نحوه ثبت نام بدون کنکور ارشد 99
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 99

همانطور که گفته شد، ثبت نام بدون کنکور ارشد برای هر دانشگاهی به صورت مجزا انجام می‌گیرد. دانشگاه‌های مختلف هرسال در بازه های زمانی مخصوص، برای این نوع از ثبت نام فراخوان منتشر می‌کنند. از همین رو جهت اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد، می‌بایست به صورت دوره ای به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کرد.

داوطلبان باید در نظر داشته باشند که مهلت ثبت نام بدون کنکور ارشد محدود و دارای فرصتی 10 تا 15 روزه است. البته احتمال تمدید این فرصت نیز وجود دارد که در صورت نیاز متناسب با درخواست متقاضیان و شرایط هر دانشگاه انجام می‌گیرد. به طور معمول هر دانشگاهی یک بار در سال و تا پایان شهریورماه فراخوان ثبت نام بدون آزمون را در سایت اختصاصی خود منتشر کرده و شرایط آن را بازگو می‌کند. متقاضیان بایستی بلافاصله پس از مشاهده این فراخوان ها و اطلاعیه ها نسبت ثبت نام اقدام کنند.

زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

ناگفته نماند که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور دارای شرایط متفاوت تری نسبت به سایر دانشگاه‌ها هستند. اطلاعیه ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد توسط سایت مخصوص این دانشگاه و به طور مشترک برای تمام دانشگاه‌های آزاد منتشر می‌شود. دانشگاه آزاد برای پذیرش بدون کنکور دانشجو برای مقطع کارشناسی ارشد  شرایط خاص خود را خواهد داشت.

نحوه ثبت نام بدون کنکور ارشد 99

جزئیات روند و نحوه ثبت نام بدون کنکور ارشد همزمان با آغاز زمان ثبت نام، در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. به طور کلی این نوع از ثبت نام، یا به صورت حضوری و یا با شکل اینترنتی انجام می‌گیرد که نوع آن توسط مدیریت هر دانشگاه مشخص می‌شود.

نحوه ثبت نام بدون کنکور ارشد 99 | ثبت نام اینترنتی

با توجه به اینکه به طور عمده ثبت نام بدون کنکور ارشد به شکل اینترنتی انجام می‌گیرد، شیوه کلی این نوع ثبت نام به شرح زیر است:

  1. دریافت و مطالعه فراخوان منتشر شده از سایت دانشگاه مورد نظر
  2. بررسی رشته های دارای پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه مورد نظر
  3. بررسی شرایط لازم جهت ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد
  4. پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور ارشد
  5. ثبت درخواست و بارگذاری مدارک مورد نیاز

نحوه ثبت نام بدون کنکور ارشد 99 | ثبت نام حضوری

در ثبت نام بدون کنکور ارشد به روش حضوری، لازم است داوطلبان پس از مطالعه شرایط و بررسی رشته های دارای پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد، مدارک مورد نیاز را به محل دانشگاه مورد نظر تحویل دهند. در غیر این صورت، آدرس پستی دانشگاه جهت ارسال مدارک در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت. درخواست های ثبت شده توسط شورای آموزشی دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد

متقاضیان باید در نظر داشته باشند که ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد به منزله پذیرش نهایی آنان نخواهد بود. طبیعی است که داوطلبان زیادی تمایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون شرکت در کنکور دارند و برای رسیدن به این خواسته، می بایست واجد شرایط لازم باشند. شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد برای هر دانشگاهی توسط همان دانشگاه مشخص شده و به طور کامل در فراخوان درج می‌شود. در ادامه شرایط یکسانی که برای ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاههای مختلف وجود دارد، شرح داده شده است.

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور ارشد

  • داوطلب می‌بایست دوره کارشناسی خود را حداکثر در 8 نیمسال به اتمام رسانده باشد.
  • درخواست نام نویسی بدون کنکور کارشناسی ارشد باید یک بار و بلافاصله پس از فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی ثبت شود.
  • هر داوطلب مجاز است تا تنها در رشته هایی مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی خود اقدام به ثبت نام بدون کنکور ارشد کند.
  • نام داوطلب می بایست در لیست 15 درصد برتر دانشجویان هم ورودی و هم رشته خود قرار داشته باشد.
  • لازم است داوطلب سه چهارم از واحدهای درسی خود را در طول 6 نیمسال تحصیلی خود گذرانده باشد.
  • پذیرش بدون کنکور هر داوطلب در نهایت نیاز به موافقت شورای آموزشی دانشگاه مربوطه خواهد داشت.

ثبت نام بدون کنکور ارشد | نکات مهم

در کنار شرایطی که برای ثبت نام بدون کنکور ارشد بیان شد، نکاتی نیز قابل ذکر هستند که می‌توانند در فرایند پذیرش داوطلبان تأثیرگذار باشند:

  • به طور کلی ثبت نام بدون کنکور ارشد توسط دوره های روزانه و غیر انتفاعی انجام می گیرد. اما در صورتی که دانشگاه پذیرنده موافقت کند، این نوع از ثبت نام برای دوره های نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور، الکترونیکی (مجازی)، علمی-کاربردی و… امکان پذیر خواهد بود.
  • در صورتیکه علاوه بر 15 درصد برتر دانشجویان، ظرفیتی برای ثبت نام بدون کنکور ارشد وجود داشته باشد، دانشگاه می تواند نسبت به سنجش و پذیرش 10 درصد برتر بعدی اقدام کند.
  • دانشگاههای مختلف ظرفیتی مشخص برای ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد دارند که موظف هستند تا اتمام این ظرفیت اقدام به پذیرش دانشجو کنند.
  • داوطلبانی که جزء رتبه اول تا پانزدهم در المپیادهای علمی-دانشجویی باشند، شانس أخذ پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد را خواهند داشت. البته این موضوع بستگی به موافقت گروه آموزشی دانشگاه مربوطه خواهد داشت.

در نهایت داوطلبان بایستی قوانین و شرایطی که دانشگاه مورد نظرشان در فراخوان ها منتشر میکنند را مورد بررسی قرار دهند. ملاک ثبت نام و أخذ پذیرش بدون کنکور ارشد، شرایطی است که دانشگاه مربوطه معرفی می‌کند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام بدون کنکور ارشد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: نحوه ثبت نام بدون کنکور ارشد 99




:: برچسب‌ها: نحوه ثبت نام بدون کنکور ارشد 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 667
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: