ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ دغدغه بسیاری از والدین و دانش آموزان پایه ششمی است. مدارس تیزهوشان اولین بار در سال 55 در ایران پایه گذاری شد. وظیفه اصلی این مدارس جهت دهی به دانش آموزان دارای ضریب هوشی بالا و با استعداد است. خانواده هایی که فرزاندان آنان از بهره هوشی بالاتری نسبت به همسالان خود برخوردار هستند، سعی در ثبت نام دانش آموز خود در این مدارس دارند. قبولی دانش آموزان پایه ششم در مدرسه تیزهوشان می‌تواند زمینه ساز ادامه تحصیل در این مدارس در پایه دهم شود. به همین دلیل موفقیت در آزمون تیزهوشان ششم بسیار با اهمیت است. در این مقاله زمان و شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم 1401 – 1402 تشریح می‌شود.

 

ثبت نام آزمون تیزهوشان 1401 آغاز شد.

منبع: ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم

ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 _ 1402 همانند سال های گذشته به صورت اینترنتی و از طریق سایت ” hoosh.medu.ir ” و سایت همگام انجام می شود و دانش آموزان باید در تاریخ های اعلام شده به سایت ثبت نام مراجعه کنند و نسبت به طی مراحل نام نویسی خود در این آزمون با پرداخت هزینه، بارگذاری مدارک ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ و تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی اقدام نمایند.

طی سال های اخیر سمپاد تغییراتی را در روند برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ایجاد کرده است. به این صورت که آزمون تیزهوشانی که در این مقطع برگزار می شود یک آزمون پیشرفت تحصیلی از دروس دانش آموزان نیست و صرفا یک آزمون هوش می باشد.

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم هر ساله در اوایل فصل بهار و فروردین ماه انجام می شود. داوطلبان باید در نظر داشته باشند که ثبت نام در آزمون تیزهوشان هفتم فقط در بازه های زمانی اعلام شده از سوی سمپاد امکان پذیر است و خارج از آن هیچ لینکی فعال نخواهد بود. البته لازم است اشاره کنیم که هر ساله به منظور ثبت نام متقاضیان بیشتر، این بازه زمانی توسط سمپاد برای دو تا سه دیگر نیز تمدید می شود.

 

مان ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ از تاریخ سه شنبه ۱۶ تا پنج شنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

 

در زمان تمدید مهلت ثبت نام علاوه بر اینکه داوطلبان می توانند ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند، داوطلبانی هم که مراحل ثبت نام خود را انجام داده اند، می توانند در صورت نیاز نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ با انجام شش گام زیر صورت می‌گیرد.

✅ ورود به سایت تیزهوشان به آدرس azmoon.medu.ir

✅ انتخاب گزینه سمپاد هفتم 

✅ درج کد ملی و رمز عبور همگام دانش آموز

         داوطلبان برای دریافت رمز همگام باید از طریق مدرسه اقدام نمایند. در صورت فراموشی رمز همگام می توانید از طریق سایت ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم یا مدیر مدرسه و یا آموزش و پرورش ناحیه دانش آموز رمز را دریافت کنند.

✅ پر کردن فیلدهای اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی دانش آموز

         در بخش اطلاعات فردی و تحصیلی از دانش آموز درخواست می‌گردد. البته به دلیل ثبت رمز همگام در سامانه، برخی از اطلاعات داوطلب مانند نام، نام خانوادگی و کد ملی از قبل تکمیل شده و نمایش داده می‌شود.

✅ بارگذاری فایل عکس دانش آموز

در این بخش عکس داوطلب طبق سایز اعلام شده بارگزاری می‌گردد. داوطلب باید به فرمت عکس دقت نموده و عکس را با فرمت صحیح بارگزاری نماید.

✅ پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان هفتم

پرداخت هزینه گام نهایی است. پس از پرداخت الکترونیکی مبلغ درخواستی، ثبت نام تکمیل می‌شود. زمان پرداخت هزینه آزمون از طریق سامانه سمپاد اطلاع رسانی می‌گردد.

راهنما گام به گام

دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ می توانند مطابق مراحل زیر نسبت به نام نویسی و ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.

1️⃣ به سامانه ثبت نام آزمون پايه هفتم دبيرستان های استعدادهای درخشان (دوره اول) به نشانی اینترنتی ” hoosh.medu.ir ” مراجعه نمایید.

2️⃣ در این مرحله ” کد ملی ” و “ رمز ورود همگام ” را وارد کنید و سپس بر رو گزینه ” ورود ” کلیک کنید. (رمز ورود همگام را باید از مدیر مدرسه دریافت کنید و در صورت فراموشی نیز به مدیر مدرسه مراجعه نمایید)

3️⃣ در این مرحله باید ” نقش ” را دانش آموز و نام ” سازمان ” را نیز مدرسه تحصیل کنونی خود وارد کنید تا وارد پنل کاربری خود شوید.

4️⃣ پس از وارد شدن به پنل کاربری، بایستی بر روی گزینه ” مدیریت ” از سمت راست و بالای سایت کلیک کنید. با رفتن به بخش مدیریت، اطلاعات مربوط به دانش آموز نمایش داده می شود و شامل اطلاعاتی همچون نام، نام خانوادگی، کد ملی و سایر مشخصات است. باید تمامی این اطلاعات را بررسی و تایید کنید.

تکمیل فرم تقاضانامه 

5️⃣ پس از تایید فرم مشخصات، باید بخش های خواسته شده در فرم را با اطلاعات لازم تکمیل کنید. اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل فرم ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به شرح موارد زیر می‌ باشند:

  1. نام
  2. نام خانوادگی
  3. کد ملی
  4. جنسیت
  5. تاریخ تولد
  6. نام پدر
  7. کد ملی پدر
  8. شماره شناسنامه پدر
  9. محل صدور شناسنامه پدر
  10. نام پدر بزرگ (پدرِ پدر)
  11. خواهر و یا برادر همزاد ( دوقلو یا چند قلو ) شرکت کننده در آزمون دارم.
  12. دین
  13. نوع تابعیت
  14. نوع مدرسه محل تحصیل کنونی
  15. نام و کد دبستان محل تحصیل کنونی
  16. نام و کد منطقه محل تحصیل کنونی
  17. نام و کد استان محل تحصیل کنونی
  18. چپ دست هستم
  19. نیاز به منشی دارم
  20. شماره تلفن ثابت منزل همراه با کد شهر
  21. شماره تلفن همراه
  22. نشانی صندوق رایانه ای ( پست الکترونیک)
  23. نشانی دقیق منزل
  24. رشته مورد تقاضا
  25. نام استان مورد تقاضا
  26. نام شهرستان مورد تقاضا
  27. نام مدارس استعداد های درخشان مورد تقاضا ( سه الویت)
  28. عکس داوطلب بایستی بارگذاری شود.
  29. آیا جهت دریافت اطلاعات مربوط به ثبت نام آزمون تیزهوشان هفتم خود، تمایل به استفاده از خدمات ارزش افزوده محتوای پیامکی دارید؟

6️⃣ پس از تعیین استان، شهرستان و مدرسه مورد تقاضا، باید عکس دانش آموز با مشخصات زیر در محل تعیین شده بارگذاری شود :

❌ فرمت jpg

❌ حداکثر حجم 70 کیلوبایت

❌ حداقل عرض و ارتفاع 300*200 و حداکثر عرض و ارتفاع 400*300

❌ عکس رنگی و دارای زمینه سفید

❌ مربوط به سال جاری دانش آموز

❌ بدون اثر مهر، تاخوردگی و لک

پرداخت هزینه ثبت نام

7️⃣ پس از بارگذاری عکس، گزینه ذخیره را بزنید تا به صفحه پرداخت هزینه آزمون هدایت شوید.

در این مرحله باید بر روی گزینه “ ثبت نام نهایی و پرداخت ” کلیک نمایید تا به درگاه پرداخت منتقل شوید. برای واریز هزینه، لازم است اطلاعات کارت بانکی خود را درج نمایید. چنانچه فرم ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم 1401 –  1402 را با اطلاعات دقیق تکمیل کنید و هزینه ثبت نام را نیز بپردازید؛ در انتها یک کد پیگیری ثبت نام به شما داده خواهد شد که نیاز است تا انتهای مراحل برگزاری این آزمون نزد خود نگه دارید. توجه داشته باشید بدون شماره پیگیری ثبت نام، امکان دریافت کارت ورود به جلسه و شرکت در جلسه آزمون برای دانش آموز وجود نخواهد داشت.

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

برای راهنمایی دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را دارند، سازمان ملی پرورش استعداد درخشان و دانش پژوهان جوان، دفترچه ای را با عنوان دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ منتشر می کند. علاقه مندان به شرکت در این آزمون باید ابتدا مندرجات دفترچه را بررسی کنند و چنانچه دارای تمامی شرایط ذکر شده در دفترچه بودند، جهت نام نویسی اقدام کنند. در ادامه به شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم اشاره کرده ایم:

شرایط عمومی 

???? داشتن تابعیت ایرانی (ثبت نام دانش آموزانی که تابعیت ایرانی ندارند با شرایط خاصی انجام می گیرد)

???? تحصیل در مقطع ششم 

???? کسب نمره “ خیلی خوب ” در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی و تمامی دروس نوبت اول پایه ششم ابتدایی ( اگر دانش آموزی مجموعا در پایه پنجم و ششم فقط در یکی از دروس عنوان ” خوب “ را کسب کرده باشد نیز مجاز به ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم خواهد بود. )

شرایط اختصاصی 

???? ملاک و معیار پذیرش در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، نمره اکتسابی داوطلب در آزمون سنجش هوش است.

???? در صورتی که دانش آموزان دو قلو یا بیشتر (همجنس و یا غیر همجنس) در این آزمون شرکت کنند و یکی از آن ها پذیرفته شود، دیگری نیز با کسب 80 درصد از نمره آخرین فرد پذیرفته شده، مجاز به ثبت نام مدرسه تیزهوشان است.

???? هر داوطلب باید در حوزه امتحانی که مطابق منطقه آموزشی او انتخاب شده است، برای شرکت در جلسه امتحان حاضر شود.

???? دانش آموزانی که در خارج از کشور هستند لازم است برای شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم در کشور حضور داشته باشند.

???? داوطلبان مجاز به درج الویت هایی از مدارس تیزهوشان هستند که در نزدیکی محل زندگی آن ها قرار داشته باشد. در صورتی که در محل زندگی دانش آموز چند مدرسه تیزهوشان وجود دارد، داوطلب می تواند از میان آن ها سه مدرسه را انتخاب و الویت بندی کند.

 

 

سهمیه‌ها در آزمون تیزهوشان

در ثبت نام آزمون تیزهوشان هفتم تنها یک سهمیه لحاظ می‌گردد. این سهمیه اختصاص به دانش‌آموزان همزاد دوقلو یا بالاتر، همجنس یا غیرهمجنس دارد که یکی از آنان در آزمون قبول شده است. اگر یکی از دانش آموزان دارای همزاد در آزمون پذیرفته شود، قل دیگر می‌تواند به شرط کسب حداقل هشتاد درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده، در مدرسه ثبت نام نماید، این دانش آموزان مازاد بر ظرفیت پیش بینی شده خواهد بود. 

مشاوره ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

داوطلبانی که در آزمون سنجش و ارزیابی هوش تیزهوشان ششم به هفتم 1401 _ 1402 نام نویسی کرده اند، باید با اطلاع از زمان برگزاری آزمون با دریافت کارت ورود به جلسه، در حوزه امتحانی خود حاضر شوند. کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، چند روز قبل از برگزاری آزمون از طریق سایت “ hoosh.medu.ir ” منتشر می شود.

شرکت کنندگان در جلسه امتحان می توانند یک ماه پس از برگزاری آزمون، نسبت به دریافت نتایج اقدام کنند. برای دریافت اطلاعات لحظه ای پیرامون آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1401 – 1402 می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل در ارتباط باشید. برای ارتباط با مشاوران می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1401 – 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم 1401 – 1402 از طریق کدام سایت انجام می شود؟

ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم 1401 – 1402 از طریق سامانه ثبت نام آزمون پايه هفتم دبيرستان های استعدادهای درخشان (دوره اول) به نشانی اینترنتی ” hoosh.medu.ir ” انجام می شود.

متقاضیان چه زمانی باید برای ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم 1401 – 1402 اقدام کنند؟

تاریخ دقیق ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم 1401 – 1402 تاکنون اعلام نشده است، اما پیش بینی می شود همانند سال های گذشته در اوایل فصل بهار و فروردین ماه انجام شود.

آیا برای ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم 1401 – 1402 متقاضیان باید دارای شرایط خاصی باشند؟

بله ، ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم نیازمند این است که متقاضیان دارای برخی شرایط عمومی و اختصاصی باشند که در متن مقاله فوق به آن ها اشاره کرده ایم.

منبع: ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم





:: برچسب‌ها: ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: