نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از طریق سایت پادا انجام می شود. دسته ای از داوطلبان که متقاضی تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان هستند، باید با مطالعه دفترچه ثبت نام استعدادهای درخشان در پایه های هفتم و دهم، از شرایط نام نویسی در این آزمون مطلع شوند تا در صورت واجد الشرایط بودن، اقدام به تکمیل مراحل نام نویسی خود کنند. ثبت نام در مدارس استعداد درخشان در بازه های زمانی مشخصی و با مراجعه به سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان و سایت پادا امکان پذیر است. در ادامه این مقاله از سایت دانتل همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتری از ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان آشنا شویم.

ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

هر ساله مرکز ملی سنجش و پذیرش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان (سمپاد) اقدام به برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و آزمون تیزهوشان نهم به دهم می نماید. این مرکز در واقع نهادی است که اقدام به جذب دانش آموزان مستعد و با بهره هوشی بالا می نماید تا آن ها در بستری که تحت عنوان مدارس تیزهوشان وجود دارد، بتوانند تحصیل کنند.

آزمون ورود به مدارس تیزهوشان یکبار در سال و معمولا در خرداد ماه برگزار می گردد. ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای هر دو پایه ششم به هفتم و نهم به دهم به صورت اینترنتی انجام می شود. به طوری که متقاضیان باید در بازه های زمانی اعلام شده به سایت پادا مراجعه کرده و اقدام به تکمیل مراحل نام نویسی خود نمایند.

زمان ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

معمولا ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان 1402 – 1403 برای پایه های ششم به هفتم و نهم به دهم، در اواسط فروردین ماه آغاز می شود و تا اواخر آن ادامه دارد. البته به منظور ایجاد زمینه ای برای ثبت نام تمامی دانش آموزان، این مهلت برای چند روزی تمدید نیز می شود. 

در صورت مشخص شدن زمان ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان 1402 – 1403 تاریخ دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

تاکنون زمان ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان 1402 – 1403 از سوی سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان اعلام نشده است. اما احتمال دارد مشابه با رویه سال های گذشته در اواسط فروردین ماه سال 1402 باشد. 

شرایط ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانش آموزانی که دارای شرایط ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان باشند، می توانند نسبت به ثبت نام در آزمون ورودی مدارس سمپاد اقدام کنند. به منظور راهنمایی شما عزیزان در ادامه به شرایط ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان برای آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و آزمون تیزهوشان نهم به دهم اشاره کرده ایم.

 

شرایط ثبت نام ششم به هفتم

  1. داشتن تابعیت ایرانی
  2. کسب مقیاس “خیلی خوب” در تمامی درس های نوبت دوم پایه پنجم
  3. کسب مقیاس “خیلی خوب” در تمامی درس های نوبت اول پایه ششم

در صورتی که متقاضی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در حداقل یک درس مقیاس “خوب” را کسب کرده باشد، می تواند در این آزمون نام نویسی کند.

 

شرایط ثبت نام نهم به دهم

  1. داشتن تابعیت ایرانی
  2. اشتغال به تحصیل در پایه نهم
  3. کسب حداقل معدل کل سالانه 19 در پایه هشتم

دانش آموزانی که دوره اول متوسطه را در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل کرده اند، در صورت داشتن شرایط لازم نیازی به شرکت مجدد در آزمون ورودی نخواهند داشت. انتخاب مدرسه برای این دسته از داوطلبان توسط آموزش و پرورش خواهد بود.

همینطور دیگر داوطلبانی که در منطقه محل زندگی آن ها چندین مدرسه تیزهوشان وجود دارد، می توانند حداکثر سه مدرسه را در یک رشته تحصیلی در فرم ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان و بر اساس اولویت وارد کنند. دانش آموزان غیرایرانی می توانند با شرایط خاص در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان شرکت کنند.

نحوه ثبت نام مدارس استعداد درخشان 

تمامی مراحل ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان در هر دو پایه ششم به هفتم و نهم به دهم، به صورت اینترنتی است. متقاضیان باید در بازه های زمانی مشخصی که از سوی مرکز ملی استعدادهای درخشان اعلام می شود، از طریق سایت پادا جهت تکمیل مراحل ثبت نام خود در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و آزمون تیزهوشان نهم به دهم اقدام کنند.

در نظر داشته باشید که در سال های گذشته مدارس استعدادهای درخشان  نهم به دهم از طریق سایت azmoon.medu.ir و ثبت نام آزمون ششم به هفتم از طریق سایت hoosh.medu.ir انجام می شد. اما بر اساس اطلاعیه های جدید، متقاضیان باید برای ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان در هر دو پایه ششم به هفتم و نهم به دهم به سایت پادا به نشانی اینترنتی pada.medu.ir مراجعه کنند.

اینگونه شما عزیزان می توانید در بازه های زمانی اعلام شده (فروردین ماه) به سایت پادا مراجعه کنید و پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده، هزینه ثبت نام را نیز پرداخت کنید تا بتوانید در جلسه آزمون شرکت کنید.

 

مراحل ثبت نام مدارس استعداد درخشان از طریق سایت پادا

1️⃣ به سایت پادا (پرونده الکترونیکی دانش آموزان) به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه نمایید.

2️⃣ پس از ورود به صفحه اصلی سایت پادا بر روی گزینه ” آموزشی ” کلیک کنید.

3️⃣ از میان گزینه های نمایش داده‌ شده‌، گزینه “آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان” را انتخاب نمایید.

4️⃣ پس از وارد کردن مشخصات خواسته شده‌ شامل ” نام کاربری ” و “ رمز عبور ” به همراه کد امنیتی، در نهایت بر روی گزینه ” ورود کاربران ” کلیک کنید.

5️⃣ در نهایت می توانید با ورود به پنل کاربردی خود، فرم تقاضانامه ثبت نام مدارس استعداد درخشان را تکمیل نمایید. سپس با پرداخت هزینه این مرحله را به اتمام برسانید.

 در نظر داشته باشید که مراحل ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان برای هر دو آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و آزمون تیزهوشان نهم به دهم از طریق سایت پادا و مطابق مراحل فوق است. لینک ثبت نام در بازه های زمانی اعلام شده در این سایت فعال خواهد شد.
 

دریافت رمز جدید پادا

داوطلبانی که رمز عبور خود را جهت ورود به سایت ثبت نام پادا فراموش کرده اند و یا به آن دسترسی ندارند، می توانند از طریق سایت پادا اقدام به بازیابی رمز عبور خود نمایند. یکی از گزینه های موجود در سایت پادا، گزینه دریافت رمز عبور پادا است. در ادامه راهنمای تصویری ” نحوه بازیابی رمز عبور در سایت ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان ” را از طریق سایت پادا آورده‌ ایم.

1️⃣ به سایت ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان به نشانی اینترنتی “pada.medu.ir” مراجعه کنید.

2️⃣ بر روی گزینه “بازیابی رمز عبور” کلیک نمایید.

3️⃣ در این مرحله ” کد ملی ” و ” کد امنیتی ” را وارد کنید. در نهایت بر روی گزینه ” ثبت ” کلیک نمایید.

 

مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

سایت ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳تغییر کرده است. در سال های گذشته دانش آموزانی که متقاضی ثبت نام آزمون ششم به هفتم بودند، باید به سایت  hoosh.medu.ir و دانش آموزانی که متقاضی آزمون نهم به دهم هستند به سایت azmoon.medu.ir مراجعه می کردند. 

اما با تغییراتی که در مراحل ثبت نام اینترنتی ایجاد شده است، متقاضیان ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و آزمون تیزهوشان نهم به دهم باید به سایت پادا مراجعه کنند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله، ابهاماتی پیرامون ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان برایتان وجود دارد، می توانید پاسخ سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل دریافت کنید. برای دریافت مشاوره و پاسخ سوالات خود از طریق برقراری تماس با با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان از طریق کدام سایت انجام می شود؟

ثبت نام مدارس از طریق سایت پادا صورت می گیرد.

شرایط ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان چیست؟

در متن مقاله فوق به شرایط ثبت نام مدارس استعداد های درخشان اشاره کرده ایم.

زمان ثبت نام مدارس تیزهوشان چه تاریخی است ؟

زمان ثبت نام مدارس تاکنون اعلام نشده است اما بر اساس رویه سال های گذشته در اواسط فروردین ماه می باشد.

منبع: ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان 





:: برچسب‌ها: ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: