نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99
نوشته شده توسط : دانتل

نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری  99

همانطور که گفته شد، در صورت مجاز بودن انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری در دوره های روزانه و نوبت دوم، پس از دریافت و دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99، می توانند نسبت به انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری اقدام کنند. متقاضیان ورود به دانشگاه های سراسری بایستی فرم انتخاب رشته خود را با 150 کد رشته محل الویت بندی و تکمیل کرده و در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت کنند. باری مشاهده مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 99 کلیک کنید.

کارشناسان سازمان سنجش در یک بازه زمانی یک ماهه به بررسی فرم های انتخاب رشته داوطلبان پرداخته و در نهایت با اعلام نتایج نهایی، داوطلبان را از قبولی و عدم قبولیشان مطلع می سازند. در ضورت نا آشنای به انتخاب رشته می توانید مقاله نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ مطالعه کنید.

بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99

داوطلبانی که مایل به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد هستند، توجه داشته باشند انتخاب رشته و اعلام نتایج دانشگاه آزاد بصورت مجزا و از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99

داوطلبانی که در جلسه کنکور سراسری در زیرگروه های مختلف شرکت کرده اند، حال در مرحله انتخاب رشته قرار دارند. تمامی اخبار مربوط به آزمون سراسری از سوی سازمان سنجش منتشر می شود که تاکنون هیچ اطلاعیه ای از زمان دقیق اعلام نتایج نهایی منتشر نکرده است.

دکتر ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99، اینطور گفته است که نتایج نهایی در هفته اول آبان ماه اعلام خواهد شد.

داوطلبان توجه داشته باشند به محض دریافت اخبار جدید مبنی بر زمان دقیق اعلام ‌نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99، این مطلب بروزرسانی خواهد شد.

بخوانید: رتبه و تراز در انتخاب رشته کنکور سراسری 98-99

نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور 99

داوطلبان باید برای دریافت نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری طبق مراحل زیر پیش بروند تا نتایج خود را دریافت کنند.

  • مرحله اول: داوطلبان برای دریافت نتایج نهایی باید به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ”  مراجعه کنند.
  • مرحله دوم: پس از ورود به سایت، از منوی سمت راست، بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایند.

 

  • مرحله سوم: در صفحه پیش رو بر روی گزینه فعال ” نتایج نهایی آزمون سراسری (رشته های با آزمون) سال 1399 ” کلیک کنید. (لازم به ذکر است این لینک در زمان مقرر، فعال خواهد شد به همین دلیل راهنمای تصویری مربوط به سال گذشته می باشد.)

 

  • مرحله چهارم: در این مرحله داوطلبان با دو روش می‌توانند نتایج نهایی خود را دریافت کنند؛ در روش اول داوطلبان باید شماره داوطلبی و شماره شناسنامه و در روش دوم شماره پرونده و شماره شناسنامه خود را وارد کنند، داوطلبان باید یکی از روش ها را انتخاب و کادر پیش رو را تکمیل کنند و سپس نتایج نهایی خود را دریافت کنند.

 

داوطلبانی که شماره پرونده و شماره داوطلبی خود را فراموش کرده اند برای دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور 99 می‌توانند با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس حاصل بفرمایند.

 

بخوانید: بومی گزینی کنکور 99

سهمیه کنکور سراسری 99

تکمیل ظرفیت

داوطلبان کنکور سراسری، پس از اتمام روند انتخاب رشته، نتایج نهایی خود را دریافت می‌کنند. پس از اعلام نتایج نهایی داوطلبان در سه دسته قرار می‌گیرند.

  • دسته اول: در رشته محلی پذیرفته شده و اقدام به ثبت نام حضوری می‌کنند.
  • دسته دوم: در رشته محلی پذیرفته شده اند اما مایل به تحصیل در آن کدرشته محل نیستند و به عبارتی از قبولی خود رضایت ندارند.
  • دسته سوم: در هیچ کدرشته محلی پذیرفته و موفق به کسب قبولی نشده اند.

در این میان داوطلبانی که در هیچ کد رشته محلی پذیرفته نشده اند و یا داوطلبانی که از رشته قبولی خود رضایت کافی ندارند، می‌توانند در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99 شرکت کرده و شانس خود را امتحان کنند.

بخوانید: انتخاب رشته بدون کنکور 99 و سهمیه کنکور سراسری 99

داوطلبان برای شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بایستی دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99 را به دقت مطالعه کنند و در زمان تعیین شده از سوی سازمان سنجش نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. البته لازم به ذکر است تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99، در صورت تصویب شورای سنجش و پذیرش دانشجو، برگزار خواهد شد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بخوانید: دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

برای دریافت مشاوره در زمینه نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99




:: برچسب‌ها: نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 651
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: