید برای شروع هر ترم مبلغی را به عنوان شهریه و با توجه به مصوبه دانشگاه پیام نور پرداخت کند. 

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ به شرح زیر می باشد:

❌ متقاضیان برای ثبت نام در رشته‌های مقطع کارشناسی پبوسته دانشگاه پیام نور، باید یکی از مدارک دیپلم زیر رادارا باشند:

1️⃣ مدرک دیپلم نظام جدید (6-3-3) سه ساله متوسطه نظری و فنی حرفه ای 

2️⃣ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی رشته‌های نظری (ریاضی، تجربی، انسانی و معارف) + مدرک پیش دانشگاهی

3️⃣ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی رشته‌های فنی حرفه ای یا کاردانش +مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی

        ???? داوطلبانی که جزو فارغ التحصیلان با مدرک دیپلم فنی حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هستند. مجاز به ثبت نام رشته‌های بدون آزمون کارشناسی پبوسته پیام‌نور نمی‌باشند. مگر در شرایطی که مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی داشته باشند.

4️⃣ مدرک دیپلم 4 سال نظام قدیم

❌ پذیرش بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی پیام نور بر اساس معدل کتبی دیپلم داوطلبان انجام می شود. 

❌ داوطلبانی که در حال تحصیل هستند باید تا تاریخ 31 شهریور ماه 1401 فارغ التحصیل شوند. 

❌ دسته ای از داوطلبان که جزو دانشجویان دوره روزانه دانشگاه های سراسری هستند، باید تا پایان زمان ثبت نام بدون آزمون، انصراف قطعی خود را از دانشگاه محل تحصیل ثبت نمایند. 

❌متقاضیان در این مرحله مجاز به انتخاب رشته‌های را که متفاوت با عنوان دیپلمشان می باشند. اما درصد تاثیر معدل آنها متفاوت خواهد بود. 

❌ یکی از شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ امکان غیرمتجانس بودن دیپلم و رشته‌ی دانشگاهی انتخابی می باشد. مثلا داوطلبی که دیپلم تجربی دارد، می تواند از رشته های ریاضی انتخاب کند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور اتباع خارجی 

اتباع خارجی نیز مانند داوطلبان ایرانی می توانند درصورت داشتن شرایط ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ اقدام کنند. شرایط ویژه اتباع خارجی به شرح زیر می‌باشد:

????اتباع باید کد 13 رقمی اتباع را دریافت کنند.

????متقاضیان باید در زمان ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور 1401 گزینه مربوط به اتباع خارجی را فعال کنند.

????دسته ای از متقاضیان غیر ایرانی که مقیم جمهوری اسلامی ایران هستند و دارای اقامت قانونی می باشند، مجاز به ثبت نام بدون آزمون هستند. 

???? اتباع غیر ایرانی مجاز به تردد و اسکان در برخی مناطق کشور نیستند، بنابراین در زمان انتخاب رشته باید کد رشته محل هایی که مجاز اتباع خارجی به انتخاب آن هستند را در فرم مربوطه درج کنند. پذیرفته‌شدگان در مناطق غیرمجاز می‌توانند در صورت کسب حدنصاب نمره قبولی به اولین کدرشته تحصیلی منطقه مجاز منتقل شوند. 

???? جمهوری اسلامی ایران تعهدی در قبال صدور مجوز برای اقامت خانواده دانشجو ندارد. البته همسر و فرزندان از این موضوع استثنا هستند.

???? پذیرفته شدگان در دانشگاه پیام نور به صورت بدون آزمون باید دارای یکی از مدارک اقامتی شامل گذرنامه با حداقل شش ماه مجوز اقامت، دفترچه پناهندگی سیاسی صادر شده از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، کارت هویت ویژه اتباع خارجی و یا آخرین کارت آمایش معتبر بر اساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور باشند.

شرایط ثبت نام بدون آزمون دانشجویان انصرافی

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ برای دانشجویان انصرافی به شرح زیر می باشد:

???? دانشجویان دوره های روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور باید پیش از اتمام زمان ثبت نام بدون آزمون، از دانشگاه خود انصراف دهند.

????دانشجویان دوره‌های غیر روزانه برای ثبت نام بدون آزمون نیازی نیست که از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند ولی پس از ثبت نام بدون کنکور اگر در دانشگاهی پذیرفته شدند لازم است که انصراف قطعی خود را اعلام نمایند.

????دانشجویان انصرافی می توانند مجدد برای تحصیل در دانشگاه های مختلف اقدام کنند. دانشجویان خانم که از محل تحصیل خود دوره روزانه یا غیر روزانه انصراف داده اند، برای شرکت در پذیرش بدون کنکور دانشگاه های سراسری و همینطور دانشگاه پیام نور مشکلی ندارند.

????دانشجوی انصرافی آقا که برای بار اول از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف می دهند، یک سال فرصت دارند تا جهت ثبت نام در رشته و دانشگاه جدید اقدام کنند. داوطلبانی که برای بار دوم از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف می دهند و یا به مدت یکسال از انصراف آن ها گذشته است، مشمول خدمت سربازی هستند باید وضعیت نظام وظیفه خود را خود را مشخض کنند تا اجازه ادامه تحصیلی داشته باشند. (باید دارای کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم باشند)

زمان ثبت نام بدون آزمون دانشگاه 1401

سال گذشته زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ورودی مهر در 15 مرداد ماه آغاز شده. برای سال ۱۴۰۱ نیز پیش بینی می‌شود که از اواسط مرداد ماه سامانه ثبت نام دانشگاههای بدون آزمون فعال شود و داوطلبان بیشتر از یک ماه فرصت نام نویسی خواهند داشت. 

زمان درنظر گرفته شده برای پذیرش دانشجو در ترم بهمن ماه دانشگاه پیام نور نیز از اواخر آذر ماه آغاز شود و ثبت‌نام نیز به صورت اینترنتی می باشد. داوطلب باید پس از دانلود دفترچه و اطلاع از شرایط رشته های بدون کنکور پیام نور ، رشته محل موردعلاقه خود را تعیین و ضمن تهیه مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ، نام نویسی خود را از طریق سایت سازمان سنجش انجام می دهند.

نیمسال ورودی زمان ثبت نام – سال 1401
نیسمال اول – مهر تاریخ اعلام نشده است
 من تاریخ اعلام نشده است

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۱

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای نام نویسی هریک از نیمسال های تحصیلی مهر و بهمن ماه به صورت مجزا منتشر می‌شود که با دفترچه ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری نیز مشترک است. در‌ دفترچه راهنما، شرایط ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱ به همراه لیست رشته‌های بدون کنکور قرار دارد. پس مطالعه آن برای تمام داوطلبان الزامی است. 

مشاوره شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌1401

داوطلبان رشته‌های بدون آزمون در‌صورتی که دارای تمامی شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌1401 باشند. ابتدا دفترچه راهنما را بررسی و در‌صورت ارائه رشته‌ی مورد علاقه اقدام به تکمیل مراحل انتخاب‌رشته کنند.

هر داوطلب مجاز  به انتخاب 100 کدرشته محل را از میان رشته‌های دفترچه راهنما، استخراج کرده و بر اساس فاکتورهای مختلف آن ها را الویت بندی کنند. 

در صورتی که پیرامون شرایط ثبت نام بدون آزمون پیام نور 1401 سوالی دارید؛ می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل با مشاوران برتر مجموعه در ارتباط باشید و از راهنمایی های دقیق و مفید در کم ترین زمان ممکن برخوردار شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه بدون آزمون دانشگاه پیام نور 1401 می‌ توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

متقاضیان از چه طریقی می توانند از شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 مطلع شوند؟

شرایط ثبت‌نام در دفترچه راهنما مشخص می گردد که همزمان با شروع ثبت نام از طریق سایت سنجش منتشر می شود.

ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور 1401 بر چه اساسی صورت می گیرد؟

ثبت نام بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی و معدل دیپلم متقاضیان صورت می گیرد. 

آیا ثبت نام بدون کنکور در مقطع کاردانی نیز انجام می شود؟

خیر، پذیرش بدون کنکور صرفا برای جذب دانشجو در مقطع کارشناسی پیوسته انجام می شود.

منبع: شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور





:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: