دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ پس از اعلام نتایج اولیه منتشر و در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. بعد از اعلام نتیجه اولیه، داوطلبان می توانند علاوه بر انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری برای دانشگاه آزاد نیز به طور مجزا انتخاب رشته کنند. برای این منظور باید دفترچه راهنما را از سایت azmoon.org دانلود کرده و آن را مطالعه نمایید. دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد حاوی اطلاعات مهم و ارزشمندی در مورد رشته محل‌های مختلف و ظرفیت آن‌هاست و به داوطلب کمک می‌کند تا انتخاب رشته و اولویت بندی بهتری داشته باشد. در ادامه لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد را قرار داده ایم.

 منبع: دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا از دانشگاه های سراسری در سایت azmoon.org انجام می گیرد. آن دسته از داوطلبانی که در کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد و دارای کد دسترسی انتخاب رشته دکتری آزاد می باشند، در زمان تعیین شده می توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند. 

در دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اطلاعاتی هموچون نحوه انتخاب رشته و شرایط و قوانین و لیست کد رشته محل های ارائه شده قرار دارد. داوطلبان باید پیش از انجام فرآیند انتخاب‌رشته دفترچه انتخب رشته دکتری آزاد را دانلود کرده و کدرشته محل های انتخابی را استخراج نمایند. 

در مقاله زیر به بررسی نکات مهم کلیدی در انتخاب‌رشته مقطع دکترا پرداخته ایم. لذا تصویه می کنیم حتما پیش از انجام فرآیند انتخاب رشته مقاله زیر را به صورت کامل مطالعه نمایید. 

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در ادامه به محض انتشار فعال شده و شما داوطلبان گرامی می توانید این دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید. 

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

مطالعه دفترچه انتخاب رشته  یک امر ضروری برای داوطلبین دکتری است زیرا اطلاعات بسیار مهمی همچون شرایط، نحوه، زمان و هزینه انتخاب رشته را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد و تمام کد رشته محل‌ها در آن موجود می‌باشد. به این صورت داوطلب می‌تواند جواب تمام سوال‌های خود را پیدا کرده و رشته محل‌ها را به طور دقیق بررسی کند. در صورتی که در زمان تعین شده برای انتخاب رشته اقدامی نکنید، در واقع انصراف خود از پذیرش در دانشگاه آزاد را اعلام کرده‌اید و دیگر امکان گزینش و دعوت به مصاحبه وجود ندارد.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۲

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ همزمان با آغاز فرآیند انتخاب‌رشته از طریق سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org در قالب فایل pdf منتشر و در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. با توجه به برگزاری آزمون در اسفند ماه و روال سال های گذشته پیش بینی می کنیم دفترچه انتخاب رشته دگتری آزاد در فروردین منتشر شود. 

تا کنون زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون سراسری می‌توانند در زمان مشخص شده و همزمان با شروع انتخاب رشته دکتری به سایت azmoon.org مراجعه کرده و نسبت به دانلود و مطالعه فایل pdf آن اقدام نمایند. هنوز اطلاعیه‌ای از سوی دانشگاه آزاد در خصوص زمان انتشار دفترچه انخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد منتشر نشده است اما انتظار می‌رود که همچون سال گذشته در نیمه دوم فروردین ماه فرایند انتخاب رشته آغاز گردد.

جزییات دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد شامل بخش های مختلفی می باشد. توصیه می کنیم داوطلبان پیش از انجام فرآیند انتخاب رشته این دفترچه را به صورت کامل مطالعه نمایند. با توجه به اهمیت مطالعه این دفترچه در ادامه به بررسی تمامی جزییات و نکات لازم ذکر شده دفترچه راهنما خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. 

 

انتخاب رشته و پذیرش

در این بخش سایت و مبلغ انتخاب رشته توضیح داده می‌شود. همچنین پیامد شرکت نکردن در انتخاب رشته پس از زمان تعیین شده مشخص می‌گردد.

 

پذیرش نهایی

در این بخش از دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد به توضیح چگونگی پذیرش نهایی دانشجو پرداخته می‌شود. به این صورت که پس از انتخاب رشته، دانشجویان به جلسه مصاحبه دعوت می‌شوند و پس از کسب نمره قابل قبول از سوی دانشگاه با توجه به رتبه اولیه و رتبه مصاحبه طبق چینش کدرشته محل، پذیرش نهایی انجام می‌شود.

 

 شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

فارغ التحصیلان و دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای می‌توانند بدون آزمون در انتخاب رشته دانشگاه آزاد شرکت کنند. در این نحوه پذیرش که استعداد درخشان نیز نامیده می‌شود سابقه فعالیت‌های پژوهشی و نمره مصاحبه نتیجه نهایی را تعیین می‌کند.

ثبت نام دکتری بدون آزمون دکتری به صورت جداگانه از با آزمون می باشد و دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد جداگانه که حاوی کدرشته محل های پذیرش بدون آزمون می باشد. داوطلبان متقاضی در صورت واحد شرایط بودن می توانند در علاوه بر شرکت در آزمون دکتری در پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان نیز شرکت کنند. 

 

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

در این بخش از دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402 انواع سهمیه های موثر مانند ایثارگران و رزمندگان ذکر شده است. در این بخش شرایط لازم برای دریافت سهمیه و میزان تاثیر سهمیه داوطلبان شرح داده است.

جدول شماره 1: کدرشته محل‌ها دکتری تخصصی با آزمون

در این جدول تمام رشته‌ها در گروه‌های مختلف آزمایشی به همراه نام دانشگاه ذکر شده است. متقاضیان می‌توانند با بررسی کدرشته محل‌ها با توجه به فاکتورهای مدنظر خود به انتخاب رشته (حداکثر 80 انتخاب) بپردازند. لازم به ذکر است که لزومی به پر کردن همه این 80 رشته نیست و می‌توانید تعداد کمتری انتخاب داشته باشید.

توصیه می کنیم داوطلبان کدرشته محل های انتخابی خود را که از دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در یک فرم پیش نویس بنویسید و پس از اطمینان از نحوه اولویت بندی و حذف و اضافه کردن کدرشته محل ها، لیست نهایی را در سایت وارد کنید. 

جدول شماره 2: استان و شهرستان ممنوعه اتباع غیر ایرانی

در این بخش از دفترچه تمامی شهرهایی که اقامت اتباع خارجی کشورهای محتلف ممنوع می باشد ذکر شده است. داوطلبان غیر ایرانی پیش از استخراج و وارد کردن کدرشته محل های انتخابی حتما این بخش از دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را مطالعه نمایند

 

مراحل پس از انتخاب رشته و مصاحبه

پس از انتخاب رشته داوطلبان باید منتظر بمانند تا از طرف دانشگاه‌ها برای مصاحبه دعوت شوند. در این مدت تمرین زیادی برای جلسه مصاحبه داشته باشید و اطلاعات کافی از روند مصاحبه به دست آورید. آمادگی برای مصاحبه دکتری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نتیجه نهایی را به طور کل تغییر می‌دهد. پس از مصاحبه نتایج نهایی در زمان مشخص در سایت سازمان سنجش منتشر می‌گردد.

 

مشاوره دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

در این مقاله به بررسی کامل دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد پرداختیم. داوطلبان مجاز که دارای کد دسترسی به اتخاب رشته در کارنامه اولیه خود می باشد در مهلت تعیین شده باید به سایت دانشگاه آزاد جهت انتخاب رشته مراجعه نمایند. توجه داشته باشید انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد دارای هزینه می باشد و داوطلبان پس از وارد کردن کد ملی و کددسترسی انتخاب رشته و ورود به سامانه مذکور باید هزینه اعلامی از طریق سایت azmoon.org به صورت اینترنتی پرداخت نمایند. 

داوطلبان مقطع دکتری با فرایند انتخاب رشته آشنایی دارند و می‌دانند که انتخاب رشته و نحوه چینش رشته محل‌ها چه اهمیتی دارد. اما با این حال در این مقطع نیز ممکن است سوالات یا مشکلاتی در فرایند انتخاب رشته برای داوطلبان به وجود بیاید. در این شرایط توصیه ما به شما این است که از مشاوران تحصیلی کمک بگیرید. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد چه زمانی است؟

دفترچه انتخاب رشته در نیمه دوم فروردین ماه همزمان با شروع انتخاب رشته منتشر می‌شود.

چگونه می‌توان به دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد دانلود کرد؟

در متن مقاله لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 قرار داده شده است.

آیا انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد مستلزم هزینه است؟

بله داوطلبین برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مبلغی را پرداخت کرده تا وارد صفحه انتخاب رشته شوند.

منبع: دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد





:: برچسب‌ها: دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: